Bucureştiul, în top 5 cele mai aglomerate oraşe din lume

Bucureştiul, în top 5 cele mai aglomerate oraşe din lume

Bucureştiul este unul dintre cele mai aglomerate oraşe din lume, cu un trafic infernal. S-a ajuns aici din cauza faptului că în ultimii 30 de ani, primarii oraşului au realizat prea puţine proiecte de infrastructură, asta în vreme ce Capitala a continuat să se dezvolte într-un ritm foarte mare. 

Date şi fapte:

Aproximativ 4,2 milioane de locuitori are Zona Metropolitană Bucureşti;
Aproape 1,5 milioane de vehicule sunt înmatriculate în Capitală, la care se adaugă maşinile în tranzit;
Bucureştiul are prea puţină infastructură, lipsesc pasajele şi parcările;
Nu mai există o taxă auto din 2016, ceea ce a dus la o creştere cu peste 20% a numărului de maşini;
Nu se iau măsuri de interzicere a traficului în zonele centrale, pentru că astfel de decizii sunt nepopulare;
Transportul în comun nu este deloc atrăgător, fiind şi el blocat în trafic;
Consecinţe: Capitala României se află pe locul 5 într-un top al oraşelor cu cel aglomerat trafic din lume, conform Indexului TomTom;
Cum se prezintă viitorul: Primăria are multe proiecte „în derulare”, dar pe hârtie, iar dacă nu se iau măsuri drastice, se va ajunge la situaţia în care unii şoferi îşi vor abandona maşinile în trafic din cauza timpului mare de aşteptare, spun experţi în mobilitate urbană.
De ce s-a ajuns la această situaţie, în care Bucureştiul se confruntă cu un trafic infernal?

„Dacă ne uităm în urmă, practic, toţi primarii sunt de vină, şi tot ce a însemnat administraţia oraşului. Niciodată, infrastructura, cea de transport în general, nu a fost o prioritate pentru nicio administraţie, dar evident că toţi s-au lăudat şi au declarat că rezolvă problema traficului, iar fiecare a avut câte-o <<bubă suspendată="">>. Oprescu cu autostrada suspendată, şi chiar Firea cu tramvaiul suspendat. Dar în afară de aceste promisiuni fantezistice şi de proiectele faraonice, nu s-a făcut mai nimic, sau s-a făcut foarte puţin şi din inerţie”, a declarat, pentru Gândul şi Mediafax, Ionuţ Ciurea, director al Asociaţiei Pro Infrastructura.

Potrivit lui Ciurea, în Capitală nu există în prezent voinţă politică care să ajute la rezolvarea birocraţiei, iar din această cauză foarte multe proiecte zac „în sertarele” primăriei.

„Voinţa nu trebuie doar din gură, ea trebuie să se vadă şi faptic. Trebuie să asiguri finanţare, să rezolvi toate părţile de birocraţie la timp, precum studii şi avizare, să ai capacitatea administrativă să deblochezi investiţia respectică şi să o faci la timp, pentu că altfel, investiţia trenează ani şi ani. De asemenea, trebuie să pui la dispoziţie din bugetul local fonduri pentru exproprieri, care nu pot fi asigurate din fonduri europene, chiar dacă investiţia este din aceşti bani”, susţine directorul Pro Infrastructura.

Pe de altă parte, Andrei Avram, expert în mobilitate urbană, este de părere că unul dintre motivele pentru care Bucureştiul este atât de congestionat este că primarii au încurajat acest trafic, prin faptul că circulaţia în oraş este aproape gratuită.

„Pentru a circula cu maşina în Bucureşti este aproape gratuit. În afară de nişte taxe şi impozite generale, practic se parchează anapoda şi gratuit, iar şoferii nu-şi asumă nicio fărâmă din costul pe care îl induce maşina lor în spaţiul social, care este, de fapt, mult mai mare. S-a început acum să se plătească puţin parcarea, dar s-a început puţin cu stângul, în sensul în care s-au oferit parcări cu costuri foarte mari, iar pe de altă parte nu sunt interzise parcările pe trotuare, sau pe banda pe care ar putea circula transportul în comun. În ţările occidentale, tinerii nu prea îşi mai cumpără maşini pentru că este un efort imens, şi ei ştiu că în momentul în care au băgat cheia în contact deja îi costă 50 de euro taxele conexe, de parcare, de trafic sau de congestie”, a declarat Andrei Avram.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.