Autostrada-muzeu pe care au început să crească pepeni
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat că lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, construit de compania spaniolă Comsa între localităţile Ilia şi nodul rutier de la Holdea, ar putea fi deschis traficului în luna octombrie.
Autostrada care se însănătoșește singură
Nu putem totuși să nu ne întrebăm: dacă lucrările au fost atât de proaste încât Ministerul Transporturilor nu a fost de acord să deschidă circulația pe lotul 3, cum au fost ele rezolvate de CNAIR în numai câteva săptămâni?
„Expertiza este spre finalizare. Cum s-a finalizat, deschidem lotul. Deci, e o problemă de, aş spune, două săptămâni pentru a deschide lotul 3”, a spus Cuc. „Fisura s-a extins. Deci, aş spune că am avut dreptate prin deciziile pe care le-am luat la nivelul companiei (CNAIR) şi la nivelul ministerului (Transporturilor, n.r.). Vom da drumul traficului pentru că odată finalizată expertiza, vom avea volumul lucrărilor care trebuie făcute pe acest lot”, a explicat Cuc.
Ministrul Transporturilor a mai spus că vor exista restricţii pe anumite porţiuni de pe lotul 3, deoarece sunt locuri în care se impune acest lucru din cauza carosabilului.
Și încă o întrebare: cum poate promite Ministerul Transporturilor că va deschide circulația când nu știe cauza problemei, dat fiind că „expertiza nu este finalizată” după cum singur a recunoscut Cuc.
Lucrările vor fi complexe
Lucrurile sunt și mai cuudate dacă ne luăm după declarațiile făcute, pe 11 septembrie, de purtătorul de cuvânt al CNAIR. Acesta lăsa să se înțeleagă că lucrurile sunt mai complicate și e nevoie de o firmă de specialitate pentru a finaliza lucrările.
„La ce probleme sunt, probabil o să apelăm la terți. Adică vom face licitație și va fi desemnată o firmă. Dar mai întâi trebuie făcută o expertiză, ca să știm exact cât de grave sunt problemele. Oricum, este clar că nu se mai poate deschide până la sfârșitul lui septembrie”, a spus Șerbănescu.
CNAIR a executat, deja, garanția constructorului lotului 3 al autostrăzii, înainte de pronunțarea deciziei tribunalului prin care se suspenda executarea, spune Șerbănescu. „E o crăpătură care porneşte din asfalt, pe terasament şi se duce până jos, în drumul tehnologic. Se poate întâmpla ce s-a întâmplat în 2017, cu prăbuşirea unei bucăţi de terasament. Adică se poate separa, practic, o bucată de autostradă, cu terasament cu tot. Acum nu a căzut atât de repede ca atunci, pentru că are bitum pe ea şi mai are nişte betoane, nişte şanţuri de beton, care încă o ţin. Când vor fi trepidaţii sau va începe să plouă, sau chiar din propria greutate, poate cădea”, a declarat Alin Şerbănescu,
Au început să crească pepeni
De la atâta nepăsare, pe lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj -Deva, supranumită şi „autostrada-muzeu”, în zona nodului Holdea, au început să crească pepeni verzi, informează realitateadehunedoara.net.
Lubenițele s-au dezvoltat ca pe tarla în solul de lângă carosabilul şoselei de mare viteză necirculată. Imaginile cu pepeni verzi crescuți pe lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva i-au uimit chiar şi pe specialiştii în agricultură, mai ales că judeţul Hunedoara nu oferă un climat propice pentru cultivarea pepenilor verzi.
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- VIDEO Cum va arăta Autostrada Sibiu - Făgăraș?
- VIDEO 2.000 de metri din primul tunel de autostradă au fost săpați
- Apar 3 noduri rutiere pe autostrăzile din România
- VIDEO Miercuri se deschid 32 de km de autostradă. Pe unde circulăm?