Vânzările de camioane noi pe motorină și electrice a scăzut în 2024 Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Vânzările de furgonete noi au crescut cu 8,3%, autobuzele cu 9,2%. Vânzările de camioane au scăzut cu 6,3% în 2024 fațăd e 2023
Vânzările de vehicule comerciale noi în UE au înregistrat în principal o creștere în 2024, potrivit cifrelor publicate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Vânzările de furgonete noi în UE au crescut cu 8,3%, la 1,58 milioane de unități, datorită cifrelor pozitive înregistrate în toate cele patru țări cheie, Spania fiind lider cu o creștere de 13,7%, urmată de Germania cu 8,4%, Franța cu 1,1% și Italia cu 0,9%.
Vânzările de autobuze noi au crescut cu 9,2% în 2024 față de 2023, totalizând 35.579 de unități. Italia a înregistrat o creștere de 26,7%, Spania de 10,3%, iar Franța de 2,2%. Pe de altă parte, Germania a înregistrat un declin de 2%.
Între timp, înmatriculările de camioane noi în UE au scăzut cu 6,3%, ajungând la 327.896 de unități. Reducerea a fost determinată în principal de o scădere cu 8,5% a vânzărilor de camioane grele, atenuată parțial de o creștere cu 5,6% a înmatriculărilor de camioane medii.
Dintre cele patru piețe majore, Germania, Franța și Italia au înregistrat scăderi de 6,9%, 2,9% și, respectiv, 0,7%, în timp ce Spania a înregistrat o creștere de 12%.
Motorina a rămas prima alegere pentru cumpărătorii de furgonete noi din UE în 2024, înmatriculările crescând cu 10,5% până la 1,34 milioane de unități, ceea ce a dus la creșterea cotei sale de piață la 84,5%.
Modelele pe benzină au înregistrat o creștere de 3%, stabilizându-se la o cotă de piață de 6%.
Pe de altă parte, furgonetele cu încărcare electrică au înregistrat un declin de 9,1%, reducându-și cota de piață la 6,1%, de la 7,2% în anul precedent. De asemenea, vânzările de camionete hibride-electrice au scăzut cu 4,8%, reprezentând 2% din piață.
În 2024, camioanele diesel rămân cel mai răspândit tip, reprezentând 95,1% din înmatriculările noi din UE, chiar dacă acestea au scăzut cu 6,2%.
Înmatriculările de camioane cu încărcare electrică au scăzut cu 4,6%, deși cota de piață a rămas constantă la 2,3% față de anul precedent. Suedia a înregistrat o creștere de 59,6%, Italia de 115,2%, iar Germania de 57,4%, în timp ce Franța și Țările de Jos au înregistrat scăderi de 57,4% și, respectiv, 42,3%.
Cu o cotă de piață care a crescut de la 15,9% la 18,5%, numărul de înmatriculări noi de autobuze cu încărcare electrică în UE a crescut cu 26,8% în 2024.
Cu o creștere de 161,7%, Italia a fost cea mai mare piață după volum, urmată de Spania cu 17,5% și Germania cu 4,9%. În timp ce piața franceză a scăzut cu 11,4%.
Vânzările de autobuze hibrid-electrice, care au reprezentat 9,8% din totalul vânzărilor, au scăzut cu 16,1%. Cu o creștere de 11,1% a înmatriculărilor, autobuzele diesel dețin acum o cotă de piață de 63,1%.
Detalii AICI
Articole înrudite
- Un camion e răsturnat pe Autostrada 1. Șoferul a fost dus la spital
- VIDEO Un șofer a murit după ce cauciucul unui camion a explodat
- Un camion a blocat Centura Bacău. Care a fost cauza?
- Accident groaznic cu două camioane. Unul din șoferi a murit
- Un șofer de camion s-a bătut cu șoferul unui autoturism. Poliția i-a amendat