UNTRR: PACHETUL MOBILITATE 1, PE AGENDA REUNIUNII EXTRAORDINARE A COMITETULUI TRAN DE ASTĂZI Recomandat

UNTRR: PACHETUL MOBILITATE 1, PE AGENDA REUNIUNII EXTRAORDINARE A COMITETULUI TRAN DE ASTĂZI

Comitetul de Transport și Turism al Parlamentului European va avea astăzi, 21 aprilie 2020, 09.00 - 11.00 o reuniune extraordinară cu participarea de la distanță a membrilor Comisiei TRAN, informează UNTRR.

Deși inițial nu era pe agendă, Pachetul Mobilitate 1 a fost inclus în ultimul moment pe agenda reuniunii de azi a TRAN, privind Comunicarea primirii unor noi poziții ale Consiliului, respectiv Anunț al președintelui referitor la poziția Consiliului privind următoarele rapoarte:

- Detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier - 2017/0121(COD), raportoare: Kateřina Konečná (GUE/NGL)
- Cerințele minime referitoare la perioadele de conducere zilnice și săptămânale, perioadele de repaus și tahografe - 2017/0122(COD), raportoare: Henna Virkkunen (PPE)
- Exercitarea ocupației de operator de transport rutier și accesul la piața transportului rutier internațional de mărfuri (cabotaj) - 2017/0123(COD), raportor: Ismail Ertug (S&D) - Informațiile electronice în cadrul transportului de mărfuri - 2018/0140(COD), raportor: Andor Deli (PPE).

După primirea oficială a poziției Consiliului de Transport adoptată pe 07.04.2020, Parlamentul European începe cea de a doua lectură a Pachetului Mobilitate, procedură care durează 3 luni.
Conform ultimelor informații privind programul de lucru TRAN pe marginea Pachetului Mobilitate 1, sunt stabilite următoarele termene:
- prezentarea proiectului de recomandări pentru a 2-a lectură: 28/04/2020
- termen limită pentru depunerea de amendamente: 12/05/2020
- Vot în TRAN privind pachetul mobilitate: iunie - tbc
- sesiune plenară : iulie 2020 - tbc
Consiliul Uniunii Europene a adoptat marți, 07 aprilie 2020, o reformă majoră a sectorului transportului rutier din UE, cunoscută drept Pachetul Mobilitate 1.

Aceasta în pofida faptului că un număr de opt state membre UE, printre care şi România, au cerut Comisiei Europene să sprijine firmele de transport rutier afectate de pandemia de coronavirus şi, de asemenea, să oprească lucrul la o reformă destinată să îmbunătăţească condiţiile de lucru ale şoferilor de camion, care în opinia celor opt state ar pune companiile vulnerabile într-o situaţie nefavorabilă.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.