Trenurile de marfă merg cu 13 km pe oră

Trenurile de marfă românești rar prind 60 km/h, iar viteza medie este undeva pe la 13-15 km/h. În acest timp alte țări discută dacă are rost să lanseze trenuri marfare de mare viteză care să ruleze chiar și cu peste 200 km/h. SUA, Franța și China sunt printre țările cu cele mai rapide trenuri de marfă și discuțiile sunt dacă merită ca produsele mai scumpe să fie duse la super-viteză pe calea ferată, în condițiile în care costurile de tranport sunt mari când viteza este ridicată.

Citeşte mai departe ...

UNTRR cere Guvernului să accelereze publicarea HG privind restituirea supraaccizei la motorină

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), unul dintre patronatele transportatorilor, a anunţat miercuri că a cerut Guvernului să accelereze publicarea HG privind restituirea supraaccizei, în condiţiile în care creşterea barilului de petrol pune presiune pe transportatorii rutieri, iar România înregistrează cel mai mare cost din regiune pentru o firmă de transport.

Citeşte mai departe ...

De ce cresc preţurile la combustibil

Creşterea preţurilor la carburanţi din ultimele trei luni a fost determinată în bună măsură şi de aprecierea dolarului, nu doar de creşterea preţului la petrol, moneda americană apreciindu-se printre altele pe fondul supra-performanţei economiei Statelor Unite faţă de celelalte economii ale lumii şi al relativei accelerări a retragerii stimulilor monetari de către banca centrală a SUA (Fed), susţine economistul-şef al BCR, Horia Braun.

Citeşte mai departe ...

Se trece gratuit pe Giurgiu - Ruse

Autovehiculele de transport persoane cu cel mult 8+1 locuri pe scaune, inclusiv şoferul, care vor trece podul peste Dunăre în sensul Giurgiu – Ruse nu vor achita tariful de trecere pentru data de 20 iunie, anunţă Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Citeşte mai departe ...

Vin banii de autostrăzi

Comisarul european pentru politică regională Corina Crețu a aprobat o finanţare de peste 246 milioane de euro din Fondul de coeziune, pentru construcţia secțiunii de autostradă ce leagă localitățile Târgu Mureş, Ogra și Câmpia Turzii. Proiectul are în vedere construcţia unei porțiuni de 51,8 km de autostradă, cu două benzi pe sens de circulație, precum şi a unei secțiuni de 4,7 km în apropierea oraşului Târgu Mureş. Lucrările au demarat în 2015 și încă nu sunt finalizate. Proiectul autostrăzii a fost menit să absoarbă cât mai mult din fondurile europene din ciclul 2007-2013 ce se pierdeau la finalul de 2015, însă contractarea întârziată a facut ca întregul proiect să fie unul "fazat" și practic să fie finanțat aproape în totalitate din noul ciclu financiar european până în 2020.

Citeşte mai departe ...

STOP abuzurilor din Franța și Belgia! Autoritățile franceze contrazic Comisarul European pentru Transport cu privire la controlul repausului săptămânal normal al șoferilor profesioniști

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR a solicitat intervenția urgentă a Comisiei Europene, precum și a autorităților naționale din România, Franța și Belgia pentru a opri practicile abuzive ale ofițerilor de control francezi și belgieni, semnalate de un număr în creștere de transportatori români, care s-au plâns că șoferii lor au fost controlați și amendați cu până la 2250 EURO în Franța și în Belgia, după ce au fost obligați să dovedească cu documente faptul că nu au petrecut în cabină perioada anterioară de repaus săptămânal normal, deși la acel moment șoferii se aflau în alte țări decât Franța sau Belgia.

Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.