Război total pe Centura București. Primăria Vs Ministerul Transporturilor
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Centura Capitalei ar putea trece de la Compania de Drumuri din subordinea Ministerului Transporturilor la Primăria Capitalei, susține primarul Gabriela Firea, care a declarat că o astfel de decizie a fost luata „principial”. Pe de altă parte reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au infirmat că o astfel de decizie a fost luată și fac trimitere la un răspuns oferit anul trecut în care detaliau imposibilitatea legală de a face acest transfer, având în vedere că pe centură sunt proiecte pe fonduri europene. Surse din Minister spun că o decizie fermă nu s-a luat, ci abia s-a înființat un grup de lucru cu specialiști de la Ministerul Transporturilor, PMB și CNAIR pentru a studia aspectele legale.
Centura rutieră ocolitoare a Bucureştiului va trece de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la Primăria Capitalei, informează G4Media.ro care citează surse guvernamentale. Informaţia a fost confirmată de primarul Bucureştiului, Gabriela Firea, care a spus pentru G4Media.ro că “decizia a fost luata principial, la nivelul Ministerului Transporturilor. În urma analizei juridico-financiare se va lua o decizie finală”.
Ce răspunde Compania de Drumuri
Compania de Drumuri neagă, însă, că s-ar fi luat o astfel de decizie și fac trimitere la un răspuns oferit în urmă cu un an în care erau detaliate motivele pentru care un astfel de transfer nu poate fi făcut.
„Potrivit punctului de vedere exprimat și anul trecut când a fost dezbătută această temă, legislația în vigoare și normativele europene nu permit trecerea acestei centuri în administrarea Primaria Capitalei în acest moment”, a declarat pentru HotNews.ro Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei de Drumuri.
Grup de lucru Ministerul Transporturilor-PMB-CNAIR pentru a studia aspectele legale
O decizie fermă nu s-a luat, ci abia s-a înființat un grup de lucru cu specialiști de la Ministerul Transporturilor, Primăria Capitalei și Compania de Drumuri, susțin surse din Minister.
„Abia au fost purtate primele discuții. A fost înființat un grup de lucru care trebuie să vada legal, dacă se poate face acest lucru procedural, juridic, având în vedere că pe centură sunt proiecte pe fonduri europene”, au declarat surse din Ministerul Transporturilor pentru HotNews.ro.
CNAIR, în urmă cu un an: Centura beneficiază de fonduri europene pentru care se aplica principiul asigurarii "durabilitatii" proiectelor, respectiv monitorizarea ppe o perioada de 5 ani de la finalizare
În urmă cu un an, CNAIR transmitea că Centura Bucurestiului se afla in diferite faze de executie, iar Sectiunile A1-DN2, DN 2-A2 si Centura de Sud beneficiaza de finantare din fonduri europene nerambursabile.
"Sectiunile A1- DN2 , DN 2- A2 si centura de sud beneficiaza de finantare din fonduri europene nerambursabile pentru care se aplica principiul asigurarii "durabilitatii" proiectelor cu finantare europeana, respectiv monitorizarea pe parcursul implementarii lor si ulterior, pe o perioada de 5 ani de la finalizarea acestuia.
Monitorizarea va urmari pe aceasta perioada ca investitia sa nu sufere modificari substantiale, conform art. 57(1) din Regulamentul Consiliului UE 1083/2006 privind dispozitiile generale referitoare la FEDR, FSE si FC, si anume modificari care rezulta dintr-o schimbare in natura proprietatii asupra unui obiect din infrastructura sau care rezulta din incetarea activitatii productive", transmite CNAIR intr-un comunicat remis HotNews.ro.
"Drept urmare, la acest moment, nu exista posibilitatea transferului centurii rutiere a municipiului Bucuresti din administrarea CNAIR S.A.", se mai arata in comunicat.
În urmă cu un an, CNAIR transmitea că Centură Bucureștiului se află în diferite faze de execuție, iar Secțiunile A1-DN2, DN 2-A2 și Centură de Sud beneficiază de finanțare din fonduri europene nerambursabile.
"Secțiunile A1- DN2 , DN 2- A2 și centură de sud beneficiază de finanțare din fonduri europene nerambursabile pentru care se aplică principiul asigurării "durabilității" proiectelor cu finanțare europeană, respectiv monitorizarea pe parcursul implementării lor și ulterior, pe o perioada de 5 ani de la finalizarea acestuia.
Monitorizarea va urmări pe această perioada că investiția să nu sufere modificări substanțiale, conform art. 57(1) din Regulamentul Consiliului UE 1083/2006 privind dispozițiile generale referitoare la FEDR, FSE și FC, și anume modificări care rezultă dintr-o schimbare în natură proprietății asupra unui obiect din infrastructură sau care rezultă din încetarea activității productive", transmite CNAIR într-un comunicat remis HotNews.ro.
"Drept urmare, la acest moment, nu există posibilitatea transferului centurii rutiere a municipiului București din administrarea CNAIR S.A.", se mai arată în comunicat.
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- VIDEO Cum se lucrează la „Tunelurile pentru urși” de pe Autostrada Lugoj - Deva?
- Pieton ucis de camion. Se întâmplă pe Centura București
- VIDEO Se pregătesc intersecții rutiere pe 3 niveluri. Cum vor arăta?
- VIDEO Cum se circulă pe cei 11 km din Autostrada Moldovei deschiși azi?