INDUSTRIA DE TRANSPORT RECRUTEAZĂ MASIV ȘOFERII DE CAMIOANE DIN AFARA UE Recomandat

INDUSTRIA DE TRANSPORT RECRUTEAZĂ MASIV ȘOFERII DE CAMIOANE DIN AFARA UE

Anul trecut, sectorul transporturilor a recrutat masiv șoferi din țări din afara Uniunii Europene, după cum reies dintr-un studiu realizat de Investigate Europe și Knack Magazine.

"Se pare că până și șoferii polonezi de camioane au devenit prea scumpi", concluzionează Frank Moreels, președintele Uniunii Europene a Transporturilor.

De unde vin „extracomunitarii”
Pentru realizarea studiului, au fost intervievați mai mulți șoferi de la companii de transport din Belgia, Germania și Olanda. Șoferii vin de cele multe ori din Ucraina, Moldova sau Rusia și lucrează mai ales pentru filialele poloneze ale companiilor de transport din Europa de Vest. Condițiile de muncă sunt de obicei extrem de „dureroase” și reglementările privind timpul de conducere și odihnă sunt complet ignorate.
Cifrele oficiale ale Departamentului polonez care distribuie permise șoferilor străini de camioane confirmă acest fenomen. În 2012, circa 5.000 de licențe au fost distribuite cetățenilor din afara Uniunii Europene, în 2017 numărul a crescut la 60.000, iar în acest an probabil vor fi distribuite circa 70.000. Șoferii din Ucraina (25.000) conduc clasamentul, urmat de ruși (5.000) și moldoveni (1.000).

Consecințe dramatice
Potrivit lui Frank Moreels, consecințele sunt dramatice. "Unii dintre acești șoferi nu sunt foarte potriviți pentru această slujbă. În unele țări din Europa de Est puteți chiar să cumpărați un permis de conducere sau un certificat pentru transportul produselor periculoase", spune Frank.

Criză și la București
În România, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România–UNTRR a semnalat criza acută de șoferi profesioniști cu care se confruntă transportatorii rutieri din România, cu impact negativ asupra competitivității acestui sector important al economiei naționale.
Cererea de forță de muncă calificată în transporturile rutiere internaționale este tot mai prezentă în România și în UE. Transportatorii rutieri -companii multinaționale sau companii cu capital românesc- se confruntă cu lipsa de șoferi profesioniști, având camioane care nu pot fi operate pentru că nu sunt șoferi disponibili pe piață.
UNTRR a propus cîteva măsuri:
- stabilirea vârstei minime de 18 ani pentru obținerea permisului de conducere pentru categoriile C și CE prin modificarea legislației naționale relevante;
- recunoașterea actualei crize a șoferilor profesioniști ca fiind o prioritate națională și alocarea de fonduri europene pentru creșterea angajării în sectorul transporturilor rutiere din România, inclusiv prin programe de formare vocațională ca șoferi profesioniști a tinerilor NEETs (Not in Education, Employment or Training) din mediul rural;
- înființarea unei rețele naționale de școli vocaționale specializate în furnizarea educației profesionale și competențelor tehnice de care tinerii au nevoie pentru a fi angajați ca șoferi profesioniști;
- asigurarea cadrului legal pentru organizarea și finanțarea unor programe europene de formare vocațională ca șoferi profesioniști pentru tineri de la vârsta de 18 ani ar putea oferi o soluție reală la actuala lipsă a șoferilor profesioniști, răspunzând astfel atât nevoilor reale ale companiilor de transport rutier din România, cât și ale tinerilor români în căutarea unui loc de muncă bine plătit.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping