7 autostrăzi și drumuri expres mutate la o companie de stat unde „luna trece, leafa merge” Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Patru proiecte de autostrăzi și trei proiecte de drum expres vor fi oficial preluate de la Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) de către recent înființata Companie Națională de Investiții Rutiere (CNIR), o nouă instituție care se va ocupa exclusiv de implementarea noilor proiecte de infrastructură rutieră, în timp ce vechea companie de stat ar urma să rămână în timp doar cu componenta de administrare a rețelei rutiere aflate în uz.
„Am semnat Ordinul prin care Compania Naționala de Investiții Rutiere (CNIR S.A.) preia de la CNAIR S.A. (Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere) o serie de proiecte de infrastructură rutieră!”, a anunțatr joi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu care a enumerat care sunt proiectele vizate.
- Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț (secțiunea Miercurea Nirajului - Leghin)
- Autostrada Târgu Neamț - Iași - Ungheni
- Autostrada Bacău – Brașov
- Autostrada Ploiești - Brașov
- Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț
- Drumul Expres Focșani – Brăila
- Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu
„Transferul acestor proiecte a fost posibil doar după operaționalizarea CNIR și numirea unui Director General și a Directorului Economic-Financiar. Obiectivele vor fi preluate în baza unui protocol încheiat între cele două companii”, a mai declarat Grindeanu.
Acum o săptămnână Grindenau era nervos că la CNIR doar se încasează salarii
„E o chestiune de zile să mai accept situația de acolo. S-a făcut selecție pe 109, în acest moment ministerul nu mai are foarte multă responsabilitate. E bornă în PNRR, s-a făcut selecție de către o firmă extrenă, așa cum spune 109, și de vreo 2,3 luni, 4, nu sunt în stare să găsească o majoritate, acești domni și doamne selectate prin 109, să găsească o majoritate să numească un director general”, a declarat Grindeanu.
„AGA probabil le va transmite în zilele următoare că acest lucru nu poate să continue. Nu pot să primească salarii fără să aibă indicatori de performanță și toate lucrurile care țin de o bună guvernanță. Și nu au în acest moment pentru că nu sunt în stare nici măcar să-și aleagă un director”, a explicat ministrul acum câteva zile.
Salarii la Compania Națională de Investiţii Rutiere (CNIR)
- director general: 14.542 lei
- director general adjunct: 14.542 lei
- director adjunct: 11.388 lei
- consilier director general/adjunct: 14.542
- inginer inginerie civilă, programator în domeniul software: 9.838 lei
- subinginer: 7.222 lei
- șofer: 5.349 lei
- muncitor calificat: 4.737 lei
La aceste salarii, după caz, se adaugă indemnizații de conducere de până la 50% din salariu, sporuri pentru categorii de activități (implementare, suport direct, suport indirect) de 10-30% și, de exemplu, spor pentru performanță în activitate de până la maxim 45%, astfel încât majorarea totală aplicată să nu depășească 75% pentru activități de implementare, 65% pentru activități de suport direct și 55% pentru activități de suport indirect, raportat la salariul negociat inițial în limitele grilei de salarizare.
Articole înrudite
- Cozi uriașe la RAR. Care este motivul?
- Camioane blocate din cauza zăpezii. Unele nu aveau anvelope de iarnă
- Șofer român de camion „le-a mutat nasul” polițiștilor nemți. Cât de beat era?
- Un camion a derapat de pe carosabil la Călărași
- Un camion a căzut în groapa unde a aruncat ilegal mizerie. L-au scos cu macaraua