Un camion mai aerodinamic poate reduce consumul de combustibil cu 10% Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Monitorizarea și reducerea costurilor cu combustibilul sunt factori primari în ceea ce privește exploatarea camioanelor și remorcilor, în special pentru managerii de flote. Prețurile ridicate ale combustibilului înseamnă că flotele se concentrează pe îmbunătățirea nivelurilor de eficiență a combustibilului prin căutarea unor metode fiabile de menținere și îmbunătățire a rentabilității.
O mare parte din această concentrare se referă la modernizarea aerodinamicii camioanelor, care îmbunătățește fluxul de aer în jurul și deasupra camioanelor în mișcare și reduce rezistența la înaintare și ridicarea remorcilor. Realizarea cu succes a acestor acțiuni ar putea combate costurile cu combustibilul și reduce costurile de transport.
Indiferent de preț, consumul total de combustibil în industria transporturilor rutiere rămâne constant. Progresele tehnologice în aerodinamică și în alte domenii joacă un rol esențial în menținerea consumului constant, dar reducerea acestui consum înseamnă reducerea costurilor de transport, deoarece prețurile combustibilului continuă să crească.
Actualizări aerodinamice care pot îmbunătăți eficiența consumului de combustibil
Aerodinamica unui vehicul determină cantitatea de vânt și de rezistență a aerului cu care se confruntă. Un design aerodinamic mai bun înseamnă mai puțină rezistență a aerului și, prin urmare, o mai bună eficiență a consumului de combustibil. Gestionarea corespunzătoare a acestei rezistențe externe poate reduce consumul total de combustibil al unui vehicul de transport pe distanțe lungi cu 10%, în medie. Prin urmare, este logic ca firmele de transport de marfă și flotele să se concentreze pe achiziționarea de camioane cu cea mai bună aerodinamică.
Forma și dimensiunea unui camion de mare tonaj și a unei remorci influențează rezistența creată de aer, această rezistență fiind cunoscută sub numele de rezistență aerodinamică. În special la viteze de autostradă, această rezistență joacă un rol esențial în scăderea eficienței consumului de combustibil al vehiculului.
Rezistența la înaintare afectează în mod negativ mișcarea aerodinamică a autocamionului și a remorcii în mai multe puncte - partea frontală a autocamionului, partea inferioară a remorcii, părțile laterale și spatele și distanța dintre autocamion și remorcă. Îmbunătățirea aerodinamică a acestor puncte poate crește fluxul de aer mai lin din jurul lor pentru a reduce rezistența. Producătorii vizează acum aceste puncte focale, precum și aripile de noroi și roțile camioanelor și remorcilor, pentru a îmbunătăți aerodinamica vehiculelor grele.
Exemple de îmbunătățiri aerodinamice care reduc costurile cu combustibilul
TruckLabs din Phoenix, deținut de ConMet, a conceput un dispozitiv de acoperire aerodinamică numit TruckWings pentru a reduce spațiul dintre un camion și o remorcă, reducând rezistența la înaintare. Dispozitivul se desfășoară automat pentru a acoperi acest spațiu atunci când un camion atinge 52 km/h și se retrage în poziția sa inițială dacă viteza scade sub 50 km/h. TruckWings a economisit 4,1% din combustibil în timpul testelor pentru compania de transport rutier implicată.
Îmbunătățirile aerodinamice numite fuste laterale reduc rezistența la înaintare sub remorci, reducând consumul de combustibil cu marje similare. Cozile de remorcă se pare că reduc și mai mult rezistența la înaintare în cazul semiremorcilor care se deplasează la 65 km/h sau mai mult.
Articole înrudite
- Un microbuz cu români s-a răsturnat în Austria
- Un șofer a rămas blocat într-un oraș. A fost păcălit de GPS
- Intrarea în Schengen: 2.000 de camioane vor intra, zilnic, în Bulgaria
- Cum sunt „jefuiți” șoferii români de camion de 40 euro la granița cu Bulgaria
- Radare fixe montate pentru verificare RCA și a rovinietei