ANALIZĂ. Prețul mediu în transportul rutier de mărfuri este de 1,6 euro/km în Europa Recomandat

ANALIZĂ. Prețul mediu în transportul rutier de mărfuri este de 1,6 euro/km în Europa

Prețurile medii ale transportului rutier european de marfă au crescut cu 3,2% față de anul anterior în primul trimestru al anului 2021, relatează analiștii de la Transport Intelligence (TI) și Upply. Comparativ cu ultimul trimestru, prețul mediu a crescut cu 0,4%.

Analiștii de la TI și Upply au calculat că tariful european mediu pe o rută în Europa a fost de 1.147 euro între aprilie și iunie 2021. În primele trei luni ale anului, tariful mediu a fost de 1.118 de euro.
Indicele prețurilor utilizat în raport a fost calculat pe baza a aproximativ 250 de milioane de prețuri și tarife de transport în Europa, scrie alogistics.

 

Prețurile sunt în continuă creștere
În Trimestrul 2, creșterea a fost semnificativ mai mare decât cea corespunzătoare în T1 din acest an, care a fost de 1,6%. Cu toate acestea, creșterea lunară în perioada aprilie-iunie 2021 a fost ușor mai mică decât în primele trei luni ale acestui an (0,4%).
Prețul mediu pe kilometru în Europa în al doilea trimestru a fost de 1,6 euro: cu 0,9% mai mare decât în primul trimestru al anului 2021 și cu 2,8% mai mare decât perioada similară din anul precedent. Când au analizat principalele rute europene, analiștii de la TI și Upply au observat că prețurile pentru principalele destinații au crescut cu 0,4% până la 1,77 € / km, în timp ce pentru ruta de retur au crescut cu 1,4% până la 1,43 € / km.
Această creștere mai rapidă a prețurilor pe rutele de întoarcere indică faptul că economia își revine după criza pandemiei. Acest lucru este indicat de cererea tot mai mare de transport. Acest lucru nu se întâmpla în mijlocul pandemiei - în acel moment, multe camioane se întorceau goale.

 

Redresarea economică crește prețurile
Creșterea prețurilor în transportul rutier european este o consecință a situației economice care se îmbunătățește în Europa. În al doilea trimestru, majoritatea economiilor europene au ridicat restricțiile legate de pandemie, ducând la creșterea cheltuielilor. De asemenea, producția industrială este în plină expansiune, record pentru fiecare țară. Comisia Europeană a revizuit anul acesta prognoza de creștere economică a UE de la 4,2% la 4,8%. În cele din urmă, creșterea economică și creșterea consumului se traduc în cererea crescută pentru serviciile de transport, împingând prețul în sus.
Există, de asemenea, impactul prețurilor mai mari la combustibil. După cum subliniază autorii rapoartelor TI și Upply privind prețurile transportului rutier, în al doilea trimestru al anului 2021, acestea au crescut în medie cu mai mult de 10% anual și cu mai mult de 5% de la o lună la alta.

Tulburările din traficul maritim afectează transportul rutier
Întreruperile lanțului de aprovizionare contribuie, de asemenea, la creșterea tarifelor de transport pe continent. Analiștii TI indică problema deficitului de semiconductori care afectează negativ creșterea producției în unele categorii de industrie (în special în industria auto). Drept urmare, transportatorii trebuie să aștepte multe luni pentru achiziția de camioane noi. Lipsa lor afectează capacitatea de transport. Rezultatul este creșterea prețurilor de transport.
Alte probleme din lanțul de aprovizionare care afectează prețurile de transport includ congestia în porturile europene. Drept urmare, tariful pe ruta Duisburg-Rotterdam, adică de la centrul industrial al Germaniei până la cel mai mare port european, a crescut cu 5,3% în T2 comparativ cu T1 și cu 6,8% față de aceeași perioadă din 2020.
În ceea ce privește a doua jumătate a anului, experții nu au vești bune. Este puțin probabil să fie mai ieftin transportul.
„În restul anului, piața europeană a transportului rutier va fi sub presiune. Cererea crescută în trimestrele trei și patru, cu Black Friday și sezonul de sărbători, va crește probabil tarifele de transport cu o cerere puternică. La rândul său, aglomerația din porturi ar putea duce la tarife chiar mai mari și foarte volatile pe rutele din și spre porturile europene ", a declarat Thomas Larrieu, șef de date și cercetare la Upply.
Totuși, totul depinde de evoluția situației pandemice și de modul în care varianta Delta Covid-19 va afecta situația economică generală din Europa.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.