Ultimele două loturi de pe Autostrada Sibiu – Pitești își caută constructor Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
CNAIR a lansat procedura de găsire a unui constructor pentru ultimele două tronsonae, cele mai dificile, de pe Autostrada Sibiu – Pitești.
Secțiunea dintre Cornetu și Tigveni va avea 37 de kilometri și un tunel dublu de 1,7 km la Poiana.
Ce firme s-au înscris în cursa pentru obținerea contractului
Zece dintre ofertele primite de CNAIR sunt de la firme din Turcia și China. În cursă s-au înscris și drumari din Italia, Grecia și Austria.
Unul dintre constructori, care speră să-și adjudece contractul, lucrează deja la realizarea unui lot din aceeași autostradă. Este vorba despre italienii de la Astaldi, care au în lucru secțiunea dintre Pitești și Curtea de Argeș.
Oferte au depus și austriecii de la Strabag, dar și italienii de la Pizzarotti, care în 3 decembrie au dat în trafic lotul 1 din autostrada Sebeș-Turda.
Și grecii de la Aktor s-au înscris în cursă, deși toate proiectele pe care le au în desfășurare în România sunt mult întârziate, scrie digi24.
Date tehnice
Valoarea estimată a contractului este de 5.324.779.469,00 Lei fără TVA.
Durata contractului este de: 14 luni perioada de proiectare, 59 luni perioada de execuţie şi 60 luni perioada de garanţie a lucrarilor.
Traseul are o lungime de 37.4 km
Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.
Principalele lucrări ale acestei secţiuni sunt: 95 de poduri și pasaje, tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/ galerie, nod rutier Cornetu și Nod rutier Vălen, ecoduct în zona localităţii Călineşti.
Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentațiilor de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.
Start și pe Boița - Cornetu
La începutul acestei luni, CNAIR a pornit procesul pentru căutarea unui constructor și pentru cei aproape 30 de kilometri dintre Boița și Cornetu. Este ultimul tronson care intră în procedura de achiziție publică, toate celelalte fiind scoase deja la licitație, în evaluare, proiectare sau execuție. Și acesta este un tronson greu. Pe 50 la sută din traseu vor fi lucrări de artă: poduri, viaducte, tuneluri. De altfel, este al doilea lot a cărui construcție este estimată la circa un miliard de euro. Șefii de la Drumuri estimează că proiectarea celor circa 30 de kilometri dintre Boița și Cornetu va dura cel mult 2 ani, iar lucrările efective se vor întinde pe cel mult 5 ani și 4 luni.
Tronsonul care începe la Boița în județul Sibiu și ajunge la Cornetu, în județul Vâlcea, este unul foarte dificil.
„Are o lungime de circa 33 de kilometri. Este unul dintre loturile complexe ale acestei autostrăzi. Avem 50 de pasaje, viaducte și poduri, cel mai lung dintre viaducte va avea 760 de metri și vom avea și, de asemenea, 7 tuneluri”, a detaliat Mariana Ioniță, director general al CNAIR.
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- VIDEO Cum va arăta Autostrada Sibiu - Făgăraș?
- VIDEO 2.000 de metri din primul tunel de autostradă au fost săpați
- Apar 3 noduri rutiere pe autostrăzile din România
- VIDEO Miercuri se deschid 32 de km de autostradă. Pe unde circulăm?