Schmitz Cargobull salută proiectul pilot EcoDuo în Germania Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
La începutul lunii septembrie 2024, un grup de lucru format din companii germane și spaniole, coordonat de Asociația Industriei Auto Germane (VDA), a lansat un proiect pilot de un an folosind combinația de vehicule EcoDuo pentru a optimiza transportul înainte și după transbordare în transportul combinat.
După experiențe pozitive cu proiecte similare în Spania și Scandinavia, conceptul de camion lung urmează să fie testat acum și în Germania, cu mai multe obiective, inclusiv reducerea amprentei de carbon în lanțul de transport.
EcoDuo este o combinație de vehicule în care două semiremorci standard sunt trase de un singur camion. Conectate printr-un dispozitiv numit dolly, EcoDuo atinge o lungime totală de 31,70 metri. Semiremorcile standard pot fi încărcate cu ușurință pe trenuri, spre deosebire de camioanele lungi, ale căror dimensiuni ale semiremorcilor diferă de cele standard.
Andreas Schmitz, CEO al Schmitz Cargobull, a declarat: „Spre deosebire de conceptele anterioare de camioane lungi, semiremorcile existente pot fi utilizate în continuare fără investiții costisitoare. Atunci când sunt folosite semiremorci moderne echipate cu cea mai recentă tehnologie de axe și frâne, EcoDuo respectă toate standardele de siguranță. Combinația EcoDuo este ideală pentru transportul combinat și reduce direct emisiile de carbon per tonă transportată în traficul rutier.”
În timpul fazei pilot de un an din Germania, EcoDuo va circula între fabrica Volkswagen din Wolfsburg și MegaHub, situat la 70 de kilometri distanță, în Lehrte, lângă Hanovra.
Grupul Volkswagen oferă ruta fixă de transport; anterior, ruta era deservită exclusiv de vehicule de mare tonaj care transportau containere de producție între Wolfsburg și Spania. Acum, furnizorul global de logistică Sesé va conduce EcoDuo de la fabrica VW până la terminalul din Lehrte, administrat de două companii germane de transbordare, Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße și Kombiverkehr.
De acolo, semiremorcile vor fi transportate 1.700 de kilometri pe calea ferată până în Spania, folosind rețeaua Kombiverkehr KG pentru transport ecologic. La o stație de transbordare din Barcelona, semiremorcile vor fi din nou conectate într-o combinație EcoDuo și transportate pe șosea de Sesé până la destinație. TÜV-Rheinland supraveghează proiectul pilot din punct de vedere al reglementărilor de trafic rutier și al aspectelor academice.
Pe baza operațiunilor reale, proiectul pilot de un an își propune să evalueze oportunitățile și riscurile combinației de vehicule EcoDuo și să calculeze economiile potențiale pe drum și în terminale. Rezultatele proiectului pilot vor fi rezumate într-un raport final.
Andreas Schmitz: „Prin cooperarea tuturor partenerilor implicați, am construit o bază solidă pentru acest proiect pilot. Este un punct de plecare excelent pentru a obține un nivel ridicat de acceptare generală. Cu EcoDuo, subliniem perspectiva noastră europeană, deoarece vehiculul respectă cele mai comune dimensiuni standard și poate fi utilizat cu ușurință pentru transportul intermodal, inclusiv pe trenuri. De aceea, considerăm EcoDuo o soluție de transport eficientă din punct de vedere ecologic și economic pentru utilizarea în întreaga Europă.”
În comparație cu un camion convențional și o semiremorcă cu o greutate totală articulată de 40 de tone, conceptul EcoDuo oferă următoarele avantaje:
- reducerea consumului de combustibil și, ca rezultat, emisii mai scăzute de carbon per tonă transportată;
- încărcături mai mici pe fiecare axă;
- creșterea capacității rutiere sau reducerea traficului datorită utilizării unui număr mai mic de vehicule cu o capacitate mai mare;
- reducerea uzurii drumurilor și podurilor datorită încărcăturilor mai mici pe axe și a unui număr mai mic de vehicule articulate;
- soluție pentru lipsa șoferilor – un șofer, două semiremorci pentru călătorii lungi.
Articole înrudite
- Schmitz Cargobull a produs 2.000.000 de axe
- Șofer român de camion „le-a mutat nasul” polițiștilor nemți. Cât de beat era?
- Român, martor la uciderea unui șofer de camion în Germania. Motivul: războiul din Ucraina
- Un șofer de camion din Belgia a furat laptopuri de la angajator. Ce a decis instanța?
- Un român a fost găsit mort într-un camion de gunoi