C5. Umbrărescu, prins cu furtul de către Garda de Mediu Recomandat

C5. Umbrărescu, prins cu furtul de către Garda de Mediu

COLOANA A CINCEA. Dorinel Umbrărescu, zis "Izmene", singurul "rege român al asfaltului" rămas în picioare, a fost și el prins cu ocaua mică azi, 10 noiembrie 2022.

Cu câteva luni în urmă, o discuție pe un grup de Facebook legată de firma băcăuană Spedition UMB ne-a atras atenția. Un șofer de camion îi explica unui coleg în ce condiții se pot câștiga mult-mediatizatele "salarii occidentale" la firma lui Dorinel Umbrărescu. Redăm aici discuția dintre cei doi, fără niciun fel de corectură gramaticală:
"Fanel Comanici: La UMBlucreaza 12 cu12 pe 6000 7000 ,daca fura piatra ,sau toarnă asfalt in afară da cele 12 lucrate

Alexandru Gheorghe: Fanel Comanici parca.la Umbrarescu era salri de Ocident pe feizbuc.2 _ 3 mi de €. Sau era vrajeala????

Fanel Comanici: Alexandru Gheorghe 6000 sau 7000 în schimburi în plus da cind te scoli la 3 dimineața și participi la furt de piatra unde nu are de la mediu s-au tot de la 3 la asfalt pina la 10,11 swaea"
În loc de concluzie: "Swaea" se traduce probabil prin "noaptea"!

Umbrărescu prins cu Garoafa
Și cum ulciorul nu merge de multe ori la apă, în dimineața zilei de joi, 10 noiembrie 2022, comisarii Gărzii de Mediu Vrancea au tăbărât peste hoțiile lui Dorinel Umbrărescu din satul Ciuslea, comuna Garoafa.

"OPERAŢIUNI ILEGALE
În cursul zilei de astăzi, s-a desfăşurat o operaţiune de identificare şi stopare a unor activităţi ilegale de excavare de material de umplutură (pământ amestecat cu bolovăniş) de pe teritoriul administrativ al comunei Garoafa, teren situat în extravilanul satului Ciuslea. Echipa, formată din comisari ai Comisariatului Judeţean Vrancea al Gărzii Naţionale de Mediu, Inspectoratului Judeţean de Poliţie Vrancea şi SGA Vrancea, au surprins două excavatoare şi un număr de 12 autobasculante (unele încărcate, altele în aşteptare), aparţinând unei societăţi din Bacău care desfăşurau activităţile mai sus menţionate. Pe terenul în cauză au fost identificate două gropi cu o suprafaţă de aproximativ 5000 mp, proprietarul terenului fiind o societate comercială vrânceană. Aceasta a fost sancţionată contravenţional pentru încălcarea prevederilor Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu amendă de 50.000 lei. Au fost dispuse măsuri de interzicere a lucrărilor de excavare, de desfiinţare a lucrărilor şi aducerea terenului la starea iniţială.
Comisar şef,
Aurel Cristian", se spune în comunicatul Gărzii de Mediu Vrancea.
În loc de concluzie: În comunicat nu se vorbește explicit despre Spedition UMB, dar în fotografiile publicate de comisari se văd camioanele portocalii inscripționate cu logo-ul UMB.

Despre "Izmene"
Dorinel Umbrărescu s-a născut, pe 9 noiembrie 1961, în localitatea Tănăsoaia, o comună din județul Vrancea, formată din satele Călimăneasa, Costișa, Costișa de Sus, Covrag, Feldioara, Galbeni, Nănești, Tănăsoaia, Vladnicu de Jos și Vladnicu de Sus. Cu alte cuvinte, ieri a împlinit 61 de ani! Să "trăieșteeee"!!!
Pe vremea lui nea Nicu, Dorinel a lucrat la Întreprinderea Agricolă de Stat din localitatea Podu Turcului, județul Bacău. Era o perioadă în care spiritul său de întreprinzător s-a manifestat plenar, în ciuda opreliștilor comunismului. Făcea bani buni pe acele vremuri în care venea cu lenjerie de corp la București și o vindea pe Lipscani.
În loc de concluzie: De aici i se trage lui Umbrărescu și porecla "Izmene".

