Ce i-a cerut ministrul Bode comisarului european pentru Transporturi, Adina Vălean
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Principalul subiect al întâlnirii a fost finanțarea infrastructurii de transporturi în România, mai ales în contextul programului de relansare economică Next Generation și a noului Cadru Financiar Multianual. Cei 250 de km, aflați în lucru, sau cei 300 de km, contractați acum, de autostrăzi, drumuri expres sau variante ocolitoare, căi ferate cu viteză sporită, trenuri de lucru pentru modernizări de linie ferată, trenuri metropolitane în București, Cluj și alte orașe, garnituri noi de tren, modernizarea Gării de Nord, dar și magistrale noi de metrou în Capitală și primul metrou la Cluj-Napoca sunt printre proiectele despre care s-a discutat în cadrul întâlnirii.
Ambele părți au subliniat cooperarea foarte buna existentă și numeroasele contacte care se derulează, la diverse niveluri, între Minister și Comisia Europeană în domeniul pregătirii proiectelor de infrastructură de transport, pentru atragerea cu succes a fondurilor europene disponibile pentru România în acest domeniu. A fost apreciată calitatea prezentării proiectelor de infrastructură de transport realizată de către minister.
Comisarul Adina Vălean a reamintit obiectivele Comisiei Europene în domeniu, de creare a unor sisteme de transport digitalizate, verzi și reziliente în fața crizelor. Proiectele de infrastructură sunt generatoare de locuri de muncă și ajută la dezvoltarea economică a regiunilor.
Ministrul Lucian Bode a subliniat faptul că proiectele de infrastructură vor trebui să țină cont de noi măsuri administrative, care să vizeze descentralizarea deciziilor (de ex. emiterea anumitor avize de la nivel central, la nivel local sau transmiterea unor obiective de investiții către Unitățile Administrativ Teritoriale sau Asociații de Dezvoltare Intracomunitară).
Totodată, ministrul Lucian Bode a trecut în revistă pașii făcuți de către MTIC pentru obținerea răspunsului de aprobare a cererilor de finanțare privind autostrada Sibiu-Pitești sau varianta ocolitoare Bacău.
Un alt subiect pe ordinea de zi l-a reprezentat pachetul de Mobilitate 1. Aici, s-au trecut în revistă pașii pe care urmează să-i întreprindă țara noastră cu privire la acest pachet legislativ.
”Sunt bucuros că vă aflați pentru prima dată la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și mulțumesc pentru tot sprijinul acordat pe toată durata crizei generată de pandemia de Covid-19. Considerăm că este nevoie de realizarea unui Plan investițional de dezvoltare a infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030, pentru a asigura un cadru strategic stabil pentru următorii 10 ani.
Acest Plan actualizează strategia de implementare a Master Planului General de Transport și constituie o condiție favorizantă pentru accesarea fondurilor puse la dispoziția României în următorul cadru financiar european 2021-2027. Bani există, trebuie doar să venim cu proiecte bine fundamentate, după criterii corecte și transparente. De aceea deja lucrăm la creșterea capacității administrative, astfel încât atunci când venim cu lista de proiecte acestea să fie și aprobate. Știu că specialiștii din cadrul Comisiei Europene, alături de doamna Comisar European, au toată deschiderea și ne acordă toată asistența de care avem nevoie. Doamna comisar Vălean cunoaște problemele transportatorilor români, generate de adoptarea Pachetului de Mobilitate 1 și cu siguranță toate demersurile noastre și ale celorlalte state care au aceeași poziție cu noi, își vor găsi o rezolvare corespunzătoare” a declarat Lucian Bode
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?