C5. Baclavel versus Baclavela Recomandat

C5. Baclavel versus Baclavela

COLOANA A CINCEA. De când s-a aflat că firmele turcești oferă în ultima vreme cele mai mari sume ca "tribut" pentru a prinde contracte cu Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNAIR), a început un adevărat război între specialiștii în "polișat intrările".

Cu ani în urmă, Daniela Drăghia, pe vremea când era director general al CNAIR, și-a atras porecla "Macaronela" pentru "pretenia" extrem de apropiată cu firmele italienești care "exfoliau" pe atunci banul public destinat construirii de drumuri.
Între timp, însă, Drăghia a devenit "brațul înarmat" al firmelor turcești dornice să îi "mânjească" pe băiețașii din CNAIR și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI).
Așa se face că, din "Macaronela", porecla Danielei s-a schimbat în "Baclavela".
Principalul client turc al Baclavelei este acum Tekfen, un holding care se laudă că anul trecut a avut o cifră de afaceri de 32 de miliarde de euro.
Marea problemă a Danielei o reprezintă însă în acest moment un alt contract pe care l-a "lobbyt" în trecut, cel pentru construcția variantei ocolitoare Zalău.
În iulie 2020, CNAIR a semnat contractul pentru construirea acestui drum cu asocierea Synohidro Corporation Limited din China şi Good Prod SRL, din România, cu preţul de 185.538.106,56 de lei fără TVA.
Durata contractului era de 114 de luni, din care şase luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor, iar perioadă de garanţie a lucrărilor de 84 de luni.
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru construcţia şoselei de centură a municipiului Zalău, între DN 1F, km 79+625 şi DJ 191C, în lungime de 5,535 km, care include proiectarea şi execuţia a cinci viaducte şi două poduri, precum şi a intersecţiilor giratorii cu DN1F şi cu DJ 191C.
Baclavela este cea care le-a "netezit" chinezilor calea spre acest contract cu CNAIR. La rândul lor, chinezii i-au pus în față Danielei un alt contrăcțel, prin care femeia este obligată să facă naveta București-Zalău și, potrivit mai multor surse, o obligă să stea cam trei săptămâni dintr-o lună pe șantierul variantei ocolitoare.
În loc de concluzie: Suma lunară negociată cu firma chinezească i se pare acum mică Baclavelei, când turcii sunt dispuși să arunce în joc foarte mult "caș".

Bătaie pe "stârv"
Spaima Danielei este acum și mai mare, în condițiile în care au apărut și alți "lobiști" interesați să susțină contra-cost efortul turcilor de a lua o felie cât mai mare din "stârvul" CNAIR.
Primul și cel mai mare rival al Baclavelei pare să fie în acest moment chiar ministrul Transporturilor, fostul premier de paie al infractorului Liviu Dragnea, Sorin Grindeanu.
În loc de concluzie: Acesta din urmă nu numai că a promis sprijin "dezinteresat" firmelor turcești dar a și fost la Istanbul pentru o întâlnire cu "sultanul" Erdogan și "ienicerii și spahii" lui.

Personaje de tristă amintire
Nu este de neglijat nici un alt pretendent la titlul de "Omul turcilor pe lângă CNAIR": fostul director general al companiei Narcis Neaga.
"Surghiunit" de mai bine de un an pe funcția de consilier al directorului general de la Metroul SA, Narcis "Alba-Neag(r)a" folosește multul timp liber pe care îl are la dispoziție pentru a se "implica activ" în succesul unor firme în "războiul de uzură" dus împotriva CNAIR.
Nu are sens să vă mai amintim că Neaga este autorul primei și celei mai spectaculoase prăbușiri de autostradă din România. Pentru a-i face pe plac premierului de atunci Victor Ponta, care candida la președinția României și avea nevoie de realizări, Narcisistul a grăbit construcția autostrăzii Cunţa-Sălişte și a dat-o în circulație fără să fie cu adevărat finalizată. Rezultatul: 300 de metri din autostrada de numai 22 de kilometri s-au prăbușit pur și simplu.
În loc de concluzie: După ce a scăpat cu greu din ghearele DNA după această "ispravă", Neaga a mai primit un al doilea mandat, de doar opt luni, la șefia CNAIR, în mai 2018, pe vremea ministeriatului lui Răzvan "Porky Pig" Cuc.

Tandemul Neaga-Capră
Și Narcis Neaga nu lucrează singur de sub paravanul Metroul SA. A luat-o alături de el și pe Marioara "Animal-sau-poziție" Capră, fostă șefă a Direcției Tehnice din CNAIR.
Decorată anul trecut de Ambasada Ungariei la București pentru servicii deosebite aduse Ungariei, Capră are în acest moment o altă "misiune de luptă".
Gurile rele, da' bune, susțin că ea este omul care face legătura între Neaga și un băiețaș, care a moștenit de la ea șefia Direcției Tehnice din CNAIR.
În loc de concluzie: Băiețașul are în "fișa ilegală a postului" să scoată cât mai multe documente din CNAIR, pe baza cărora să poată tandemul Alba-Neag(r)a - Animal-sau-poziție să își facă toate combinațiile!

Blestemul banilor nemunciți
Cu mulți ani în urmă, pe vremea în care Daniela Drăghia era director general la CNAIR, TIR Magazin v-a prezentat în exclusivitate fotografii cu casa în care locuia.
Somptuoasa vilă din apropiere de București a fost construită pe numele concubinului de atunci al Baclavelei, care era "dă meserie" șofer.
Până și terenul de sub casă și firma de închiriere de utilaje pentru construcții erau tot pe numele "șofe-loverului".
Cu alte cuvinte, deși banii îi dădea cea poreclită la acea oră Macaronela, șoferache înregistra totul pe numele lui.
Așa se face că, într-o bună zi (care "ierea" de fapt rea!), Baclavela s-a trezit cu băgăjelul pregătit la ușă, atunci când s-a întors de la muncă.
Singurul ei noroc a fost că a intuit din timp că șoferache o va "exmatricula" și a reușit să își scoată o parte din bunurile de valoare.
Rămasă fără locuință, Baclavela a apelat la singura opțiune disponibilă în acel moment, aceea de a renunța la penthouse-ul de 320 de metri pătrați de pe litoral despre care angajații mai vechi ai CNAIR cred că ar fi fost primit cadou de Nelu Iordache "Purcelache". În acest fel, Daniela a încetat să mai fie vecină când merge la mare cu fosta ministresă Anca Boagiu, împroprietărită tot de Purcelache.
Sigur, Baclavela nu a reușit să obțină milionul de euro pe apartamentul care are o terasă cu grădină de 300 de metri pătrați.
Cu banii încasați a reușit totuși să își cumpere o casă în Băneasa.
În loc de concluzie: Potrivit unei vechi glume, există trei categorii de oameni: oameni buni, oameni răi și șoferii! Baclavela nu mai poate râde la această glumă!

O fotografie de arhivă

Înainte de a reveni la șefia CNAIR, Narcis Neaga a fost pentru o perioadă consilierul fostul ministru Răzvan Cuc "Porky Pig".

Atunci am publicat fotografia de mai jos.

narcis neaga razvan cuc porky pig

Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rublică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.