1.000.000.000 de euro pentru lupta împotriva MOTOARELOR DIESEL
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Guvernul Germaniei va acorda anul viitor un miliard de euro (1,2 miliarde de dolari) oraşelor ţării pentru a reduce poluarea generată de maşinile echipate cu motoare diesel, a anunţat marţi cancelarul Angela Merkel, transmit AP şi Reuters.
Banii vor fi investiţi în găsirea unor soluţii pentru reducerea poluării generate de emisiile vehiculelor arată Agerpres.
Multe oraşe din Germania sunt afectate de poluare, care depăşeşte frecvent nivelul maxim admis. Banii vor fi investiţi în autobuze electrice, staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice şi o infrastructură mai prietenoasă cu mediul.
Ministrul german al Mediului, Barbara Hendricks, a salutat iniţiativa, menţionând că este primul pas important în vederea reeducerii poluării, şi a cerut industriei auto să sprijine planurile Guvernului.
Germania va trebui la un moment dat să urmeze exemplul altor ţări europene interzicând circulaţia noilor autovehicule diesel, a afirmat recent cancelarul Angela Merkel, deşi a refuzat să precizeze o dată exactă.
Este de competenţa producătorilor auto să restabilească încrederea pierdută în urma scandalului emisiilor (Dieselgate), inclusiv prin acordarea de bonusuri şi actualizarea sistemelor software. Consumatorii, care au fost "induşi în eroare", trebuie să obţină eficienţa promisă în privinţa emisiilor, a afirmat Merkel într-un interviu acordat unei reviste.
În următorii ani prioritatea ar trebui să fie extinderea staţiilor de reîncărcare necesare pentru a avea cât mai multe vehicule electrice. Până atunci, interzicerea vehiculelor poluante care sunt deja pe şosele ar trebui evitată, deoarece ar "pedepsi oamenii care au cumpărat de bună credinţă maşinile", a declarat cancelarul german.
Începând din luna septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel, Guvernul condus de Angela Merkel a fost criticat pentru că nu face suficient pentru a diminua poluarea maşinilor, dar şi pentru legăturile strânse cu producătorii auto. Acest subiect a devenit o temă importantă în dezbaterile din Germania iar Executivul de la Berlin vrea să arate că ia măsuri pe măsură ce organizaţiile de mediu încep să obţină câştig de cauză în justiţie pentru a forţa marile oraşe să interzică circulaţia vehiculelor diesel. În acelaşi timp, miniştrii nu vor să prejudicieze o industrie care este cel mai mare exportator al Germaniei şi de asemenea asigură 800.000 de locuri de muncă.
În august, Volkswagen, Daimler şi BMW au acceptat să actualizeze în Germania sistemele software la peste cinci milioane de vehicule diesel, pentru a reduce nivelul poluării, într-o încercare de a salva tehnologia diesel şi de a trece peste scandalul emisiilor (Dieselgate), care nu s-a atenuat în ultimele luni.
Acordul vine după ce mai mulţi miniştri şi directori ai unor companii auto germane s-au întâlnit pentru a găsi metode prin care să se reducă poluarea în oraşe, să fie eliminate interdicţiile care vizează autovehiculele diesel şi să reabiliteze reputaţia industriei auto germane.
Dar mulţi politicieni sunt îngrijoraţi că producătorii auto nu au investit suficient în noile tehnologii şi în infrastructură.
Articole înrudite
- Cozi uriașe la RAR. Care este motivul?
- Camioane blocate din cauza zăpezii. Unele nu aveau anvelope de iarnă
- Șofer român de camion „le-a mutat nasul” polițiștilor nemți. Cât de beat era?
- Un camion a derapat de pe carosabil la Călărași
- Un camion a căzut în groapa unde a aruncat ilegal mizerie. L-au scos cu macaraua