Când sunt șoferii de camion care desfășoară operațiuni de transport intracomunitar supuși regulilor de detașare Recomandat

Când sunt șoferii de camion care desfășoară operațiuni de transport intracomunitar supuși regulilor de detașare

De la 2 februarie 2020, vor intra în vigoare o serie norme din cadrul Pachetului Mobilitate I. Este vorba de reguli privind detașarea șoferilor de camion. Revista TIR Magazin le prezintă într-o serie de articole dedicate acestui moment care va schimba modul în care se face trafic rutier de marfă în Europa.

Scenariul: Transport intracomunitar între două operațiuni bilaterale

Un șofer angajat de o companie stabilită în Portugalia (PT) transportă un camion plin cu mărfuri din Lisabona (PT) către Marsilia (FR). Șoferul descarcă marfa în Marsilia. În Marsilia (FR), șoferul încarcă apoi un camion plin cu mărfuri și le descarcă în Berlin (DE). La Berlin, șoferul se încarcă un camion plin cu mărfuri și le descarcă în Porto (PT).

Concluzie: Șoferul a efectuat două operațiuni bilaterale distincte și o operațiune de comerț intracomunitar.

Prima operațiune bilaterală a început în PT (Stat Membru de stabilire) cu încărcarea mărfurilor și s-a încheiat în FR cu descărcarea mărfurilor respective. A doua operatie bilaterala a fost efectuata din încărcarea mărfurilor în DE până la descărcarea lor în PT (statul membru de stabilire). În timpul celor două operațiuni bilaterale, șoferul nu a fost supus regulilor de detașare.

Operațiunea de încărcare a mărfurilor în FR și descărcarea lor în DE a fost o operațiune de transport intracomunitar care nu are legătură cu niciunul dintre cele două operațiuni bilaterale. Prin urmare, șoferul începe să fie detașat în FR după încheierea operațiunii bilaterale când el/ea începe să conducă la punctul de încărcare pentru a încărca mărfurile care urmează să fie transportate în contextul operațiunii de transport intracomunitar. Detașarea către FR se încheie atunci când șoferul părăsește teritoriul francez. Apoi șoferul se consideră postat în DE, de la intrarea pe teritoriul DE până la descărcarea mărfurilor.

Scenariu: Transport intracomunitar între o operațiune bilaterală și un transport fără încărcătură.

Un șofer angajat de o companie stabilită în Portugalia (PT) încarcă un camion plin cu mărfuri în Lisabona (PT) și conduce către Berlin (DE), unde aceste mărfuri sunt descărcate. În Berlin (DE), șoferul încarcă un camion plin cu alte mărfuri și le descarcă în Madrid (ES). Apoi, șoferul conduce gol din Madrid (ES) înapoi în statul său membru de stabilire (PT).

Concluzie: Șoferul a efectuat o operațiune de transport bilateral din PT în DE, o operațiune de Transport intracomunde la DE la ES și o călătorie dus-întors fără încărcătură din ES înapoi la PT.

Șoferul începe să fie detașat în DE după încheierea operațiunii bilaterale când pornește până la punctul de încărcare pentru a încărca mărfurile care urmează să fie transportate în contextul  transportului intracomunitar de la DE la ES. Detașarea către DE se încheie atunci când șoferul părăsește teritoriul DE.

Apoi șoferul este considerat detașat în ES din momentul intrării pe teritoriul ES până când mărfurile aduse din DE în cadrul operațiunii de comerț intracomunitar au fost descărcate și șoferul. Călătoria de întoarcere fără încărcătură prin teritoriul ES nu este considerată detașare. Șoferul nu este considerat detașat în FR pe care o tranzitează.

Care sunt activitățile suplimentare limitate de încărcare și/sau descărcare exceptate de la regulile de detașare?

 Șoferul este scutit de regulile de detașare în cazul în care, în contextul unui transport bilateral în curs, el/ea desfășoară și o activitate de cross-trading de încărcare și/sau descărcara în statul membru sau în țara terță pe care o traversează șoferul, cu condiția ca șoferul nu încarcă mărfuri și le descarcă în același stat membru.

Acest lucru este posibil, de exemplu, atunci când șoferul efectuează o operațiune bilaterală iar camionul nu este încărcat complet, iar pentru a utiliza la maximum capacitatea de încărcare a vehiculului, șoferul încarcă bunuri suplimentare pe parcurs. Șoferul poate efectua o operațiune de transport intracomunitar scutită (adică o activitate suplimentară de încărcare și/sau descărcare) în timpul unei operațiuni bilaterale din statul membru de stabilire către statul membru gazdă. Când două operațiunile bilaterale consecutive se efectuează din și către statul membru de stabilire, în timpul fiecăreia dintre cele două operațiuni poate fi efectuată o operațiune de transport intracomunitar scutită . Aceasta este așa-numita regulă 1+1.

Scenariu: Două operațiuni bilaterale cu două tranzacții încrucișate (1+1)

Un șofer angajat al unei companii cu sediul în Lituania (LT) încarcă jumătate de camion cu mărfuri în Vilnius (LT) pentru a fi livrat la Barcelona (ES). Șoferul se oprește în Berlin (DE) și încarcă restul de jumătate camion cu diferite mărfuri. Șoferul merge apoi la Bruxelles (BE) și descarcă mărfurile încărcate în Berlin (DE). Ulterior, șoferul continuă călătoria și descarcă în Barcelona (ES) marfa încărcată în Vilnius (LT). Pentru operațiunea de retur bilateral, șoferul încarcă un camion plin cu mărfuri în Barcelona (ES). Șoferul se oprește în Bruxelles să descarce jumătate din mărfuri. Apoi șoferul continuă spre Vilnius (LT) pentru a descărca jumătatea rămasă din marfă.

Concluzie: Șoferul a efectuat două operațiuni de transport bilateral cu o activitate suplimentară de încărcare și/sau descărcare în timpul fiecărei operațiuni bilaterale. Prima operațiune bilaterală a fost efectuată de la LT la ES, cu o activitate suplimentară scutită. A doua operatiune bilaterala (retur) a fost efectuat de la ES la LT, de asemenea, cu o activitate suplimentară,

Șoferul nu a fost supus regulilor de detașare.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.