ABSOLVENȚI DE FACULTĂȚI PRIVATE, UN ARBITRU, AFACERIȘTI CU STATUL ȘI UN INSPECTOR FISCAL: OAMENII CARE CONDUC COMPANIA DE DRUMURI Recomandat

ABSOLVENȚI DE FACULTĂȚI PRIVATE, UN ARBITRU, AFACERIȘTI CU STATUL ȘI UN INSPECTOR FISCAL: OAMENII CARE CONDUC COMPANIA DE DRUMURI

CNAIR și-a dovedit incompetența în realizarea autostrăzilor din România. Cei care fac parte din Consiliul de Administrație al Companiei sunt aleși pe măsura lipsei de performanță a CNAIR.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are un Consiliu de Administrație format din șase persoane.

Costin Mihalache–specialist în drept și terorism
Președinte Consiliului de Administrație este Costin Mihalache. Potrivit propriului său CV, Mihalache nu are nicio treabă cu domeniul transporturilor. El deține o diploma de licență dobândită în „Drept constituţional, Drept civil, Drept Internaţional, Drept penal, Drept procesual penal”, pe care a obținut-o la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași în 1994. După patru ani de studiu la Beijing, obține o diplomă la Universitatea de Limbă și Cultură Chineză. În 2008, frecventează Clubul Diplomatic Român, unde se specializează în „Terorismul internaţional şi probleme de securitate în societatea noastră”.
După un curs modular: „Managementul Performanţei, iniţierea şi dezvoltarea sistemelor de management al performanţei în societăţi comerciale” la Universitatea din Sheffield, Mihalache învață cum să scrie cereri de finanțare europeană la „Patronatul femeilor de afaceri din România”.
Ca mulți politicieni din România, trece pe la Colegiul Național de Apărare, unde se intră doar pe bază de „invitații” politice. Aici studiază „Securitate și bună guvernare”.

Directorul unei firme care făcea afaceri cu CNAIR
Blindat cu diplome, toate în afara domeniului transporturilor, Mihalache își începe cariera profesională care s-a desfășurat aproape exclusiv la stat. Prima sa slujbă este de referent la Întreprinderea de Comerţ Exterior ROMTRANS. Romtrans s-a privatizat prin metoda MEBO. Au fost circa 2.000 de acționari - angajați sau pensionari din cadrul companiei. Compania a fost cumpărată de Schenker în 2010.
Absolut incredibil, actualul președinte al Consiliului de Administrație al CNAIR a fost, timp de 14 ani, Consilier Relații Externe și Protocol la Ministerul Apărării.
Între 2004 și 2008, a fost prim colaborator al ambasadorului şi consul la Ambasada României la Beijing. Potrivit propriului CV, a desfășurat „Activităţi şi responsabilităţi principale: Coordonarea activităţilor departamentelor politic şi consular – legislative, prin realizarea armonizării politicilor comune ale M.A.E. şi M.E.C.M.A. Participarea la formatele de consultare ale U.E. de la Beijing, pre şi post aderare, pe segmentele politic şi consular”.
La „privat” a lucrat puțin. A fost Director General al Plastidrum între 2010 și 2012. Revista TIR a scris nenumărate investigații legate de afacerile dubioase ale acestei companii. Firma a derulat numeroase contracte chiar cu CNAIR.
„În 2012, cinci firme specializate în marcaje şi semnalizări rutiere, anume Marcaplast SA, Loial Impex SRL, Vesta Investment SRL, Dumava Semnalizare SRL şi Kisan Marcaje SRL, au trimis premierului Victor Ponta o scrisoare în care acuză Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) de complicitate în licitaţiile destinate realizării marcajelor de pe drumurile publice. Consecinţa ar fi faptul că, de 15 ani, o singură societate, Plastidrum, realizează aceste operaţiuni pe cei 15.000 de kilometri de şosele naţionale. Anterior, firmele semnatare au trimis o scrisoare cu un conţinut similar şi ministrului Transporturilor, Ovidiu Silaghi, dar fără a primi un răspuns”, a menționat presa vremii.

Arbitra șoselelor din România
Gabriela Dănănae este, de asemenea, membru al CA al CNAIR.
Gabriela Dănănae, cunoscută publicului cu apelativul ”sexy-arbitra”, atribuit de tabloidele pentru care a pozat în trecut, a ajuns în consiliile de administrație ale Companiei de Autostrăzi și Loteriei Române, potrivit declarațiilor sale de avere. Ea este și consiliera ministrului Finanțelor, Eugen Orlando Teodorovici.
Din CV-ul postat pe site-ul CNAIR, Gabriela Dănănae a eliminat orice referire la calitatea de arbitru, păstrând doar reperele politice: consilier personal al ministrului Finanțelor (din martie 2018), consilier parlamentar la Comisia pentru Mediu din Parlament (2014-2018), expert parlamentar la Comisia pentru buget din Senat (2010-2014). Ea arată și că este doctorand al Universității de Apărare Carol I. Dănănae are zero expertiză legată de administrarea infrastructurii (obiectivul CNAIR) și de aspectele financiare (Loteria Română).
În schimb, ea a făcut deliciul tabloidelor pentru care a pozat de-a lungul timpului ca ”sexy arbitra”. Ea a cochetat și cu modelingul, după cum arăta într-o declarație pentru Libertatea. ”Bineînţeles, am fost sfătuită de un om din domeniu, care a crezut în calităţile mele şi mi-a transmis credinţa în reuşită. Am cochetat cu modelingul, am prezentat ştiri sportive, dar prezentul şi viitorul meu se leagă strict de arbitraj. E ceea ce mă defineşte şi mă împlineşte. Pasiunea este într-adevăr mai puternică decât profesia. Cred că misoginismul nu îşi are loc în acest domeniu, dar la unele meciuri au fost spectatori care mi-au recomandat să merg să prezint moda”, a spus Dănănae.
Click scria în 2012 despre ”sexy Dănănae” că se conduce în viață după un citat din Cicero: „Abilităţile naturale fără educaţie au dus la glorie mult mai des decât educaţia fără abilităţi înnăscute”.

