ALERTĂ România ar putea fi sancționată de UE pentru gradul de poluare al camioanelor Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Curtea Europeană de Justiție a declarat că autoritățile germane nu au luat „măsurile adecvate” pentru a limita poluarea atmosferică cauzată de dioxidul de azot. Curtea superioară a Uniunii Europene a decis joi că Germania a încălcat legile UE prin faptul că nu a limitat poluarea aerului în 26 de regiuni, inclusiv în orașe importante precum Berlin, München și Hamburg.
Comisia Europeană a depus plângere în 2018, spunând că Germania „a depășit în mod sistematic și continuu valorile limită anuale și orare ale dioxidului de azot (NO2)” din 2010.
Comisia a acuzat autoritățile germane că nu iau măsuri suficiente pentru a respecta limitele UE. Curtea Europeană de Justiție (CEJ) a împărtășit această evaluare pentru perioada de timp cuprinsă între 2010 și 2016.
"În mod clar, Germania nu a adoptat măsuri adecvate în timp util pentru a se asigura că perioada în care sunt depășite valorile limită pentru NO2 este cât mai scurtă posibil în cele 26 de zone în cauză", a declarat instanța într-un comunicat de presă.
Franța, Ungaria, Italia, România și acum Marea Britanie care nu este membru al UE au fost, de asemenea, supuse unor plângeri similare din partea Comisiei.
Potrivit Comisiei, în jur de 400.000 de oameni mor prematur în fiecare an în întreaga UE din cauza poluării din aer.
Ce înseamnă hotărârea pentru Germania?
Germania trebuie să respecte verdictul CEJ, sau ar putea fi sancționată finaciar. Potrivit unui raport al Comisiei din 2019, poluarea cu NO2 poate fi redusă prin limitarea accesului mașinilor foarte poluante, în special mașinile diesel mai vechi, în interiorul orașelor. De asemenea, Comisia a recomandat publicului să utilizeze vehiculele electrice și transportul public.
Camioanele diesel vinovate de poluare
Conform legislației UE, nivelurile de NO2 în aer trebuie să fie sub 40 micrograme pe metru cub ca medie anuală și 200 micrograme pe metru cub ca medie orară. Anul trecut, șase orașe germane au înregistrat încălcări ale limitelor, potrivit Agenției Federale de Mediu (UBS). Munchenul a înregistrat cel mai înalt nivel, cu o medie anuală de 54 micrograme.
Până în 2019, la trei ani de la perioada menționată în hotărârea CEJ, 25 de orașe din Germania depășeau limita de NO2, potrivit UBS.
Arderea combustibililor fosili, în special a combustibilului utilizat de camioanele diesel este sursa primară de NO2.
Sursa AICI
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?