Tunel de tren de 8 miliarde euro în Trecătoarea Brenner, coșmarul șoferilor de camion Recomandat

Tunel de tren de 8 miliarde euro în Trecătoarea Brenner, coșmarul șoferilor de camion

Cea mai lungă rețea feroviară subterană din lume este în curs de construcție pentru a decongestiona traficul între două mari națiuni europene.


Tunelul de bază Brenner, un mega-proiect în valoare de 8 miliarde de lire sterline, se întinde pe 50 de km pe sub Alpii impunători, creând o legătură feroviară vitală de mare viteză și revoluționând călătoriile transfrontaliere.

Rețeaua feroviară va lega Fortezza, Italia, și Innsbruck, Austria, trecând prin Pasul Brenner, o secțiune cheie a coridorului scandinav-mediteranean.

Fiind o componentă esențială a rețelei transeuropene de transport (TEN-T) - un sistem vast de drumuri, căi ferate, aeroporturi și căi navigabile din întreaga UE - acest coridor este cea mai lungă și una dintre cele mai importante rute de transport din punct de vedere strategic din Europa.

Ruta servește drept legătură comercială esențială între Germania și Italia, două dintre cele mai mari economii ale Europei, facilitând circulația mărfurilor în valoare de miliarde de euro în importuri și exporturi anual.
Odată finalizat, tunelul de bază Brenner va fluidiza comerțul prin regiune. Cu toate acestea, în timp ce construcția este încă în desfășurare, navigarea prin pasul Brenner rămâne o provocare.

În prezent, călătorii și mărfurile se bazează pe o cale ferată veche de un secol, din anii 1860, și pe autostrada Trecătoarea Brenner, unul dintre cele mai aglomerate coridoare montane din Europa, care manipulează aproximativ 15 milioane de tone de marfă anual, potrivit The Wall Street Journal.

Pentru decongestionarea traficului și reducerea emisiilor, este în construcție tunelul de bază Brenner, care oferă o alternativă durabilă la transportul rutier. De nenumărfate ori, aici se formează cozi de camioane.

În ceea ce privește Austria, autoritățile au impus interdicții stricte pe timp de noapte pentru camioanele aflate în tranzit și au restricționat transportul de mărfuri care pot fi transferate pe calea ferată. În plus, un plafon de trafic limitează trecerea camioanelor la aproximativ 200 pe oră, reglementând în continuare circulația prin coridor.

Austria a susținut că restricțiile de trafic singure nu ar rezolva problema congestionării de-a lungul coridorului Brenner, ceea ce a determinat o trecere de la transportul rutier la cel feroviar. Acest lucru a dus la dezvoltarea tunelului de bază de la Brenner, un proiect transformator menit să reducă blocajele și să îmbunătățească conectivitatea transfrontalieră.

Tunelul de bază Brenner este conceput pentru a reduce semnificativ atât timpul de călătorie, cât și distanța dintre Italia și Austria, trecând direct prin Alpi la viteze de până la 160 km/h. Odată operațională, călătoria va fi redusă de la 1 oră și 45 de minute la doar 35 de minute.

Pe lângă un tranzit mai rapid, tunelul va crește dramatic capacitatea feroviară, de la 260 de trenuri pe zi la 660, permițând o circulație mai eficientă a mărfurilor în întreaga regiune.
Finalizarea ambițiosului proiect de infrastructură este programată pentru 2032.

Sursa AICI


MAN eTGE


BĂNICESCU - VARTA
      

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.