Un șofer s-a autosechestrat de 12 zile în cabina camionul. Spune că e exploatat Recomandat

Un șofer s-a autosechestrat de 12 zile în cabina camionul. Spune că e exploatat

Șoferul de camion Adam M. manifestă de câteva zile într-o parcare de lângă Karlsruhe. Acuzațiile sunt îndreptate împotriva angajatorului său din Polonia și a firmei de transport Hegelmann din Bruchsal.

Adam M. din Zimbabwe stă de 12 zile cu camionul său încărcat într-o parcare de lângă centura de sud a orașului Karlsruhe, trăind în cabina înghesuită a șoferului. Sticle goale, gunoaie de plastic și o oală de gătit se află lângă volan. În spatele scaunului șoferului se află un pat mic în care doarme. Poartă un pulover uzat, pantaloni scurți și papuci. „Sunt trist și speriat”, spune el în limba engleză.

Un șofer de camion din Zimbabwe demonstrează împotriva angajatorului său

Adam M. demonstrează în acest fel împotriva angajatorului său, compania poloneză de transport Flare Trans. „Dar Flare Trans aparține Hegelmann”, explică șoferul, făcând referire la compania internațională de transport Hegelmann, cu sediul în Bruchsal (districtul Karlsruhe). „Angajatorul meu mi-a promis 2.500 de euro pe lună, dar de obicei îmi plătește mai puțin de 1.500 de euro”, acuză el. Angajatorul său l-a taxat, de asemenea, pentru deteriorarea camionului.

Adam M. conduce prin Europa pentru Flare Trans de aproximativ doi ani. El și alți șoferi au venit în Europa din Zimbabwe special pentru această slujbă - în speranța că vor câștiga mai mult aici. Aproximativ o duzină de șoferi ar demonstra, de asemenea, răspândiți în Germania. Aceștia fac acuzații similare cu ale lui.

Adam M. își petrece ziua și noaptea în cabina șoferului.

Compania de transport Hegelmann din Bruchsal respinge acuzațiile Potrivit lui Adam M., el este pus zilnic sub presiune de angajații companiei. „Ei vin pe aici și vor să ia camionul”. Poliția din Karlsruhe confirmă că au avut loc două operațiuni în parcare din această cauză.

Solicitată de SWR, compania de transport Hegelmann a refuzat să acorde un interviu video conducerii și a declarat în scris: „Din păcate, nu putem lua parte la speculații privind tentative de intimidare. Nu avem nicio dovadă în acest sens”.

De asemenea, compania respinge și celelalte acuzații. Flare Trans este un transportator independent de mărfuri. Șoferul Adam M. a fost remunerat în conformitate cu Legea poloneză privind salariul minim și cu Legea cheltuielilor.

Salariile au fost clasificate ca fiind corecte în numeroase audituri și inspecții din ultimii ani, inclusiv de către poliție.

Camionul pe care îl conduce de fapt Adam M. este parcat de câteva zile într-o parcare din zona Karlsruhe.

Thorsten Dossow de la sindicatul ver.di vede lucrurile altfel. „Acesta este un caz de sclavie modernă. Vedem acest lucru din nou și din nou”. Potrivit lui Dossow, companiile germane înființează filiale în străinătate, care apoi angajează șoferi din Africa, de exemplu. Șoferilor li se promite luna. „Dar, în final, aici nu primesc nici măcar un măr și un ou.”

Imagini AICI


MAN eTGE


BĂNICESCU - VARTA
      

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.