Care sunt cele două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania pe care nu se lucrează de 11 ani? Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Pe două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania nu se lucrează aproape deloc de 11 ani, de la rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel. CNAIR caută însă firmă de pază care să aibă grijă de grinzile „părăsite” pe șantiere.
La 11 ani de la rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel, două tronsoane din Bihor ale Autostrăzii Transilvania vor avea servicii de pază în loc să fie date în circulație.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat o licitație pentru angajarea unei firme de pază care să aibă grijă de grinzile de la Suplacu de Barcău și să patruleze până la Biharia, cale de 55 kilometri, relatează ebihoreanul.ro.
CNAIR a anunțat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) că este interesată să încheie un contract de 2 milioane lei pentru pază la depozitul de grinzi de la viaductul Suplacu de Barcău, aflat pe lotul Suplacu de Barcău - Chiribiș, precum și pentru patrulare pe cei 55 km aferenți atât acestui lot, cât și lotului Chiribiș - Biharia.
Conform caietului de sarcini pregătit de CNAIR pentru serviciile de pază la punctele fixe „depozit grinzi de la Suplacu de Barcău”, „depozit de agregate de la Abram”, „depozitul Chiribiș” și „depozitul Salard” sunt prevăzute patru posturi fixe, iar pentru patrulare două echipaje.
Noi licitații pentru tronsoanele Chiribiș - Suplac și Biharia - Chiribiș
În ce privește lotul Chiribiș - Suplac (de 26,35 km), cea mai recentă licitație organizată de CNAIR, a cincea, a fost câștigată în luna septembrie de firma Erbașu Construcții, contra sumei de 785,21 milioane lei, după ce în 2022 i-a fost reziliat un contract anterior, de 524,956 milioane lei, pe care îl câștigase în asociere cu Vahostav SK (Slovacia).
Rezultatul a fost contestat de Precon Transilvania (Oradea, controlată de proprietarul Selina, Beneamin Rus) și de Nurol (Turcia), pe 6 noiembrie CNSCA respingând ambele contestații, însă fără ca de atunci CNAIR să anunțe semnarea oficială a contractului cu Erbașu.
Tot anul trecut, CNAIR a declarat câștigătoare pentru celălalt tronson neterminat al Autostrăzii Transilvania din Bihor, Biharia - Chiribiș (28,55 km), asocierea Precon Transilvania - Citadina 98, contra sumei de 785,21 milioane lei (fără TVA), aici rezultatul fiind contestat de Erbașu Construcții și de asocierea Strabag – Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA.
Nici cu privire la acest tronson CNAIR nu a anunțat dacă a semnat contractul cu asocierea care a câștigat licitația.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?