Camioane deviate, zeci de km, prin sate la granița cu Ucraina. Oamenii se revoltă Recomandat

Camioane deviate, zeci de km, prin sate la granița cu Ucraina. Oamenii se revoltă

La intrarea în România dinspre Ucraina, la vama Siret, sunt cozi de zeci de kilometri de TIR-uri - un trafic greu care a crescut de cinci ori pe timpul războiului.

Un efect secundar, însă, chinuie locuitorii din cinci comune sucevene. Toate camioanele grele din Ucraina - sute de camioane zilnic - toate sunt deviate pe un drum județean, imediat cum ies din Siret.realitatea surprinsă arată astfel: TIR-uri după TIR-uri care circulă-n coloană, de multe ori cu viteză, pe un drum județean îngust, deteriorat și fără trotuare sau acostamente pentru pietoni. Localnicii se plâng de trepidații care au făcut ca pereții caselor să se crape, în timp ce autoritățile dau din umeri și spun că n-au soluții.

Odată cu războiul din Ucraina, volumul de trafic greu spre și dinspre vama Siret (RO) - Porubne (UKR) a crescut de cinci ori. Pe DN2/E85, înainte de Siret, camioanele ajung să facă cozi de câțiva kilometri și să blocheze practic o bandă din drumul național. Dincolo, la ucraineni, coada de camioane se întinde pe zeci de kilometri, dar șoseaua e mult mai lată și nu există astfel de blocaje.
Imediat cum trec vama și ies din Siret, TOATE camioanele și TIR-urile din Ucraina sunt redirecționate pe un Drum Județean, pentru a se evita blocarea completă a DN2 pe cei câțiva de kilometri atunci când e coadă. Situația nu e nouă, e la fel încă de la începutul războiului, însă soluțiile de deblocare se lasă așteptate.
Drumul județean pe care camioanele sunt redirecționate, de multe ori circulând în grupuri și cu viteză mare, e un drum îngust, neproiectat pentru un trafic greu atât de intens, fără trotuare și acostamente pentru pietoni și care deja a început să sufere degradări. În plus, oamenii se plâng că vibrațiile puternice au început să le afecteze și casele.
Consiliul Județean se spălă pe mâini și le răspunde oamenilor că „nu există altă variantă alternativă”, prefectura abia acum se gândește la o soluție, iar prin cel mai nou punct de frontieră inaugurat cu fast în urmă cu o săptămână de premierii României și Ucrainei nu poate trece traficul greu și va fi așa încă mult timp de-acum încolo.
Deși blocajul TIR-urilor pe o bandă din DN2 e cunoscut de multe luni, cea mai la îndemână soluție a fost până acum ignorată de autorități: lărgirea platformei DN2 cu o bandă de stocare a TIR-urilor, sau măcar cu un acostament consolidat mai lat - mai ales că zona problematică este în plin câmp și se întinde doar pe câțiva kilometri înainte de intrarea în Siret. Ar fi fost o lucrare rapidă și ușor de executat, însă autoritățile nici măcar nu o au în plan.
CNAIR spune că are, în schimb, în plan să facă pe bani europeni o parcare la PTF Siret, însă până în decembrie 2023 abia va fi gata Studiul de Fezabilitate. Construcția propriu-zisă? După, cel mai devreme prin 2024. În paralel, autostrada A7 care ar trebui să ajungă la Siret are întârzieri la contractul de Studiu de Fezabilitate, iar în mod realist nu va fi construită în zonă în următorii 4-5 ani.
Până una alta, unul din primarii din comunele afectate propune o soluție de avarie: traficul ușor să fie cel care este deviat prin drumul județean, iar traficul greu să circule în ambele direcții doar pe DN2, o propunere despre care prefectura spune acum că „ar fi o variantă”.

Citește analiza AICI



CAMION FEST OCTOMBRIE 2022


TRANSPORTATORI ÎN CONSTRUCȚII E06

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.