Unde se vor construi cei 1.000 de km de autostradă și drumuri expres și cât vor costa Recomandat

Unde se vor construi cei 1.000 de km de autostradă și drumuri expres și cât vor costa

PNL, care va forma guvernul alături de USRPLUS și UDMR, și-a prezentat investițiile în materie de infrastructură rutieră.


I.3. Dezvoltarea, modernizarea și digitalizarea infrastructurii rutiere, prin accelerarea programelor de investiții cu impact asupra cresterii gradului de absorbție a fondurilor
europene nerambursabile alocate prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020,
Programul Operațional de Transport 2021-2027 și Programul Național de Reformă
și Reziliență prin realizarea, a unui număr de peste 1.000 km de autostrăzi și drumuri
expres, după cum urmează:

A3, Autostrada Transilvania (cca. 155 km) - 4,2 miliarde de Lei, fără TVA;

A1, Autostrada Sibiu–Pitești:

Accelerarea implementării Autostrăzii Sibiu-Pitești, pe toate cele 5 secțiuni ale proiectului, fiind asigurată finanțarea nerambursabilă prin emiterea deciziei de finanțare de către Comisia
Europeană – total investiție 13,7 miliarde de Lei, fără TVA – din care
2,3 miliarde de Lei, fără TVA, pentru secțiunile 1 și 5;

Pregătirea proiectului- legătură DN7C Curtea de Argeș – A1 (Secțiunea 5 Sibiu-Pitești) – Râmnicu Vâlcea.

A0, Autostrada de centură a municipiului București (cca.100 km) - aproximativ 5 miliarde de Lei, fără TVA;

A10, Autostrada Sebeș-Turda - lotul 2 - 550 de milioane de Lei, fără TVA
(total loturile 1 și 2 - 1,9 miliarde de Lei, fără TVA);

DX12, Drum expres Craiova–Pitești (121 km) - 3,2 miliarde de Lei, fără TVA;
Drum expres Brăila–Galați (12 km) – 530 de milioane de Lei, fără TVA;

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila - 1,9 miliarde de Lei, fără TVA.

Dezvoltarea infrastructurii rutiere în mod echilibrat și sustenabil prin demararea și finalizarea unor secțiuni de autostrăzi și drumuri expres din regiunea Moldovei,
Dobrogei, Regiunii de Sud, după cum urmează:

Demararea unor proiecte noi de investiții prin programul de construcție autostrăzi și drumuri expres în baza unor documentații mature și bine fundamentate, care vor stabili traseul optim
și valoarea de investiție;

Autostrada A8, Târgu Mureș - Târgu Neamț-Iași-Ungheni (aprox. 311 km) - 36 miliarde de Lei, cf. M.G.P.T.;
Autostrada A7, Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani-Suceava-Siret (421 km) - 8,2 miliarde de Lei, fără TVA, conform analizei multicriteriale;
Autostrada A13, Brașov - Bacău (160 km) - 8,8 miliarde de Lei, fără TVA, conform MGPT;
Autostrada A13, Sibiu – Brașov, în continuarea secțiunii Brașov-Bacău (125 km) - 7,1 miliarde de Lei, fără TVA, conform MGPT;
Drum expres Craiova – Pitești (loturile 3 și 4) - 1,3 miliarde de Lei, fără TVA, valoare de atribuire a contractelor;
Drumurile expres din zona Dobrogei, a căror rentabilitate economică impune cu prioritate realizarea lor – proiecte în valoare de 11 miliarde de Lei, fără TVA (Drumuri expres Buzău-Brăila, Focșani - Brăila, Brăila - Tulcea, Constanța - Tulcea, Tișița - Albița), din care se vor finaliza Drumurile expres Buzău-Brăila și Focșani-Brăila, în valoarea de 3,2 miliarde de Lei, fără TVA; Drum expres Calafat – Lugoj;
Reabilitarea/reparația capitală a 157 de poduri, considerate prin expertize tehnice drept necesități urgente de intervenție; Creșterea mobilității în zona Valea Prahovei prin: Finalizarea proiectării și licitarea execuției lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Ploiești-Brașov (6,5 miliarde de Lei, fără TVA, conform S.F. din 2010) și deschiderea traficului pentru prima secțiune din această autostradă - varianta de ocolire Comarnic la profil de autostradă, pentru cei aproximativ 5,2 km - în valoare de 305 milioane Lei fără TVA;


Creșterea capacității administrative a C.N.A.I.R., pentru buna implementare a Autostrăzii Ploiești-Brașov, prin dezvoltarea unui parteneriat cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) ; Realizareaunor investiții, în scopul fluidizării traficului pe DN1 (ca de exemplu, pasaje subterane sau supraterane, benzi suplimentare, bretele de acces). 

Accesibilitatea polilor locali de dezvoltare economică prin implementarea unui program de construcție a unui număr de aprox 370 km de variante de ocolire în perioada 2021-2024, în valoare de 5,5 miliarde de Lei.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.