Un șofer a intrat pe o alee prea strâmtă pentru un camion. Cine plătește pagubele? Recomandat

Un șofer a intrat pe o alee prea strâmtă pentru un camion. Cine plătește pagubele?

Un șofer a fost scos dator de firma la care lucra, pentru avarierea capului tractor pe care îl conducea. În timpul unei manevre, șoferul scăpase de sub control tirul și lovise un zid cu partea din față a capului tractor. Avariile nu fuseseră grave, dar tot s-a ajuns la instanță.

În fața magistraților Judecătoriei, reprezentanții HTR Spedition au precizat că îl trimiseseră pe Valerică C. în străinătate, cu un transport de marfă, pe 15 ianuarie 2021. La destinație, pentru a intra pe rampa de descărcare, șoferul intrase pe un culoar, ignorând indicatorul rutier care interzicea accesul autovehiculelor cu masa mai mare de 7 tone. Intrarea către rampă se îngusta, iar camionul a rămas blocat în culoarul de acces, între clădire și un gard de beton. Șoferul încercase să dea cu spatele, dar, din cauza poleiului și a drumului în pantă, scăpase de sub control tirul. În urma impactului fuseseră deteriorate plăcuța de înmatriculare, suportul din plastic aferent și accesoriile sistemului electric.

Șoferul nu a anunțat la timp producerea accidentului

Conform reprezentanților firmei, șoferul nu anunțase la timp producerea accidentului, astfel încât să se poată folosi polița CASCO. Prin urmare, reparațiile în valoare de 2.191 euro fuseseră suportate de firmă. Șoferul ar fi acceptat verbal să achite banii, dar ulterior nu se mai prezentase la locul de muncă și nu mai răspundea la telefon, ceea ce făcuse ca firma să se adreseze instanței.

De cealaltă parte, Valerică C. a explicat că nu i se putea reproșa nimic. Rampa la care încercase să ajungă era singura disponibilă pentru a-și descărca marfa, fiind astfel nevoit să neglijeze indicatorul rutier și să intre cu autotrenul pe culoarul îngust. Anunțase în aceeași zi producerea accidentului, trimițând și fotografii ale avariilor. Firma însă nu apelase la compania de asigurări, din motive pe care nu le cunoștea.

Momentul în care șoferul anunțase firma angajatoare de producerea accidentului reprezenta informația esențială pentru soluționarea cazului. Or, declarațiile celor două părți erau contradictorii. Ca urmare, magistrații Tribunalului s-au raportat la prevederile Codului Muncii, care precizează ca, în conflictele de muncă, sarcina probei revine angajatorului.

Firma a depuse planșe foto cu conversațiile purtate cu șoferul

Angajatorul este obligat să-și prezinte dovezile până în prima zi de înfățișare în fața judecătorilor. Firma depusese planșe foto cu conversațiile purtate cu șoferul. Acestea nu demonstrau că șoferul nu ar fi anunțat telefonic producerea accidentului. Mai mult, firma nu dovedise nici măcar că apelase la vreun asigurător. Ca urmare, acțiunea a fost respinsă, judecătorii apreciind că nu poate fi antrenată răspunderea patrimonială a șoferului.

Sentința a fost contestată de HTR Spedition SRL, dosarul intrând pe rolul Curții de Apel. Primul termen de judecată în fața acestei instanțe s-a desfășurat ieri. Judecarea cauzei a fost însă suspendată, întrucât niciuna dintre părți nu s-a prezentat la proces.


MAN eTGE


CARAVANA SCANIA XT
      

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.