C5. Sindicatul și gândacii CNAIR Recomandat

C5. Sindicatul și gândacii CNAIR

COLOANA A CINCEA. Schimbarea conducerii sindicatului drumarilor de la Iași a "pus pe tapet" problema spinoasă a costurilor exorbitante pe care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) le are pentru spațiul în care funcționează sediul său central.

O glumă mai veche pe care am făcut-o pe seama sindicatului drumarilor spune că, dacă ar fi avut sediul oriunde altundeva, s-ar fi numit "Ilie" Radu, dar pentru că îl are la Iași se numește "Elie".
Poata era scrisă pe vremea în care "coana mare" Elena Răileanu era încă președinta Sindicatului Drumarilor Elie Radu și gestiona "cu multă ardoare" fondurile uriașe ale acestui ONG. Banii provin din cotizațiile membrilor, dobânzi bancare dar și, susțin unii, din "sprijinul dezinteresat" al CNAIR. Ca să fie bine, să nu fie rău!
Ca orice site de internet al unei organizații "de tip mafiot", elieradu.ro are doar o pagină de deschidere cu o fotografie de grup, fără niciun fel de explicație. Mai există o secțiune în care oamenii se pot înscrie în sindicat iar restul site-ului este parolat, cu acces doar pentru membri.
Lipsesc cu desăvârșire orice fel de informații publice. Nu poți afla de acolo nimic despre conducerea sindicatului, despre alegeri și întruniri programate, despre istoria organizației etc.
Pe 18 august 2022, a apărut în presă un comunicat emis de conducerea sindicatului Elie Radu care, în mod neobișnuit, critică dur conducerea CNAIR.
În loc de concluzie: După stilul ferm și ideile corecte exprimate, am tras concluzia că autorul este o persoană cu coloană vertebrală, adică era evident că Elena Răileanu a fost schimbată din funcția de președinte.

Mesajul sindicatului
Fără niciun comunicat oficial, am aflat de la surse din interiorul CNAIR că, brusc, președinte al sindicatului drumarilor Elie Radu este Florin Ionuț Bozbici, angajat al DRDP Cluj.
"Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu”, reprezentativ în cadrul CNAIR, atrage atenţia factorilor decidenţi asupra cheltuirii responsabile a banului public şi propune mai multe soluţii de economisire, printre care evitare cheluielilor inutile - dând exemplul unui director regional care îşi pune turnicheţi de acces în propriul secretariat - reducerea numărului beneficiarilor de maşini de serviciu la miniştri, directori generali din companiile de stat/ şefi de instituţii, oprirea iluminatului arhitectural al oricăror clădiri şi monumente, reducerea cheltuielilor pentru întreţinere şi chirii, inclusiv în cazul sediului CNAIR.", este o sinteză a revendicărilor noii conduceri a sindicatului publicată în presă în a doua decadă a lunii august 2022.
În loc de concluzie: Este firesc să aibă turnicheţi de acces în propriul secretariat dacă e director regional! Poate le dă prin cap să intre la el și celor care nu vin cu șpagă!

"Stinge lumina! Opreşte maşina!"
”Toate aceste cheltuieli inutile se produc în timp ce pentru noile tronsoane de autostrăzi nu avem personal, utilaje şi echipamente. Noile tronsoane au fost preluate în administrare de unele districte de drumuri cu personal subdimensionat. Astfel, munca unor angajaţi ai CNAIR s-a dublat. Cu banii cheltuiţi iresponsabil se pot dota toate secţiile de drumuri sau se pot creşte salariile muncitorilor”, afirmă sindicaliştii.
”Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu”, reprezentativ în cadrul CNAIR, atrage atenţia factorilor decidenţi asupra cheltuirii responsabile a banului public. Prezentăm măsuri simple, dar eficiente, care pot aduce o economie însemnată la buget. Cu aceste economii pot fi achiziţionate utilaje şi echipamente, pot fi crescute salariile de nimic ale angajaţilor sau pot fi recrutaţi alţi muncitori, care să lucreze la întreţinerea drumurilor. Aceste măsuri vor avea efecte pozitive, imediate, asupra participanţilor la trafic. Reducerea cheltuielilor se justifică ţinând cont de salariile mici ale muncitorilor, de lipsa dotărilor cu utilaje şi echipamente pentru întreţinerea drumurilor. Normativele de drumuri privind structura de personal nu sunt respectate (s-a ajuns ca districte de drumuri să aibă 1-3 muncitori în loc de minim 8-9 oameni). Ne declarăm ”solidari” cu politica Guvernului de economisire cu 15% a energiei electrice, măsură pe care o dorim aplicată de la ”vlădică la opincă”, cu începere de la ”vlădică””, afirmă sindicaliştii într-un comunicat intitulat ”Stinge lumina! Opreşte maşina!”.
În loc de concluzie: Dacă Sorin Grindeanu este aproape sigur "vlădică", putem să îl declarăm pe Cristian Pistol "opincă"?