Turism la CNAIR
Stan Răzvan Gabriel are un CV subțire, la propriu, în care menționeză că știe limba engleză la nivel mediu. Este specializat în turism, el terminând universitatea privată Româno-Americană. A luat o licență în Economia Turismului intern și internațional. S-a angajat ca analist vânzări la PC NetData și a fost coordinator de evenimente la o firmă de logistică. Singura lui legătură cu lumea transporturilor apare în 2015, când devine Manager Transport la AB Construct SRL. În ultimul bilanț contabil, compania avea doi angajați și pierdere, pe 2017, de 21.000 de lei. Este specializată în construcția de ansambluri rezidențiale. Ca nuca în perete. În 2017, aterizează consilier la Secretariatul General al Guvernului.

Un inspector fiscal de carieră
Și Bumbac Georgeta, un alt membru al CA al CNAIR a trecut paralel cu lumea drumurilor și autostrăzilor. Asta în condițiile unui CV care se întinde pe cinci pagini. Este specializată în Turism, fiind absolventă a Universității din Constanța. Deține un master în Administrație Publică și a trecut pe la Camera Consultanților Fiscali. A trecut, ca alți colegi din Consiliul de Administrație al CNAIR, pe la Institul Diplomatic Român, dar și pe la Colegiul Național de Apărare.
Doamna Bumbac, de asemenea, a lucrat în structurile statului. Și-a început activitatea la Ministerul de Finanțe, unde a fost, timp de șase ani, inspector de specialitate în colectarea veniturilor. A fost Director în Ministerul de Finanțe și profesor la Universitatea privată Spiru Haret, cunoscută drept „fabrica de diplome”.
În momentul de față lucrează în Ministerul Sănătății, unde deja are o vechime de șase ani. În afară de CNAIR, mai este membru în CA al Societății Aeroporturi SA.

Din vânzător în Dutty Free, decident la autostrăzi
Anișoara Cornilă este licențiată în drept, deja o cutumă între membrii CA al CNAIR. Desigur, facultatea a fost făcut tot la o „particular” –Universitatea Ecologică București. Interesant este că, potrivit propriului CV, doamna Cornilă a terminat facultatea la 16 ani, după ce a avut prima slujbă.
Are un masterat în arbitrajul litigiilor economice. Apoi, a devenit Doctor în Drept. Cu un asemenea CV, lipsit de orice tangență cu infrastructura, se angajează, într-un Dutty free ca gestionar și vânzător.
Promovează și, timp de 15 ani, a fost coordonatoarea unui lanţ de magazine aflate în sistem duty‐free în Vama Giurgiu.
Pentru că între timp a terminat facultatea de drept, Anișoara Cornilă a fost angajată „Consilier juridic/Expert Achiziţii Publice” la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale Din România SA- Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti.
În 2009, trece „Expert Achiziţii Publice/ Şef Serviciu/ Specialist Proiecte” unde are ca „activităţi şi responsabilităţi principale‐ elaborarea programului anual al achiziţiilor publice pe baza necesităţilor şi priorităţilor comunicate de celelalte compartimente din cadrul autorităţii contractante; elaborarea sau, după caz, coordonarea activităţii de elaborare a documentaţiei de atribuire a contractelor de achiziţii publice ori, în cazul organizării unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs”. Pe principiul, la stat nu poți merge decât în sus, în 2013, o găsim Director în Direcția juridică, unde rămâne până în până în 2017.
O viață dedicată „Transporturilor” continua.
Anișoara Cornilă devine șef serviciu în „Serviciul Contencios și Consultanță Juridică-Direcția Generală Anticorupție în Transporturi Administrativ și Juridic”. În fine, din noiembrie 2017 este promovată Director General.

Șefa unei firme cu angajați zero
Mihaela Mocanu este cel din urmă membru al CA. Are poate cel mai corect CV dintre cei care fac parte din Consiliul de Administrație al CNAIR. A terminat Facultatea de Căi Ferate Drumuri și Poduri la Universitatea Craiova și are un master la Universitatea de Construcții București, Facultatea de Hidrotehnică.
Spune despre ea că are „capacitatea de adaptare la medii multiculturale, obţinută prin experienţa de muncă”, dar și că are „capacitatea de a lua decizii, capacitatea de a respecta termene limită, capacitate de analiză și sinteză, capacitate de organizare, capacitate foarte bună de comunicare și relaționare, corectitudine, capacitatea de a lucra în echipă, competență, diplomație, loialitate față de instituție”.
Lucru extrem de corect, dat fiind că doamna Mocanu s-a angajat la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (rebotezată CNAIR) în 2000, ca ofițer de contract. Apoi, a urmărit „implementarea din punct de vedere, tehnic, financiar și administrativ a Autostrăzii București-Cernavodă”. A fost șef serviciu la CNAIR, apoi Director de Proiecte, unde s-a ocupat de „Coordonarea activității de implementare din punct de vedere tehnic, financiar și administrativ”. În 2015 a trecut trei ani la „privat”.
Unde a fost administratorul unei firme numite SC D@B Road Consulting SRL. Sub această denumire nu există nicio firmă înregistrată la Ministerul de Finanțe. În schimb există D&B ROAD CONSULTING SRL, care, în 2016, a avut un profit de 15 mii de lei și niciun angajat.
Poate și această „performanță” a propulsat-o în fotoliu de membru CA al CNAIR.

 

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.