CNAIR confirmă problemele lui Umbrărescu de pe centura Bacău Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Într-un comunicat de presă emis pe data de 03 decembrie 2020, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNAIR) confirmă problemele apărute pe varianta ocolitoare Bacău.
În document se vorbește despre "o eroare de fabricație a unui rost" de la un pod și despre faptul că firmele lui Dorinel Umbrărescu, Spedition UMB și Tehnostrade, ar fi "a executat în regim de urgență lucrările de remediere":
"Precizări CNAIR
Referitor la imaginile apărute în spațiul public cu privire la deteriorări ale părții carosabile pe VO Bacău apărute după darea în trafic, CNAIR face următoarele precizări:
- Deteriorările apărute au fost determinate de o eroare de fabricație a unui rost de la podul de la km 3+150, partea dreaptă.
- Imediat ce a fost constatată această problemă, Antreprenorul a semnalizat zona respectivă și a executat în regim de urgență lucrările de remediere, astfel încât, la această oră, se circulă în condiții de siguranță pe toată lungimea VO Bacău.
- Având în vedere că, până la recepția finală a lucrărilor, constructorul mai are de realizat astfel de rosturi, circulația pe acest obiectiv se desfășoară cu restricție de viteză de 90 km/h.
CNAIR"
Şoferii şi-au rupt maşinile într-o groapă de pe autostrada inaugurată de Klaus Iohannis şi Ludovic Orban
Reprezentanţii unei firme de vulcanizare din Bacău au publicat pe o rețea de socializare imagini despre un eveniment rutier, exact pe tronsonul de autostradă inaugurat cu mândrie de preşedintele Iohannis şi premierul Orban, cu doar câteva ore în urmă.
Preşedintele Klaus Iohannis şi premierul Ludovic Orban au participat, pe 3 decembrie 2020, la deschiderea tronsonului de Autostradă A7 - varianta ocolitoare Bacău.
Peste puţin timp, în carosabil au apărut deja spărturi şi crăpături, iar un şofer a avut ghinionul să-şi strice maşina în gropile apărute. Şi nu este singurul ghinionist, spun oamenii.
DRDP Iaşi a confirmat situaţia, iar problema ar fi apărut în zona unor rosturi de dilataţie. Ei spun că e sarcina constructorului să repare. Tronsonul de autostradă a fost construit de asocierea Spedition UMB SRL-Tehnostrade SRL, ambele firme controlate de băcăuanul Dorinel Umbrărescu.
Patronul firmei care a intervenit la apelul şoferilor de ajutor spune că a mers la şase intervenţii, în total, iar în toate cazurile şoferii au fost nevoiţi să-şi schimbe atât jenţile cât şi pneurile.
Nastase Teodor, proprietarul service-ului mobil: "Au fost vreo şase persoane care ne-au solicitat să mergem la intervenţie. O bucată din asfalt era ruptă, nesemnalizată corespunzător, de acolo a pornit tot lanţul. Din şase intervenţii pe care le-am avut, cinci şoferi au fost nevoiţi să-şi înlocuiască atât jantele, cât şi anvelopele. La una dintre maşini o jantă nouă era în jur de 800 de euro. Puteau fi şi accidente, de asta ne-am şi temut iniţial, de a opri maşina acolo şi să continuăm să mergem la intervenţie, pentru că se circulă cu viteză, pe porţiunea aia sunt sărite bucăţile din asfalt şi exista riscul unui derapaj. Prima intervenţie a avut loc la doar patru ore de la deschiderea tronsonului de autostradă. Cred că avaria a fost înainte de inaugurare. Cred că era gata deteriorată. Situația mi se pare foarte gravă."
Săptămâna trecută, premierul Ludovic Orban i-a felicitat pe constructorii care realizează centura ocolitoare a municipiului Bacău, întrucât aceştia au comunicat că tronsonul de drum cu profil de autostradă va putea fi dat circulaţiei între 27 noiembrie şi 2 decembrie, deşi termenul limită de finalizare a lucrărilor era luna ianuarie a anului 2022.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, se lăuda cu banii pe care statul i-a plătit.
"Aş vrea să mai lămuresc un lucru, pentru că am fost acuzaţi că finanţăm acest obiectiv, că am alocat prea puţini bani în 2020. Vreau să vă spun că am plătit, până în acest moment, într-un an de zile, 467 de milioane de lei, în raport cu 126 cât au plătit cei dinaintea noastră. Aşadar, am plătit toate certificatele intermediare de plată şi vom plăti absolut până la ultimul leu tot ce avem de plată pentru acest obiectiv", spunea Bode.
Articole înrudite
- Fraudă de 37.000.000 €. Sunt percheziții la CNAIR. Ce autostradă e „investigată”?
- Apar 3 noduri rutiere pe autostrăzile din România
- 16 kilometri de autostradă, inaugurați mai devreme. Pe unde se va circula?
- Vom avea Drum Expres între Bacău și Piatra Neamț. Costă 6 miliarde de lei
- VIDEO Cum se lucrează pe Centura Comarnic? Primele grinzi, montate!