Camioanele electrice consumă într-un an electricitate cât necesarul Norvegiei Recomandat

Camioanele electrice consumă într-un an electricitate cât necesarul Norvegiei

Subiectul extinderii e-mobilității dincolo de autoturisme pentru a include camioane, furgonete, autobuze și multe altele a fost un punct cheie de discuție în cadrul unui eveniment care a avut loc la Bruxelles.


Evenimentul de la Bruxelles a reunit lideri din sectoarele energiei, transporturilor și tehnologiei pentru a accelera tranziția Europei către e-mobility.

Deși vehiculele comerciale reprezintă o parte relativ mică din parcul global de vehicule rutiere, acestea contribuie la o parte disproporționată a consumului de combustibil și a emisiilor pe șosea.

Vehiculele de mare tonaj reprezintă 4% din flotele rutiere globale, dar sunt responsabile pentru 36% din consumul de combustibil și din emisiile de gaze cu efect de seră pe șosea și pentru 73% din emisiile de NOx (oxizi de azot) pe șosea.

Prezentarea a scos în evidență cererea în creștere pentru camioane electrice și provocarea pe care bateriile mai mari și încărcarea cu megawați o vor reprezenta pentru rețelele energetice.

În 2023, flota globală de vehicule electrice (VE) va consuma aproximativ 130 de terawatt-ore de energie electrică, aproximativ la fel ca cererea totală de energie electrică a Norvegiei în același an. Vehiculele electrice ar putea reprezenta 8% din cererea totală de energie electrică până în 2035, față de mai puțin de 1% în 2025.

Cele mai mari costuri fixe pentru operarea camioanelor electrice cu baterii (BET) provin din utilizarea rețelelor electrice. O problemă este că acolo unde rețeaua este ieftină, aceasta se va supraîncărca, iar acolo unde este scumpă, va fi subutilizată.

Leonhard Birnbaum, președinte al Eurelectric, președinte al consiliului de administrație și CEO al E.ON, și Christian Levin, președinte al ACEA Commercial Vehicles Board și CEO al Scania, au vorbit pe tema e-truck-urilor.

Scania este un producător axat pe vehicule comerciale, în special camioane grele, camioane și autobuze. În cadrul discuției, Levin a spus: „Avem șansa de a construi în Europa industria de top a e-truck-urilor, care poate continua să domine lumea: nu este prea târziu, dar Europa, trebuie să ne unim și să decidem că vom face acest lucru.”

Per larg AICI


MAN eTGE


BĂNICESCU - VARTA
      

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.