Euroconstruct Trading 98 - pericol maxim pentru asociații "asfaltatorilor lui Băsescu" Recomandat

Dan Besciu, administratorul Euroconstruct Trading 98 Dan Besciu, administratorul Euroconstruct Trading 98

Comisia Europeană a declanșat o investigație privind un presupus ajutor de stat ilegal acordat firmei de construcții de drumuri Euroconstruct Trading 98.

Compania, patronată de controversații Sorin Vulpescu și Dan Besciu, intimi ai tandemului Traian Băsescu-Elena Udrea, se află de mai bine de șase ani sub protecția legii insolvenței. Se întâmplă acest lucru deși legea 85/2014 nu permite o perioadă mai mare de trei ani a stării de insolvență.
Până în anul 2021, sancționarea privind ajutorul de stat se limita la societatea beneficiară a acestui ajutor. După acest an, poate fi atrasă și răspunderea firmelor asociate în diverse proceduri de achiziții cu compania incriminată.
Decizia din 29 aprilie 2021 a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) în cazul C-890/19 stabilește ca, în cazul constatării unui ajutor de stat ilegal oferit unei societăți intrată în insolvență, cuantumul sancțiunii stabilit pentru societatea în cauză se poate extinde și asupra societăților partenere/asociate în diferite proceduri de achiziții publice împreună cu societatea care a beneficiat de ajutorul de stat. Cu alte cuvinte, dacă o societate beneficiară a ajutorului de stat s-a asociat în diferite proceduri de achiziție publică cu alte societăți, acestea din urmă sunt considerate beneficiari indirecți și pot fi obligate la returnarea ajutorului de stat considerat ilegal.
În situația în care societatea beneficiară a ajutorului de stat ilegal se află în insolvență sau intră în faliment, evident că sancțiunile aplicate de către Comisia Europeană vor fi suportate de către firmele asociate acesteia. Sumele imputabile pot fi colosale, întrucât la prejudiciul stabilit se adaugă daune și penalități la zi.

01 SOLICITARE COMISIA EUROPEANĂ

Aceasta este situația ingrată în care se află numeroasele firme asociate cu Euroconstruct.
Numai din 2021 până în prezent, adică după cel de-a treilea an al insolvenței, Euroconstruct a câștigat, împreună cu alte firme asociate, numeroase proceduri de achiziții publice, ale căror valoare cumulată depășește 3,5 miliarde de lei + TVA.
Numărul și numele firmelor cu care Euroconstruct s-a asociat sunt impresionante: Acvatot, Aktor, Alstom, Antrepriza de Construcții Căi Ferate, Arcada, Construcții Erbașu, Intrakat, Porr Construct, Rotary Construcții, Strabag, etc.

02 TABEL CU PROCEDURILE CÂȘTIGATE ÎN ULTIMII TREI ANI

Grav pentru toți asociații de bună credință ai Euroconstruct este faptul că vor fi constrânși să achite sancțiunile stabilite de către Comisia Europeană, în condițiile în care firma lui Vulpescu și Besciu, aflată acum în insolvență, nu va mai exista.
În toate procedurile câștigate în asociere cu alte societăți, Euroconstruct a fost obligată să își menționeze starea de insolvență, dar a declarat că respectă întru totul planul de reorganizare numărul 2, plan propus chiar de către Dan Besciu, administratorul special, împreună cu administratorul judiciar, aprobat de Adunarea creditorilor și confirmat de către judecătorul sindic de la Tribunalul București.
Astfel, asocierile au putut fi declarate admisibile în proceduri și nu au fost excluse de la acestea. Acest plan de reorganizare aprobat prevede ca toți creditorii să își fi încasat creanțele în semestrul 20 al planului, respectiv, până pe data de 04 iunie 2024. Însă acest lucru nu s-a întâmplat. Euroconstruct nu a respectat planul de reorganizare. Unii dintre creditori, nemulțumiți, au solicitat explicații administratorului judiciar, iar alții au cerut în instanță chiar falimentul firmei conduse de Vulpescu și Besciu.

03 - PLAN DE REORGANIZARE ȘI ALTE DOCUMENTE INSOLVENȚĂ

Pe lângă toate aceste probleme practic insurmontabile pentru Euroconstruct, firma s-a pricopsit, numai în ultimii doi ani, cu 11 documente constatatoare negative. Două sunt emise de către CFR și nouă de către CNAIR. Acestea atestă îndeplinirea în mod necorespunzător a contractelor aflate în derulare, stabilind și penalități de milioane de lei, ca daune produse autoritățiilor contractante. Bineînțeles că nici aceste penalități nu au fost achitate.
Cu un asemenea "pedigree", este greu de crezut că Euroconstruct, singură sau în asociere, va mai fi acceptată la vreo procedură de achiziție publică.

04- DOCUMENTE CONSTATATOARE NEGATIVE

De mai mulți ani, Vulpescu și Besciu încearcă cu disperare să vândă Euroconstruct. Strategia lor de vânzare constă în "aburirea" potențialilor cumpărători cu valoarea contractelor pe care firma le-a obținut de la statul român.
Problema lor este aceea că, nu numai că nu sunt în stare să ducă la îndeplinire părțile lor din contractele atribuite, dar au apărut și apar "ghiulele" din ce în ce mai grele legate de picioarele lor. Acestea din urmă nu mai pot fi îndepărtate doar prin combinațiile la care cei doi excelează.
La cât de înglodată în datorii și probleme este Euroconstruct, șansa de a păcăli un potențial cumpărător devine infimă.
Vulpescu și Besciu nu au nicio șansă să scape de firmă, nici dacă plătesc ei pentru acest lucru.


FORD TRUCKS LANSARE F-LINE


MAN PRE-IAA AUSTRIA

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.