Autostrada Pitești - București, plină de gropi. Cine e vinovat?
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare

Autostrada A1 București-Pitești, una dintre cele mai circulate artere din România, se află într-o stare deplorabilă. Miercuri, 19 februarie 2025, prima bandă, pe ambele sensuri, era plină de gropi adânci, asemănătoare unor cratere, care reprezentau un pericol major pentru șoferi.
La prima vedere, cauza pare a fi sarea folosită de drumari pentru combaterea poleiului și zăpezii, care a deteriorat asfaltul și a transformat drumul într-o capcană pentru șoferi. Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susțin însă că principalul responsabil este traficul greu, în special camioanele supraîncărcate.
Zeci de șoferi s-au trezit cu anvelope sparte, jante îndoite și suspensii avariate, fiind nevoiți să oprească pe marginea drumului. Unii au apelat la platforme de tractare, în timp ce alții au încercat să-și schimbe roțile pe marginea autostrăzii, expunându-se riscului unui accident.
Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a explicat în exclusivitate pentru „Adevărul” ce soluții există, recunoscând însă că, din cauza temperaturilor scăzute, singura variantă este aplicarea unor reparații temporare. Cu alte cuvinte, aceleași cârpeli pentru care se cheltuie bani neplanificați, proveniți din taxa de drum – rovinieta.
În plus, am aflat și cum s-a ajuns în această situație: o buclă fără sfârșit, în care toți suntem prinși, iar factura finală revine contribuabililor, din cauza unor instituții care nu-și fac treaba și a unor transportatori care încalcă legea.