CNAIR: NOTĂ DE PLATĂ DUBLĂ PENTRU FANTEZIA „PITEȘTI-BRAȘOV” Recomandat

CNAIR: NOTĂ DE PLATĂ DUBLĂ PENTRU FANTEZIA „PITEȘTI-BRAȘOV”

O nouă autostradă fantomă primește bani, deși sumele și eforturile ar putea fi canalizate spre proiecte în construcție.

Ministerul Transporturilor a publicat informații despre: „Elaborare Studiu de fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres Pitești-Brașov-Sector: Pitești (A1 Centura Pitești)-Mioveni (Centura Sud)-Etapa1.

Apoi, detaliile:
„Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în calitate de Solicitant, a elaborat și depus, în data de 28 mai 2019, Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic execuție pentru Drum Expres Pitești–Brașov - Sector: Pitești (A1 Centura Pitești)-Mioveni (Centura Sud)-Etapa1", în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectiv Specific 2.2- Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea-Creșterea accesibilității zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T.
Obiectivul general al proiectului este îmbunătătțirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieței interne, cu scopul de a creea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.
Rezultatele așteptate ale proiectului sunt: realizarea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic de Execuție.
Valoarea totală a proiectului este de 3.708.129,28 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională-2.663.731,82 lei, 15% contribuția proprie - 470.070,32 lei, restul de 574.327,14 lei reprezentând cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA. Durata proiectului: 20 luni.”

Drumul care leagă autostrăzi ce nu există
În graficul de autostrăzi al CNADNR nu apare nicio referire la acest drum. În Master Planul pentru Transport se face o vagă referire la acest Drum Expres. Dar el nu apare în top 10 al proiectelor prioritare. Abia într-o știre, publicată în octombrie 2014, se vorbește de faptul că el va fi paralel cu DN73, dar că nu va trece prin toate localitățile așa cum se întâmplă în cazul Drumului Național. Un deputat al puterii de atunci arăta că Drumul Expres va face legătura cu Autostrada Transilvania dar și cu Autostrada Culoarul IV Paneuropean (Sibiu–Pitești). Niciuna din cele trei nu este în acest moment finalizată, pentru fiecare cea mai apropiată perspectivă fiind după 2024. De pe portalul evenimentulmuscelean.ro am aflat că drumul expres ar avea 119 kilometri și va costa suma de 1,84 miliarde de euro.
Cam scump pentru un Drum Expres de care nu a auzit nimeni.
PS. Ca lucrurile să fie și mai comice, CNAIR a început, în 2018, modernizarea DN7, exact drumul care va fi dublat de Drumul Expres Craiova-Brașov. Lucrările se vor termina în 2020-2021 când ar trebui să înceapă lucrările la Drumul Expres. Nota de plată dublă, vă rog!

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.