BREAKING NEWS în TRANSPORTURI. Supraaciza la carburant va fi eliminată

BREAKING NEWS în TRANSPORTURI. Supraaciza la carburant va fi eliminată

Deputații din Comisia pentru buget, finațe și bănci au votat în unanimitate marți pentru eliminarea supraacizei la carburanți și pentru eliminarea supraimpozitării contractelor part-time. Dacă și plenul Parlamentului vor valida acest vot propunerile vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2020.

Eliminarea supraacizei a ajuns să fie discutată în comisie după o decizie de luni a PSD. Proiectul de lege aparținând PNL fusese adoptat tacit de Senat. Un vot similar a fost dat și pentru eliminarea supraimpozitării contractelor part-time.

”Când a fost introdusă supraacciza eram in MFP și pot să vă spun că măsura s-a introdus strict din perspectivă bugetară. Nu s-a făcut niciun studiu de impact, nimic”, a spus în cadrul ședinței de marți Bogdan Huțucă (PNL), vicepreședintele Comisie de Buget și fost coordonator al Direcției Legislație fiscală din Ministerul Finanțelor.

Deputatul PNL Robert Sighiartău a scris ulterior pe Facebook că românii trebuie să scape de supraacciza la carburanți și supraimpozitarea muncii part-time. "Am înregistrat o primă mare victorie în Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților: Supraacciza la carburanți și supraimpozitarea contractelor part-time au fost eliminate! Urmează bătălia și votul final în plenul Camerei. Sunt sigur că vom fi victorioși și acolo. Românii trebuie să scape de supraacciza oneroasă la carburanți și de supraimpozitarea muncii part-time. Ar fi unele dintre cele mai bune vești de sărbătorile de iarnă".

În timpul ședinței Comisiei de Buget, cei de la USR, PMP și PNL au fost cei mai vocali. Claudiu Năsui (USR) a subliniat că accizele nu sunt impozite procentuale, ci unele care se aplică pe volum. ”Cam 70-80% din prețul benzinei sunt taxe la stat. Practic dăm Statului o groază din prețul litrului la carburanți”, a spus deputatul.

Ionuț Șimonca, PMP: ”Considerăm că trebuie eliminată această supraacciză. Cât despre supraimpozitarea contractelor part time, trebuie să ținem cont că sunt mulți români cu două joburi. Toate taxele pe care le plătesc la stat nu se duc în sistemul de pensii”.

PSD a vrut să le-o ia înainte liberalilor și a pus pe ordinea de zi a Camerei Deputaților, în regim de urgență, mai multe legi, printre care și cea privind eliminarea supraaccizei, care a fost inițiată de PNL.

De asemenea, premierul Ludovic Orban a afirmat în urmă cu o săptămână că "trebuie desființată supraacciza la combustibil, care a fost o mare prostie". Orban a precizat că va fi făcută o analiză. "Deşi astăzi pare să producă bani, poate să fie un semnal foarte bun dacă renunţăm la ea", a mai spus Orban.

La începutul lunii noiembrie, Ministerul de Finanțe a anunțat, într-un răspuns la o interpelare adresată de Florin Roman, deputat PNL, că statul român a colectat din septembrie 2017 până în prezent suma de aproximativ 5,8 miliarde de lei, prin introducerea supraaccizei la carburanți.

Potrivit răspunsului Ministerului de Finanțe la interpelarea adresată de Florin Roman, statul român a încasat din supraacciza la carburanți următoarele sume: „septembrie-decembrie 2017- 917,4 milioane lei impact din acciză: ianuarie-decembrie 2018- 2.754,1 milioane lei; ianuarie-septembrie 2019- 2.177,4 milioane lei”, potrivit răspunsului Ministerului de Finanțe.

Ministerul precizează că majorarea accizei la carburanți nu este evidențiată separat în execuția bugetară: „Majorarea accizei pe litru de carburant, începând cu data de 15 septembrie 2017, nu este evidențiată separat în execuția bugetară, ci se regăsește în totalul încasărilor din accize. Potrivit execuției de casă a bugetului de stat, acciza încasată este evidențiată distinct pentru fiecare categorie de produs accizabil (benzină, motorină, etc)”.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.