41 de companii cer UE să accelereze trecerea la camioane fără emisii Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Într-o scrisoare, 41 de companii îndeamnă legiuitorii UE să stabilească obiective mai ambițioase pentru a stimula adoptarea camioanelor cu emisii zero.
Companiile globale Nike, Heineken și PepsiCo solicită UE să mărească obiectivele climatice pentru camioane, pentru a le ajuta să își îndeplinească propriile angajamente ecologice. Într-o scrisoare adresată legislatorilor UE și semnată de 41 de transportatori, expeditori și companii de logistică și de mobilitate electronică, inclusiv Maersk și DFDS, acestea afirmă că standarde mai ambițioase privind emisiile de CO2 în 2030 și 2040 vor reduce costurile și vor accelera producția de camioane cu emisii zero la scară largă.
Constructorii de camioane au angajamente voluntare ambițioase de a vinde mai multe camioane cu emisii zero, care includ vehicule electrice și pe bază de hidrogen. Prin urmare, companiile îndeamnă deputații din Parlamentul European și guvernele UE să mărească obiectivul de reducere a emisiilor de CO2 pentru 2030 de la 45% la 65%, propus în prezent, pentru a se asigura că ambițiile de reglementare sunt aduse cel puțin la același nivel cu nivelurile de ambiție voluntară. Astfel, numărul camioanelor ecologice de pe drumurile europene în 2030 ar crește cu peste 150.000 față de propunerea Comisiei Europene, spun ei.
Archana Jagannathan, Chief Sustainability Officer la PepsiCo Europe, a declarat: "Ambiția PepsiCo de a reduce emisiile cu cel puțin 40% până în 2030 și de a deveni zero net zero până în 2040 depinde în mare măsură de eforturile de decarbonizare ale partenerilor noștri din lanțul valoric, care include logistica terților. Prin urmare, tranziția către o circulație a mărfurilor în Europa la prețuri accesibile și fără emisii este responsabilitatea noastră comună. Îi îndemnăm pe factorii de decizie politică de la Bruxelles să stabilească standarde mai ambițioase privind emisiile de CO2 pentru camioane, deoarece nu este doar un pas esențial pentru atingerea obiectivelor de neutralitate climatică ale UE, ci și o mișcare strategică pentru succesul industriei noastre."
Companiile semnatare îndeamnă UE să stabilească o dată clară pentru ca 100% din camioanele noi să fie cu emisii zero. Acest lucru este esențial pentru decarbonizarea sectorului până în 2050, având în vedere că durata medie de viață a camioanelor este de aproximativ 18 ani în Europa. În scrisoare se afirmă că toate tipurile de camioane ar trebui să facă obiectul unor obiective climatice pentru a se asigura că producătorii își intensifică producția de vehicule cu emisii zero în toate segmentele. Propunerea Comisiei a exceptat anumite tipuri de vehicule, inclusiv camioanele de gunoi și de construcții și unele camioane de livrare urbană, care sunt adesea ușor de electrificat, ceea ce ar avea beneficii pentru calitatea aerului în orașe.
Kenny Kristensen, șeful global al Maersk Landside Transportation, a declarat: "A.P. Moller-Maersk este pe deplin angajată să atingă un nivel net zero de emisii de gaze cu efect de seră până în 2040 în toate activitățile noastre. Pentru a face acest lucru este nevoie de investiții semnificative și considerăm că angajamentul de a încheia în 2035 achizițiile de vehicule alimentate cu combustibili fosili ne aduce mai aproape de atingerea obiectivelor noastre în materie de emisii și, astfel, de a ne ajuta clienții să își reducă amprenta de gaze cu efect de seră. Dar impulsionarea tranziției energetice a transportului rutier de mărfuri nu poate fi făcută doar de companii de top precum Maersk și de mulți dintre clienții și partenerii noștri logistici foarte apreciați.
Este nevoie de mai multe acțiuni din partea autorităților de reglementare, a întreprinderilor și a consumatorilor și recomandăm tuturor politicilor să stabilească semnale puternice de cerere pentru ca industria să accelereze tranziția energetică."
Mai multe companii și-au stabilit obiective climatice mai ambițioase și subliniază importanța unei creșteri substanțiale a disponibilității și a livrării rapide a unei game mai largi de camioane cu emisii zero în următorii ani. Economiile de scară vor reduce costurile inițiale de achiziție a autocamioanelor electrice și pe bază de hidrogen și vor asigura că acestea vor deveni în curând mai puțin costisitoare pentru a fi deținute și utilizate decât autocamioanele diesel.
Sophie-Kim Chapman, șefa departamentului de decarbonizare de la DFDS, a declarat: "Este în interesul tuturor să facem presiuni pentru ca mai multe camioane cu emisii zero să fie puse în circulație mai devreme și să avem intenții clare atât în ceea ce privește camioanele, cât și infrastructura. Acest lucru ne va duce mai repede atât la reducerea emisiilor, cât și la paritatea costurilor cu motorina, și le permite operatorilor de transport ca noi să planifice cu mai multă încredere."
Companiile semnatare recunosc că UE a creat condiții favorabile pentru introducerea camioanelor cu emisii zero, inclusiv puncte de încărcare obligatorii și reduceri la taxele de drum pentru camioanele electrice și pe bază de hidrogen. Acestea îndeamnă statele membre să pună în aplicare aceste legi ale UE cât mai curând posibil. Cu toate acestea, ele consideră că revizuirea standardelor privind emisiile de CO2 pentru camioane oferă factorilor de decizie politică din UE ocazia de a decide dacă Europa va profita de avantajele unei circulații a mărfurilor fără emisii la prețuri accesibile și de toate beneficiile suplimentare pe care aceasta le va aduce pentru mediu, industrie, șoferi și sănătate publică.
Comisia UE a propus un obiectiv de reducere cu 45% a emisiilor de CO2 (în comparație cu nivelurile din 2019/2020) pentru camioanele noi vândute în 2030, urmând să ajungă la o reducere de 90% în 2040. Miniștrii mediului din UE și Parlamentul European dezbat în prezent proiectul de standarde și ar trebui să ajungă la un acord asupra regulamentului final la începutul anului viitor.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?