UN RAPORT IRU DESCOPERĂ BARIERE PUSE INVESTIȚIILOR ÎN SIGURANȚA RUTIERĂ Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
• În ciuda unui puternic sentiment de responsabilitate socială, barierele persistente împiedică operatorii de logistică și de mobilitate să investească mai mult în siguranță
• Raportul IRU identifică patru domenii care să stimuleze investițiile în siguranță: cultura și conștientizarea, stimulente de afaceri, instruire și certificare și standarde internaționale
IRU a publicat un raport complet privind investițiile în siguranța rutieră ale companiilor de operare în domeniul mobilității și logisticii.
Concluziile evidențiază faptul că, deși industria de transport rutier comercial recunoaște că are un rol esențial în îmbunătățirea siguranței rutiere, există bariere semnificative financiare, de reglementare și sociale.
Cu mai mult de 3.500 de oameni care mor pe drumurile lumii în fiecare zi, conform cifrelor Națiunilor Unite, nu a fost niciodată mai important să abordăm problemele legate de siguranța rutieră.
Vehiculele comerciale sunt implicate în mai puțin de 3% din accidentele rutiere, dintre care 85% sunt cauzate de eroarea umană (25% din cauza șoferului profesionist, 75% din cauza celorlalți participanți la trafic). Operatorii comerciali și șoferii lor profesioniști sunt totuși modele vizibile pe drumurile noastre și își iau în serios responsabilitatea ce le revine în asigurarea siguranței.
Noul raport al IRU a evaluat deciziile de investiții legate de siguranță de către companiile care exploatează autobuze, autocare și camioane. S-a analizat cultura de siguranță din cadrul companiei, de ce și cum investesc în vehicule, omeni și ce blochează investițiile.
Rezultatele se bazează pe un sondaj detaliat asupra a 949 de operatori de mobilitate și logistică din 26 de țări din Europa de Vest, Europa de Est și regiunea Comunității Statelor Independente.
Rezultatele Raportului:
• Operatorii de logistică și mobilitate investesc deja foarte mult în siguranța rutieră, iar 80% vor continua să investească puternic în viitor.
• Operatorii văd un avantaj comercial clar în investițiile în practicile de siguranță rutieră, dar sunt conduși în primul rând de un puternic simț al responsabilității sociale.
• În prezent, investițiile favorizează tehnologia vehiculelor (41%), cu 31% direcționate către șofer și 28% către măsuri de siguranță operațională.
• Resursele financiare și raportul cost-beneficiu sunt cele mai mari bariere pentru continuarea investițiilor în siguranța rutieră.
• Operatorii doresc copleșitor mai multe standarde internaționale, 90% acordând prioritate standardelor sporite de siguranță a șoferului.
• Operatorii își iau în serios responsabilitatea în lanțurile de mobilitate și aprovizionare, 74% măsurând în mod regulat performanța de siguranță a subcontractanților.
Umberto de Pretto, secretarul general la IRU, a spus: „Cel mai mare factor care afectează siguranța rutieră îl reprezintă astăzi oamenii. Trebuie să impulsionăm investiții suplimentare în elementele umane ale siguranței rutiere - de la scheme de certificare și o mai bună monitorizare a șoferilor, până la campanii generale de conștientizare pentru a induce o cultură de siguranță mai puternică".
Rezultatele raportului indică o acțiune în patru domenii - pentru industrie, autorități de reglementare și alte părți interesate în materie de siguranță rutieră:
1. Creați o cultură a siguranței mai puternică - sectorul privat și public trebuie să lucreze împreună pentru a construi o cultură mai puternică a siguranței rutiere, împărtășind cele mai bune practici și învățând unii de la alții.
2. Stimulente pentru ținte de afaceri - guvernele trebuie să aleagă mai bine stimulentele, făcând astfel mai viabilă investiția companiilor în Siguranță.
3. Certificarea obligatorie - formarea trebuie să fie aplicată mai pe larg, cu accent pe factori tehnici, cu cerințe clare de raportare și, dacă este posibil, scheme de certificare obligatorii.
4. Armonizarea standardelor internaționale - la nivel internațional, autoritățile trebuie să introducă standarde mai inteligente și mai armonizate, care să permită reducerea costurilor investițiilor în inovare.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?