Camioanele încaieră Italia și Austria. Arbitrează UE

Camioanele încaieră Italia și Austria. Arbitrează UE

Comisia Europeană consideră că „unele măsuri în vigoare în Austria limitează transportul de mărfuri pe autostrăzile A12 și A13 și, în consecință, libera circulație a mărfurilor” protejată de UE, potrivit avizului motivat emis de UE cu privire la plângerea Italiei împotriva Vienei pentru blocajele unilaterale impuse camioanelor la Pasul Brenner, informează ANSA.

Roma poate decide acum să intenteze proces Vienei la Curtea de Justiție a UE, iar executivul italian a și anunțat că merge mai departe în justiție, la Curtea de Justiție a UE.

„Deși ia la cunoștință unele explicații prezentate de Austria în legătură cu considerentele de mediu”, UE consideră că „măsurile austriece sunt lipsite de coerență și nu pot fi justificate în întregime”.

Guvernul italian, prin Ministerul Infrastructurii și Transporturilor din Italia (MIT), a anunțat deja că va oficializa apelul, exprimându-și „marea satisfacție” față de opinia europeană.

Istoricul acestui caz

Confruntarea dintre Italia și Austria pe Pasul Brenner durează de ani de zile. În cursul anului 2023, Comisia Europeană a încercat calea medierii – organizând șase întâlniri între părți – dar fără succes. La 15 februarie, Roma a trimis o scrisoare Bruxelles-ului, cerându-i să acționeze împotriva Vienei pentru blocadele unilaterale impuse camioanelor la punctul de trecere.

Prin urmare, executivul UE a început examinarea. „După evaluarea atentă a observațiilor scrise și orale” ale părților, oficialii UE au exprimat o opinie negativă cu privire la „interdicția de conducere pe timp de noapte, interdicția sectorială de circulație care vizează anumite mărfuri cu „afinitate feroviară”, interdicția de iarnă sâmbăta și raționalizarea vehiculelor grele de marfă care intră pe autostradă (așa-numita „dozare”)” impusă de Austria. (bzi.ro)


VLASE AMBASADOR F-MAX


STAREA TRANSPORTURILOR - RADU DINESCU

Argumentele de mediu prezentate de Viena – „protecția mediului, siguranța rutieră, fluiditatea traficului” – nu sunt, în opinia executivului UE, pe deplin justificate. În plus, se arată în aviz, „unele dintre aceste măsuri sunt mai susceptibile de a afecta companiile străine decât cele austriece”.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.