COSTURILE LIPSEI INFRASTRUCTURII: 750 MILIOANE EURO ÎN ROMÂNIA. ÎN SUA: 75 DE MILIARDE Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
România are rețeaua de autostrăzi cea mai slab dezvoltată din Europa, cu puțin peste 750 de kilometri de autostradă.
Raportat la dimensiunile țării, situația este și mai tragică. România are doar 3,73 de kilometri la 100.000 de locuitori, Bulgaria are 7,3 kilometri de autostradă, iar Ungaria are 15,25 kilometri de autostradă la suta de mii de locuitori.
Specialiștii estimează că 150 de milioane de euro pe an pierde România doar pentru că nu are autostrada București-Brașov, care are 110 kilometri de lipsă de autostradă.
Dacă am face un calcul simplu: mai lipsesc 100 de kilmetri pe Deva-Sibiu și mai mult de 300 de kilometri pe autostrada Bechtel. Ar rezulta, prin regula de trei simplă, că România mai pierde 600 milioane de euro pe an. În total, ajungem la 750 milioane de euro.
Pierderile rezultă și din simpla viteză de circulație a autovehiculelor, mult mai redusă, în medie, decât în alte state UE. În România, viteza medie de circulație este de 48 de kilometri pe oră, față de 70 de kilometri pe oră în vestul Europei.
Specialiștii au oferit și un exemplu. Să presupunem că, numai pe traseul Cluj-București, la o viteză medie de 70 de kilometri pe oră, o firmă de transport ar avea nevoie de zece mașini și de zece șoferi. Dar la 48 de kilometri pe oră, pentru a transporta același volum de marfă în același timp, e nevoie de 17 mașini cu 17 șoferi. Diferența de costuri, la carburant și la salarii, ori înseamnă pierderi pentru compania de transport, ori se traduce în creșterea prețurilor la produse și la servicii pentru clientul final.
În România sunt produse și servicii cu 15 la sută mai scumpe decât în vestul Europei doar din cauza lipsei infrastructurii.
Nici americanii nu se simt bine
Desigur, la alt nivel, infrastructura învechită și investițiile mai reduse au determinat pierderi foarte mari și în SUA.
Traficul congestionarea pe autostrăzile care nu se mai ridică la nivelul de trafic au ridicat costurile operaționale ale industriei de transporturi rutiere la 74,5 miliarde dolari, potrivit analizei recente a Institutului de Cercetări al American Transport, citată de ttnews.com.
Raportul constată că întârzierile vehiculelor de transport pe drumuri au adus până la 1,2 miliarde de ore productivitate pierdută. Distribuind 74,5 miliarde dolari peste cele 11,5 milioane de camioane mari înregistrate în Statele Unite, costurile de congestie costă fiecare camion 6.478 de dolari.
CASETA
Statele americane cu cele mai ridicate costurile operaționale industriei de transporturi rutiere
1. Texas-care a înregistrat pierderi de 6,3 miliarde de dolari;
2. Florida-care a înregistrat pierderi de 5,6 miliarde dolari;
3. California
4. New York
5. New Jersey
6. Illinois
7. Pennsylvania
8. Tennessee
9. Ohio
10. North Carolina
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- VIDEO Cum va arăta Autostrada Sibiu - Făgăraș?
- VIDEO 2.000 de metri din primul tunel de autostradă au fost săpați
- Apar 3 noduri rutiere pe autostrăzile din România
- VIDEO Miercuri se deschid 32 de km de autostradă. Pe unde circulăm?