C5. "Avântul prăbușirea", în varianta angajați RAR - sediu nou închiriat Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
COLOANA A CINCEA. Noul sediu al Registrului Auto Român (RAR) de pe Bulevardul Expoziției din București, impus cu "forcepsul" de către directorul general Mihai Alecu, zis "Pufu", stă să se prăbușească la primul cutremur mai serios.
Această stare de lucruri a fost semnalată și de alte publicații, dar noi vă prezentăm în premieră dovezi concrete ale acestui risc major. Astfel, în fotografiile de mai jos, puteți vedea starea catastrofală a plafoanelor între diferitele niveluri ale clădirii.
Fotografiile au fost făcute din liftul oprit între etaje și surprind grosimea plafonului, din lateral, care nu a putut să fie mascată printr-o simplă zugrăveală. Se observă fisurile profunde care afectează întreaga structură de beton a clădirii.
Cea mai mare parte a crăpăturilor a fost ascunsă printr-o zugrăveală făcută cu mare repeziciune chiar înainte de mutarea angajaților RAR în clădire.
"-Grăbiți-vă, băieți, cu spoitul, "mochetatul" la interior și tăiatul bălăriilor de afară, că ne vine și nouă un client care să închirieze pe aici! Prea fluiera vântul prin clădirea asta goală și zdruncinată! Prietenul Pufu a ajuns mare șef la RAR și ne scoate din mizerie, tot așa cum a făcut și acum trei ani, când era boss la ARR!"
Clădirea a fost construită în anii '60, a fost puternic afectată de cutremurele care au avut loc și nu a fost niciodată consolidată.
"Combinația" cu mutarea sediului RAR în clădirea care stă să cadă a fost făcută în "cârdășie" de către Alina Niță, zisă "Oaia", acum director economic, și actualul director general, zis "Pufu".
Se pune întrebarea, în situația nedorită dar posibilă a unui cutremur major, cine va fi răspunzător pentru tragedia produsă?
Mai mult, merită riscul sacrificării vieților angajaților pentru satisfacerea interesului personal al celor doi sau al șefilor lor?!
Pe lângă starea critică a structurii de rezistență a clădirii, cu riscurile ce decurg de aici, celelalte neajunsuri de care au parte angajații RAR de aici sunt minore dar trebuie amintite.
Caloriferele nu fac față frigului. Căldura se închide de vineri, după ora 18.00, până luni dimineață și este pornită numai dacă este contactat administratorul clădirii. Deși aparatele de aer condiționat merg continuu pe căldură, cu consum mare de energie electrică și, implicit, costuri mari pentru RAR, în birouri și pe holuri este frig. Nu se depășește niciodată temperatura de 20 de grade Celsius.
"Pufu", absolvent de turism agricol, are viziunea "sănătoasă" a călirii cu orice chip a angajaților!
"Alecul" s-a gândit însă și la forma fizică a oamenilor. Salariații nu își pot parca propriile autoturisme în curtea clădirii decât dacă "o dau la înțelegere" cu portarul. Altfel, ajung la o condiție fizică de invidiat, pentru că își lasă mașinile contra cost în parcarea Agronomiei sau la Casa Presei Libere. Kilometrul pe care îl fac zilnic pe jos dus-întors le face angajaților piciorul frumos!
Administratorul societății care a dat spre înciriere spațiul are și o variantă năstrușnică pentru rezolvarea problemei: închirierea unei parcări din spatele clădirii. Aceasta nu se poate face direct de către angajați sau de către RAR, ci printr-un PFA, care ar fi dispus să încaseze banii de la oameni și să îi dea mai departe.
"Binefacerile" noului sediu au la bază o istorie veche, cu iz penal. Pe vremea când era director general al Autorității Rutiere Române (ARR) "Pufu" a mutat în această locație sediul reprezentanței ARR București. Mutarea de atunci s-a făcut printr-o firmă care nici măcar nu era înregistrată la Registrul Comerțului în momentul în care a primit contractul.
În vara lui 2023, nici bine nu și-a preluat atribuțiile de director general al RAR, că "Pufu" a și întocmit un anunț de "închiriere cu dedicație" pentru acest sediu. Anunțul a fost publicat "șmecherește", într-un loc ascuns de pe site-ul RAR, pe data de 23 august 2023, cu depunere a ofertelor până la data de 29 august 2023, ora 12.00, cu un weekend la mijloc. Adică erau doar trei zile și jumătate lucrătoare pentru întocmirea întregii documentații cerute!
Cârdășia "Oii" cu "Pufu" se observă și din faptul că postarea anunțului a fost făcută de proaspăt numitul director general cu delegație Mihai Alecu, iar caietul de sarcini cu dedicație a fost aprobat de Alina Niță, când era încă pe poziția de director general, și contrasemnat de Mihai Alecu, pe atunci încă șef Departament Logistică.
Deși era vorba de o închiriere pentru o perioadă de cinci ani, s-a impus un termen năucitor de doar trei-patru zile pentru depunere. Cu toate acestea, în ultima zi, o altă societate, Amerimvest Group SRL, a reușit să depună o ofertă.
Spațiul ofertat pentru închiriere de această din urmă firmă se afla într-o clădire modernă, mult mai apropiată de sediul central al RAR.
Această din urmă ofertă a fost respinsă sub două pretexte.
Mai întâi, faptul că cele 20 de locuri de parcare ar fi "improprii pentru parcarea clienților și angajaților RAR". Ca și când actualul sediu ar fi "propriu" pentru parcarea autoturismelor angajaților și clienților!!!
Mai apoi, s-a pretextat că spațiul de la parter ar fi insuficient pentru amenajarea unei recepții pentru clienții RAR. Această condiție nu a fost cerută prin caietul de sarcini!
Pentru că nu a acceptat, pe bună dreptate, aceste constatări absurde făcute de comisia de evaluare a RAR, obedientă total lui Mihai Alecu și Alinei Niță, Amerimvest Group a dat în judecată Registrul.
Prin cererea de chemare în judecată, societatea a cerut anularea respingerii ofertei depuse de ea și desființarea tuturor actelor subsecvente încheiate cu această ocazie, adică inclusiv a contractului de închiriere încheiat de SC Ro Naturstein SRL cu RAR.
Întrucât șansele de anulare în instanță a contractului de închiriere oneros sunt considerabile, ne întrebăm cine va suporta costurile cu viitoarea relocare a sediului RAR?
Aceasta se va face tot printr-o firmă fantomă, neînregistrată la Registrul Comerțului? Cu siguranță, nu, întrucât duo-ul rapace "Pufu-Oaie" nu va mai fi la "butoane" la acel moment! Cei doi se vor afla în transpirațiile "datului cu subsemnatul" pe la DNA și alte Parchete. Până atunci este loc și timp de "trai pe vătrai", după cum cred cei doi!
Totuși "idila" dintre Alecu și Niță nu este fără fisuri! Gurile rele, da' bune, susțin că "Oaia" l-a "flancat" pe "Pufu" cu fostul ei șofer, asfel încât să i se raporteze orice mișcare a noului director.
Ce nu știe ea este că "șoferache" raportează și în altă parte ceea ce observă!
În loc de concluzie: Ce nu a aflat, încă, "celebrul" cârciumar Viorel Grigore, alias "Grobianu", susținătorul "pe multiple planuri" al "Oiței", este că șoferul pe care îl chemă Cocoș este "cocoș" pe toate planurile atunci când vine vorba de Alina Niță!
Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rubrică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..