20%, DEFICITUL DE ȘOFERI ÎN SECTORUL TRANSPORTURILOR EUROPENE. ÎN ROMÂNIA – 37% Recomandat

20%, DEFICITUL DE ȘOFERI ÎN SECTORUL TRANSPORTURILOR EUROPENE. ÎN ROMÂNIA – 37%

Sectorul european al transportului rutier se confruntă cu cea mai acută criză profesională a șoferilor din ultimele decenii, a constatat un nou raport al Uniunii Internaționale a Transportului Rutier (IRU).

Raportul se bazează pe informații venite de la juăctorii din industria transporturilor din Europa și pe două sondaje realizate de IRU.

Interogarea membrilor IRU și a organizațiilor asociate din Europa, din octombrie 2018, până în ianuarie 2019, a scos la iveală o criză evidentă de conducători auto de 21% în sectorul transportului de mărfuri și de 19% în sectorul de transporturi cu autobuzul și autocarul. Problema este accelerată, deficitul estimându-se să ajungă 40% în ambele sectoare, pe măsură ce cererea crește în 2019.

Boris Blanche, directorul executiv al IRU, a comentat: "Industria transporturilor trebuie să ia măsuri imediate și decisive pentru a rezolva problema deficitului de conducători auto. Lăsată fără răspuns, criza va avea implicații grave pentru economia europeană și va duce la creșterea costurilor pentru întreprinzători, consumatori și pasageri. Cu toate acestea, cercetările noastre au constatat că satisfacția la loculul de muncă tinde să fie ridicată, doar 20% dintre șoferii chestionați exprimându-și nemulțumirea față de munca lor ".

 

Care sunt cauzele crizei?

Potrivit cercetării IRU:

  • 57% dintre șoferii de sex masculin și 63% dintre șoferii de sex feminin consideră că imaginea proastă a profesiei dăunează recrutării de șoferi.
  • 79% dintre șoferi consideră că dificultatea de a atrage femeile în profesie este unul dintre motivele principale pentru criza șoferilor. Acest lucru este subliniat de datele Forumului Internațional de Transport, care arată că șoferii de sex feminin reprezintă doar 2% din șoferii europeni de transport rutier.
  • 70% dintre șoferii cu vârsta între 25 și 34 de ani consideră că dificultatea de a atrage tinerii șoferi este unul dintre motivele cele mai importante pentru lipsa șoferilor.
  • Printre șoferi, 76% cred că condițiile de muncă, iar 77% că perioadele lungi de timp petrecute departe de familie îi țin pe mulți departe de această slujbă.
  • Industria, de asemenea, se confruntă cu o forță de muncă în curs de îmbătrânire. În Europa, majoritatea companiilor din sectorul transportului de mărfuri angajează șoferi a căror vârstă medie este de 44 de ani, în timp ce în sectorul transporturilor de pasageri vârsta medie a șoferilor angajați este de 52 de ani.

Ce e de făcut?

Pentru a face față acestor provocări, IRU a lucrat în strânsă cooperare cu membrii săi pentru a crea un plan de acțiune pe termen scurt, mediu și lung.

IRU a luat deja măsuri, inclusiv colectarea regulată de date, pentru a monitoriza tendințele pieței. A lansat o inițiativă comună cu Consiliul European al Expeditorilor (ESC) pentru a dezvolta principii comune care vizează îmbunătățirea modului în care sunt tratați șoferii la locurile de livrare. IRU a înființat, de asemenea, un grup de experți care să abordeze legislația privind formarea conducătorilor auto.

IRU va înființa Women in Transport Network, care vizează creșterea numărului femeilor din sectorul transporturilor și reprezentarea acestora la toate nivelurile de lucru, precum și promovarea transportului ca un domeniu atractiv. Vor exista stimulente precum premierea șoferilor de sex feminin și a companiilor care încurajează recrutarea, incluziunea și reținerea.

Matthias Maedge, General Delegate, IRU, a avertizat: "Deja lipsa de șoferi crează mari dureri mari de cap pentru operatorii de transport, afectând oamenii și companiile care se bazează pe serviciile lor. Din nefericire, această situație se va agrava. Acest aspect face ca necesitatea unei acțiuni decisive de a atrage noi șoferi să fie mai imediată”.

Statistici suplimentare

  • În Regatul Unit, ieșirea țării din Uniunea Europeană va crește criza cu 50 de șoferi pe zi.
  • Vârsta medie a conducătorilor auto din Germania depășește acum 47 de ani, ceea ce înseamnă că aproximativ 40% dintre șoferii camion și 55% dintre șoferii de autobuz urmează să se pensioneze până în 2027, creând un deficit de aproximativ 185.000 de șoferi.
  • În Belgia, operatorii de transport cu autobuzul estimează că nevoile industriei vor necesita angajarea cu 28% mai mulți șoferi decât nivelurile din 2018, ceea ce va duce la o nevoie de conducători auto de aproape 50%.
  • În Norvegia, companiile de camioane estimează că cererea de șoferi va crește cu 12% în 2019.
  • Companiile de camioane din România s-au confruntat cu un deficit de șoferi de 37% în 2018.
Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.