28 milioane euro, cel mai scump kilometru pe autostrada Sibiu - Pitești Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) a semnat luni contractul pentru construcția secțiunii 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești, în valoare de 5,3 miliarde de lei fără TVA.
„Este cel mai mare contract semnat de CNAIR vreodată.(...) Într-un final, cu foarte mare întârziere avem aceste contracte semnate, urmând ca cei care au câștigat licitațiile să se țină de termenii contractului și să avem după zeci de ani o autostradă care traversează Carpații”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Pitești, între Cornetu-Tigveni, are 37 de kilometri și este cel mai dificil.
Pe 12 mai 2022, CNAIR a desemnat câştigător al acestui contract tot Asocierea Webuild SPA - Tancrad SRL, cu preţul de 5,323 miliarde de lei, fără TVA.
Construcţia secţiunii 3 a autostrăzii Sibiu-Piteşti (37,4 km) va dura 57 de luni şi va fi finanţată din fonduri europene nerambursabile. Contractul pentru cea mai complexă secţiune a autostrăzii Sibiu-Piteşti are o perioadă de proiectare de 12 luni şi o perioadă de execuţie de 45 de luni.
Principalele lucrări pe această secţiune sunt: 95 de poduri şi pasaje, un tunel cu două galerii independente, în lungime de 1,7 km/galerie, nod rutier Cornetu şi nod rutier Văleni, ecoduct în zona localităţii Călineşti.
Secţiunea 3 (Cornetu-Tigveni) şi secţiunea 2 (Boiţa-Cornetu) au o lungime totală de 68,73 km şi formează tronsonul montan al autostrăzii Sibiu - Piteşti care va traversa efectiv Carpaţii, precizează CNAIR.
A1 Sibiu - Pitești - Lotul 3 Tigveni - Cornetu - Tunel, noduri rutiere, lucrări de artă
Lotul 3 va avea două noduri rutiere, după cum urmează:
Nod rutier Cornetu km 44+895 (Km 39+973.51 SF 2008), conexiune DJ 703M
Nod rutier Valeni km 74+228 (Km 69+ 324 SF 2008), conexiune DN 7D (DJ 678A);
De-a lungul traseului, între km 60+021 - km 61+721 (km 55+135 - km 56+835 conform SF 2008), se regăsește Tunelul Poiana cu o lungime de 1,70 km.
Lățimea tunelurilor este proiectată cu o parte carosabilă de 8.5 m lătime pentru tuneluri cu două benzi, constând într-o bandă rapidă de 3.5 m + 0.5 m, o bandă lentă de 3.5 + 1.0 m și trotuare.
Tunelul va fi cu două galerii, câte o galerie pe sens, cu două benzi de 7 metri.
Pentru tunelul Poiana vor fi prevăzute 3 galerii de legătură între sensuri și o galerie ce permite accesul auto.
Lotul de autostradă va trece peste diverse văi și râuri pe nu mai puțin de 48 de poduri, iar peste autostradă de-a lungul ei vor fi construite 6 pasaje.
La Călinești, pe Valea Oltului, va fi realizat și un ecoduct de circa 220 de metri pentru a permite deplasarea animalelor sălbatice pe deasupra autostrăzii.
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- VIDEO Cum va arăta Autostrada Sibiu - Făgăraș?
- VIDEO 2.000 de metri din primul tunel de autostradă au fost săpați
- Apar 3 noduri rutiere pe autostrăzile din România
- VIDEO Miercuri se deschid 32 de km de autostradă. Pe unde circulăm?