Apare o nouă autostradă în estul României. Costurile sunt uriașe

Apare o nouă autostradă în estul României. Costurile sunt uriașe

Încă un proiect de infrastructură din Timiș, județul „de baștină” al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, are un parcurs „fulger”, după Centura Timișoara Vest, care a ajuns de pe masa Guvernului în SEAP în doar 3 săptămâni. Acum, Autostrada A9 Timișoara – Moravița este pe masa Guvernului, în ședința de miercuri, la numai 5 zile de la publicarea proiectului și înainte de a se încheia dezbaterea publică (astăzi era ultima zi de consultare).

Spre comparație, pe „lotul Meseș” de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă” din România,
ofertele se evaluează de un an, după cum atrage atenția Asociația Pro Infrastructură.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a transmis, pe Facebook:

„Încă o etapă importantă pentru construcția autostrăzii Timișoara – Moravița a fost parcursă, după ce Guvernul a aprobat, astăzi, indicatorii tehnico- economici.
Cei 72,93 km ai acestei autostrăzi, care va asigura legătura dintre Timișoara și Moravița (frontiera româno-sârbă), vor avea un important impact în consolidarea economiei din zona de vest a României.
Cu o valoare de 14,59 miliarde de lei (cu TVA), asigurați prin Programul Transport, noua autostradă (parte a rețelei TEN-T) va fi construită în totalitate pe raza județului Timiș, într-o perioadă de maximum 48 de luni (după semnarea contractului)”.

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru Autostrada A9 Timișoara – Moravița a fost pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor joi, 22 august.

Autostrada va avea un cost estimat de 14 miliarde lei și execuția va dura 4 ani. O potențială explicație pentru costul ridicat este faptul că pe traseu vor fi construite 46 de poduri și pasaje. De asemenea, exproprierile vor viza zona metropolitană a Timișoarei, o zonă cu terenuri scumpe.

Terenurile afectate de traseul autostrăzii sunt situate în extravilanul și intravilanul localităților tranzitate, atât pe domeniul public cât și privat, respectiv Unitățile administrativ-teritoriale: Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravița.

Autostrada Timișoara – Moravița va contribui la dezvoltarea conexiunilor rutiere existente în zona Municipiilor Timișoara și Moravița, contribuind, de asemenea, la conectivitatea la rețeaua europeană de transport TEN-T.

Autostrada va avea o lungime totală de 72,930 km și va fi împărțită în 3 tronsoane.


MAN PRE-IAA AUSTRIA


SCHMITZ PRE-IAA 2024

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.