Încă o autostradă construită în ritm de melc
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Pe lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeş-Turda, de 24,25 km, constructorul Aktor avansează într-un ritm extrem de lent, mobilizarea fiind una nesemnificativă, deşi condiţiile meteorologice din ultimele săptămâni au fost ideale pentru execuţie, scrie pe pagina sa de Facebook Asociaţia Pro Infrastructură.
”Promisiunile din ultimele luni (venite atât din direcţia CNAIR, cât şi din cea a constructorului) au fost extrem de optimiste. Realitatea din teren este dezamăgitoare, chiar dezastruoasă pe alocuri. Ne întrebăm contrariaţi cum de anumiţi antreprenori generali sunt ameninţaţi sistematic cu rezilierea pentru mobilizare slabă, iar în cazul de faţă şantierul parcă îngheţat în timp nu produce nici cea mai mică reacţie oficialilor CNAIR”, spun oficialii ONG-ului.
Aceştia precizează că sunt lucrări de care constructorul nu se poate apuca din cauza exproprierilor suplimentare încă nerealizate sau a utilităţilor nerelocate.
”Totuşi, acolo unde poate se poate munci, nici nu se cunoaşte că autorizaţia de construire este obţinută de mai bine de doi ani de zile. În acest timp, un constructor serios ar fi ajuns la nivel de strat intermediar de asfalt sau structuri aproape finalizate. Aktor abia a reuşit să iasă din pământ cu o parte din terasamente sau cu pilele structurilor, ridicând grinzi doar pe podurile şi pasajele mici”, scrie asociaţia.
Oficialii Pro Infrastructură solicită responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi celorlalţi decidenţi să urgenteze emiterea deciziei de expropriere pentru terenurile suplimentare, a autorizaţiei de construire şi a avizelor pentru relocarea utilităţilor.
”În plus, cerem ferm CNAIR să îşi asume public o poziţie referitoare la avansul insignifiant al lucrărilor din ultima perioadă, luând măsurile necesare. Orice tergiversare este o bătaie de joc faţă de bugetul de stat, fondurile europene nerambursabile şi faţă de şoferii care îşi doresc să circule cât mai rapid pe această autostradă, evitând calvarul de pe DN1”, arată aceştia.
Lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeş-Turda, între Aiud Sud şi Alba Iulia Nord, are o lungime de 24,25 km, iar lucrările sunt executate de către Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)-Euro Construct Trading 98 SRL, în baza unui contract în valoare de 549,33 milioane lei, fără TVA, semnat pe 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. Ulterior a fost decalat pentru aprilie 2018, însă specialiştii extimează că va fi terminat, cel mai probabil, în 2019.
Autostrada A10 va conecta autostrăzile A1 (Bucureşti-Piteşti-Sibiu-Deva-Timişoara-Arad-Nădlac) şi A3 (Bucureşti-Ploieşti-Câmpia Turzii-Gilău-Borş), legând oraşele Sebeş, Alba Iulia, Teiuş, Aiud şi Turda. Investiţia este de 420 milioane de euro, din care 85% provin din fonduri europene.
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- VIDEO Cum va arăta Autostrada Sibiu - Făgăraș?
- VIDEO 2.000 de metri din primul tunel de autostradă au fost săpați
- Apar 3 noduri rutiere pe autostrăzile din România
- VIDEO Miercuri se deschid 32 de km de autostradă. Pe unde circulăm?