Ce propun sindicaliştii
Sindicatul Drumarilor afirmă că, înainte de a impune măsuri de reducere a consumului de energie sub orice formă, trebuie început cu lucrurile simple, propunând mai multe măsuri:

- Nu mai cheltuiţi banii pe prostii, aşa cum se practică în CNAIR SA, unde un director regional îşi pune turnicheţi de acces în propriul secretariat, sistem folosit de 6 (ŞASE) persoane;

- Nu mai plătiţi parcarea către societatea GEI Palat CFR pentru cei cu maşini de serviciu în valoare de 10 mii de lei PE LUNĂ;

- Nu mai daţi maşini de serviciu decât miniştrilor, directorilor generali din companiile de stat/ şefilor de instituţii ŞI ATÂT! DOAR la CNAIR SA se cheltuiesc pe combustibil circa 127 de milioane de lei, din care o cantitate importantă este pentru maşinile de serviciu ale ”celor Aleşi”. Extrapolând, la nivelul României, dacă O SINGURĂ COMPANIE CHELTUIEŞTE ATÂT, vă rugăm doar să încercaţi să vă imaginaţi risipa la nivelul întregii ţări pentru ca unii să îşi odihnească incompetenţa pe banchetele maşinilor de serviciu;

- Opriţi iluminatul arhitectural al oricăror clădiri şi monumente sau instalaţii de producere a energiei verzi (de exemplu panouri fotovoltaice) căci, dacă DOAR pentru iluminatul arhitectural al clădirii ministerului Transporturilor cheltuim circa 1 milion de euro anual (cifre din anul 2020, pe care le estimăm mult mai mari azi), atunci pentru TOATE clădirile şi monumentele din această ţară cheltuim sume echivalente cu valoarea compensărilor pe care Guvernul le dă unei populaţii disperate de creşterea preţurilor la nivelul întregii Românii;

- Opriţi circulaţia lifturilor la fiecare etaj şi creaţi sisteme de oprire alternativă (etaj par/impar) în ministere şi instituţii publice, măsura fiind şi ecologică şi sănătoasă pentru salariaţi. Puneţi lumini cu senzori la băile mizerabile din clădirea Ministerului Transporturilor/ ministere şi instituţiile publice, tot pentru economie;

- Reduceţi cheltuielile pentru întreţinere şi chirii, căci DOAR CNAIR SA plăteşte pentru o mizerie de sediu, mai mult de 1 milion de euro chirie anual, de minim 10 ani de zile, când îşi putea face cu banii ăştia un sediu neutru energetic pe propriul său teren de lângă CESTRIN, proiectul fiind realizat de un fost director general încă din anul 2010;

”Toate aceste cheltuieli inutile se produc în timp ce pentru noile tronsoane de autostrăzi nu avem personal, utilaje şi echipamente. Noile tronsoane au fost preluate în administrare de unele districte de drumuri cu personal subdimensionat. Astfel, munca unor angajaţi ai CNAIR s-a dublat. Cu banii cheltuiţi iresponsabil se pot dota toate secţiile de drumuri sau se pot creşte salariile muncitorilor! Când Guvernul nu va mai mima dialogul social şi va pune în practică asemenea măsuri pentru ”cei Aleşi”, atunci şi NOI, ”cei muncitori” ne vom conforma solicitărilor şi vom fi partenerii Guvernului!”, conchid reprezentanţii Sindicatului Drumarilor ”Elie Radu”.
În loc de concluzie: "CNAIR SA plăteşte pentru o mizerie de sediu, mai mult de 1 milion de euro chirie anual" - vorba Elenei Ceaușescu: "Ce provocare ordinară! O să te audă colegii mei, 'telectualii!".

O mizerie de sediu
Reacțiile la comunicatul dur al noii conduceri a sindicatului a atras numeroase reacții. Cea mai captivantă este cea însoțită de fotografii de pe o rețea socială, publicată de Alin Goga, jurist în cadrul CNAIR:
"VÂND/SCHIMB GÂNDAC BINE HRĂNIT...
Dacă tot ne cere UE să ne schimbăm meniul, ofer gândac, hrănit ecologic, gras și fraged, rasă bună "de CNAIR"!
Rog a nu se face asocieri nepotrivite cu alți "gândaci"!
Pentru mai mult de 1,2 milioane de euro pe an plătiți chirie companiei de "sugative" GEI Palat, unde avem niște băi mizerabile și ne cade la propriu tavanul în cap sau nu există dușuri, cred că am putea avea un sediu care să se învârtă după soare.
Pentru acest motiv declar că pentru prima dată sunt de acord cu poziție sindicatului "Elie Radu" exprimată prin comunicatul dat acum vreo săptămână!
Știți toți că nu sunt cel mai mare fan al lor... dar când au dreptate, au dreptate!".

În loc de concluzie: Facem duș în doi, ne încălzim la lumânare și mâncăm gândaci. Ce să mai... am devenit membri cu drepturi depline ai Uniunii Europene!

Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rublică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..


schmitz ecoflex video


schmitz gotha video

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.