Amenzile pentru neplata vinietei în statele UE, trimise acasă șoferului din România Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Şoferii români care nu îşi plătesc taxele rutiere de orice fel atunci când călătoresc în Europa vor fi amendaţi aproape instantaneu de autorităţile în domeniu din ţările UE în care se petrece contravenţia dacă va fi aprobat un proiect de reglementare pus în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
„Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, în calitate de punct naţional de contact în România, asigură identificarea unui vehicul, precum şi a deţinătorului acestuia, pentru care a fost stabilită neplata unui tarif rutier”, se mai arată în proiect.
Alin Şerbănescu, reprezentant al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, a explicat pentru „Adevărul” cum va funcţiona sistemul prin care vor fi sancţionaţi cei care nu îşi plătesc taxele de drum prin Europa.
„Autorităţile similare Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din alte ţări europene vor putea chestiona baza de date a Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor şi vor trimite direct Fiscului de la noi amenzile pe numele proprietarului autovehiculului care a circulat ilegal...
Practic, autorităţile similare CNAIR din alte ţări europene vor putea chestiona baza de date a Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor şi vor trimite direct Fiscului de la noi amenzile pe numele proprietarului autovehiculului care a circulat ilegal. Va funcţiona, astfel, un sistem similar celui care este folosit acum şi de poliţiile rutiere din UE care acum trimit amenzile direct celui care a încălcat reglementările rutiere”, a precizat Alin Şerbănescu.
Proiectul de Ordonanță a Guvernului privind interoperabilitatea sistemelor de tarifare rutieră electronică și facilitarea schimbului transfrontalier de informații cu privire la neplata tarifelor rutiere (text integral)
Prin prezentul proiect de act normativ:
- se stabilesc cadrul general și condițiile care trebuie îndeplinite în vederea asigurării interoperabilității sistemelor de tarifare rutieră electronică pentru utilizarea infrastructurii rutiere de pe teritoriul României cu sistemele de tarifare rutieră electronică similare din Uniunea Europeană;
- se stabilesc cadrul general și condițiile care trebuie îndeplinite în vederea asigurării schimbului transfrontalier de informații privind vehiculele înmatriculate și deținătorii acestora, în cazul în care a fost constatată o neplată a tarifelor rutiere, de orice fel, în statele membre ale Uniunii Europene;
- se stabilesc tehnologiile care sunt utilizate de sistemele de tarifare rutieră care pot fi date în exploatare în România și care necesită, în scopul colectării tarifelor rutiere, instalarea sau utilizarea unui echipament de bord (OBE);
- se stabilesc condițiile în care se acordă înregistrarea în România a furnizorilor serviciului european de taxare rutieră electronică (SETRE);
- se stabilesc obligațiile entităţilor din România care percep tarife rutiere;
- se stabilesc obligațiile utilizatorilor SETRE;
- se propune/instituirea unui organism de conciliere, organism desemnat în scopul medierii între entităţile care percep tarifele rutiere pe domeniile SETRE de pe teritoriul României şi furnizorii SETRE cu care acestea au încheiate contracte, sau cu care se află în negocieri pentru încheierea unor astfel de contracte;
- se prevede desemnarea de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a organismelor autorizate să aplice sau să supravegheze procedura de evaluare a conformităţii cu specificaţiile sau a caracterului adecvat pentru utilizare și notificarea acestora către Comisia Europeană;
- se prevede înființarea registrului electronic naţional, operaționalizat de ICI București și se stabilește conținutul acestuia, iar înregistrarea informațiilor privind domeniile SETRE și furnizorii SETRE în Registrul electronic național se efectuează în baza unei proceduri elaborate de ICI București;
- se prevede faptul că Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, în calitate de punct național de contact în România, asigură identificarea unui vehicul, precum şi a deţinătorului acestuia, pentru care a fost stabilită neplata unui tarif rutier.
- se creează cadrul legal pentru stabilirea formei și conținutului scrisorii de informare, respectiv transpunerea Anexei II din Directiva (UE) 2019/520 a Parlamentului European și a Consiliului din 19 martie 2019 prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii, motivat de faptul că, pentru crearea institutiei scrisorii de informare (care nu este obligatorie conform dreptului intern) este necesara derogare de la OG 2/2001 care va fi realizata prin modificarea OG 15/2002 in sensul stabilirii unei proceduri prealabile de plata (compensatorii – dupa modelul Legii 5/2014), anterioare aplicarii unei sanctiuni contraventionale. Prevederea privind derogarea de la OG 2/2001 constituie un element esential in conținutul scrisorii de informare, motiv pentru care aceasta urmeaza a fi realizata ulterior.
- se creează cadrul legal pentru stabilirea ca anexa la prezenta ordonanță să poată fi actualizată, prin ordin comun al ministrului transporturilor și infrastructurii și al ministrului afacerilor interne, având în vedere că la nivelul Uniunii Europene este, în dezbatere un proiect de modificare și completare a mai mai multor Directive, printre care se regăsește și propunerea de modificare și completare a Anexei I la Directiva 2019/520.
Documentul complet este AICI
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?