Două camioane
După 1990, Dorinel s-a angajat la Întreprinderea Regională de Transporturi Auto, care s-a "disipat" ușor-ușor pentru că era o structură economică de tip comunist, care nu a reușit să facă față tranziției la capitalismul de cumetrie promovat de regimul burghezo-moș-Iliesc!
Spre finalul anilor '90, a reușit și Dorinel să se alegă cu două camioane-janghină de la autobaza la care lucra și a început să facă transport internațional cu ele.
Pentru că salariile șoferilor profesioniști erau extrem de mici pe atunci și importurile de produse de orice fel au explodat, era mare nevoie de transport internațional de marfă. A fost perioada de capitalizare a lui Dorinel, în care a reușit să ajungă proprietar al aproximativ 100 de camioane în numai câțiva ani.
Astfel a ajuns să dețină, împreună cu soția sa Mirela Umbrărescu, firmele Spedition UMB și Tehnostrade, dar și mai puțin cunoscutele Com-Axa, Drumuri, A&R, Tehno-Stone și Auto Rom.
În loc de concluzie: Gurile rele da' bune susțin că ascensiunea lui Umbrărescu se leagă de faptul că a fost, pentru o bună perioadă de timp, "copilul de suflet" al marelui combinator pesedist al anilor '90, Viorel Hrebenciuc!

Legea compensării
În 2015, în presă au apărut mai multe materiale care vorbeau despre faptul că moșia lui Dorinel de la Adjud valorează 25 de milioane de euro.
Domeniul lui se întinde pe 300 de hectare. "Casa Poporului în miniatură", cum a fost denumită reședința sa, are piscină acoperită, heliport şi chiar benzinării.
Faptul că a fost toată viața un fumător înrăit dar și stresul la care a fost supus pentru "a face avere" l-au adus pe Umbrărescu într-o situație deloc de invidiat. A făcut cancer la gât și a fost operat. După unele surse, medicii i-ar fi scos chiar una dintre corzile vocale. Cert este că Dorinel vorbește acum gâjâit și că s-a lăsat de fumat!
Pentru că nu a avut cum să elimine din vața sa factorii stresanți, cancerul lui Umbrărescu s-a dus spre plămâni. A fost supus unei alte operații chirugicale dar pronosticurile medicilor sunt în acest moment rezervate.
În loc de concluzie: La ce îi folosesc lui Dorinel cele 300 de hectare și milioanele de euro din bancă dacă trupul îi este mâncat de cancer?

O precizare importantă
O serie dintre zecile de mii de cititori care au citit acest pamflet nu au înțeles exact metoda prin care Umbrărescu ne fură pe noi toți.
Atunci când, prin firmele lui, Spedition UMB și Tehnostrade, Dorinel participă la o licitație pentru construirea unui drum, în documentele pe care le prezintă vine și cu informații despre sursele din care ia materiale de construcții, așa-numitele "gropi de împrumut", și prețul la care cumpără și transportă aceste materiale.
Printre acestea se numără și materialul de umplutură.
Numai că, după ce câștigă licitația pe un anumit preț, pentru a rămâne în buzunar cu cât mai mulți bani din cei încasați de la stat prin CNAIR, Umbrărescu se orientează spre soluții mai ieftine decât cele la care s-a angajat prin contract.
Astfel, în loc să aducă materialul de umplutură cu basculantele de la zeci de kilometri, îl scoate în mod ilegal din zone foarte aproape de drumul pe care îl construiește.
Decontează la CNAIR aceleași cantități, pe aceleași sume ca în cazul în care ar lucra legal, dar el distruge terenuri din apropierea drumului la care lucrează pentru a face bani mai mulți. Umbrărescu nu este singurul constructor care are acest mod de operare, dar el a fost prins de Garda de Mediu!
Pentru că nu aduce materialele de construcții în mod legal din locurile pe care le-a anunțat în contract, Umbrărescu lucrează cu mai puține basculante, pe care le uzează mai puțin, angajează mai puțini șoferi, cumpără mai puțină motorină, schimbă mai rar anvelopele la camioane etc. În tot acest timp, decontează din bani publici integral sumele din contract, ca și cum ar aduce materialele din locurile legale. Distruge pe unde apucă mediul din zona drumului pe care îl face numai pentru a face profit. Și, la cantitățile imense de materiale care intră la construcția unui drum, lui Dorinel îi rămân în buzunarul personal milioane de euro din această manevră!
În loc de concluzie: Credeți că prin muncă cinstită devine un om putred de bogat în această țară?

Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rublică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..



CAMION FEST OCTOMBRIE 2022


TRANSPORTATORI ÎN CONSTRUCȚII E06

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.