„FOAMEA DE AUTOSTRĂZI” PUNE ÎN PERICOL SIGURANȚA ȘOFERILOR Recomandat

„FOAMEA DE AUTOSTRĂZI” PUNE ÎN PERICOL SIGURANȚA ȘOFERILOR

Ministerul Transporturilor este decis să dea în circulație orice bucată de drum asfaltată și care are două benzi pe sens, indiferent dacă aceasta are refugii, dacă este prevăzută cu stații de odihnă sau alimentare, dacă marcajul este sau nu corespunzător. Cel puțin așa reiese dintr-o Ordonanță de urgență, adoptată la propunerea Ministerului Transporturilor.

Să nu ne împiedicăm în cioturi
Nebunia începe chiar din primul paragraf al comunicatului de presă al MT: „Guvernul a adoptat joi, 13 septembrie 2018, la propunerea Ministerului Transporturilor, Ordonanța de Urgență care modifică și completează acte normative din domeniul construcțiilor ce reglementează recepțiile lucrărilor. Astfel, se vor putea da în circulație sectoare, loturi, secțiuni sau obiecte de lucrări incluse în autorizația de construire, prevăzute într-un contract sau în contracte de execuție diferite, dacă acestea pot fi utilizate separat, conform destinației lor. Potrivit prevederilor de până acum, lucrările de construcții autorizate se considerau finalizate dacă erau realizate toate elementele prevăzute în autorizația de construire și dacă s-a efectuat recepția la terminarea lucrărilor. Astfel, era imposibilă recepționarea pe loturi, secțiuni, sectoare sau obiecte de lucrări incluse în autorizația de construire, prevăzute într-un contract sau în contracte de execuție diferite, care fac parte din proiecte complexe pentru care s-a emis o singură autorizație de construire, în situația în care acestea pot fi utilizate separat, conform destinației lor. Actul normativ elimină disfuncționalitățile existente în implementarea proiectelor aferente infrastructurii de transport de interes național din domeniul rutier și feroviar ca obiective de utilitate publică”.

Care e scopul real
Revista TIR a scris despre faptul că Ministerul Transporturilor a deschis o bucată de 7 kilometri din partea de nord a Centurii București fără reabilitarea unui pod, a două sensuri giratorii și fără realizarea marcajelor corespunzătoare. Cu ajutorul noii Ordonanțe, acest lucru se poate face absolut legal, iar lucrările nefinalizate pot aștepta mult și bine. În acest moment, între Mogoșoaia și A1 pe Centură mai mult se stă decât se merge. Autostrada prăbușită de Narcis Neaga, în anul 2015, între Cunța și Săliște era bună de circulat dacă această Ordonanță era în vigoare. Așa cum și pe Deva-Lugoj se va putea circula, chiar în absența unor tuneluri sau viaducte. Astfel, se dă liber la inaugurat cioturi de autostrăzi, iar constructorul are mai puțină presiune pentru finalizarea lucrărilor mai complexe.

Cum motivează MT
Ordonanța de urgență nr. 84/2018 pentru completarea unor acte normative din domeniul construcțiilor susține că e nevoie ca România să recepționeze orice ciot de autostradă pentru că altfel Uniunea Europeană ne pedepsește și ne taie de la cele 6,8 miliarde de euro pe care nu le putem atrage (pe motive de incompetență și corupție).

*"Vrăjeala mării"
Expunerea de motive este insistentă și ilară: „Ținând seama de particularitățile de organizare, finanțare și implementare și de faptul că natura complexă a proiectelor de investiții în infrastructura de transport de interes național, desfășurate de către companiile naționale/societățile comerciale aflate sub autoritatea/subordinea/coordonarea Ministerului Transporturilor, precum și importanța strategică a acestora determină ca pentru aceste obiective de investiții să existe reglementări specifice privind recepția lucrărilor,
având în vedere că promovarea modificărilor/completărilor actelor normative sub forma inițiativei legislative ar urma să întârzie în mod considerabil programele de lucrări de realizare a proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport, iar implementarea proiectelor privind sectoarele situate pe teritoriul României din coridoarele europene de transport va fi mult întârziată, în cazul în care modificările legislative propuse nu vor fi adoptate și nu vor intra în vigoare în cel mai scurt termen,
întrucât întârzierea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport are impact direct asupra pierderii de sume alocate României prin Programul operațional Infrastructură mare estimate la aproximativ 6,8 miliarde euro, context în care se impune reglementarea în regim de urgență a unor măsuri pentru diminuarea acestei categorii de risc,
având în vedere că neadoptarea prezentului act normativ ar putea conduce inclusiv la întârzierea în ceea ce privește respectarea acordurilor încheiate cu partenerii internaționali privind creșterea mobilității și interoperabilității infrastructurii de transport, luând în considerare disfuncționalitățile existente în implementarea proiectelor aferente infrastructurii de transport de interes național din domeniul rutier și feroviar ca obiective de utilitate publică, care au impact negativ asupra așezărilor umane și a obiectivelor economice prin neasigurarea conectării, fără întreruperi, a tuturor localităților țării la rețeaua națională și la sistemele internaționale de transport, ținând cont de faptul că neaprobarea măsurilor preconizate poate conduce inclusiv la imposibilitatea diminuării emisiilor poluante existente, generate de transporturi cu efecte directe asupra sănătății populației și/sau mediului înconjurător, în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public și constituie situații de urgență și extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, având în vedere că proiectele de infrastructură transeuropeană de transport vizează interesul public și strategic și sunt o prioritate a programului de guvernare și măsurile pentru accelerarea implementării acestora constituie situație de urgență și extraordinară,

Ce hotărăște
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.
Art. I. - După alineatul (22) al articolului 37 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 933 din 13 octombrie 2004, cu modificările și completările ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (23), cu următorul cuprins:
(23) Se pot recepționa ca fiind terminate loturi, secțiuni, sectoare sau obiecte de lucrări incluse în autorizația de construire, prevăzute într-un contract sau în contracte de execuție diferite, în situația în care acestea pot fi utilizate separat, conform destinației lor."

Articolul II
După alineatul (1) al articolului 41 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 765 din 30 septembrie 2016, cu modificările ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:
(11) Prin excepție de la prevederile alin. (1) pentru lucrările de infrastructură rutieră și feroviară de interes național, Regulamentul privind recepția construcțiilor se elaborează de Ministerul Transporturilor, se avizează de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și se aprobă prin hotărâre a Guvernului."

Dând liber la inaugurat bucăți de autostradă, avem șansa să devenim „number one” la numărul de șosele de mare viteză din Europa… date în folosință dar nefinalizate!

 

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping