Traficul de mărfuri prin porturile Constanţa, Midia şi Mangalia a crescut în primele patru luni cu 3,31%
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Traficul de mărfuri prin porturile Constanţa, Midia şi Mangalia a crescut în primele patru luni cu 3,31%, la 20,46 milioane tone, faţă de anul trecut, a anunţat luni compania naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, care precizează că activitatea în porturile maritime româneşti se desfăşoară în parametri normali.
"Activitatea în porturile maritime româneşti se desfăşoară în parametri normali, fără disfuncţionalităţi, poarta maritimă a României fiind operaţională şi deschisă tuturor fluxurilor de mărfuri. Traficul de mărfuri înregistrat de la începutul anului se menţine în creştere, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, 2019 reprezentând un an cu trafic record. În primele patru luni ale acestui an, traficul total de mărfuri derulat prin porturile Constanţa, Midia şi Mangalia a înregistrat 20,46 milioane tone, cu o creştere de 3,31% (656.183 tone) faţă de traficul înregistrat în perioada similară a anului 2019", precizează compania.
Numărul total de nave operate în primele patru luni ale anului este mai mare, de 4.450, faţă de 4.152 la finalul lunii aprilie 2019. Luni, 11 mai, sunt în operare în porturile maritime româneşti 26 de nave, iar în perioada următoare sunt avizate să sosească 51 de nave.
"Manipularea mărfurilor în terminalele porturilor maritime româneşti se realizează normal, cu respectarea tuturor procedurilor de prevenire a îmbolnăvirilor cu COVID-19. Menţinerea porturilor maritime operaţionale este o prioritate comună, a Ministerului Transporturilor, Comunicaţiilor şi Infrastructurii, a CN APM, a operatorilor portuari, a tuturor lucrătorilor din port", arată compania.
Traficul total în primele patru luni este structurat astfel: 6,04 milioane tone import, 6,97 milioane tone export, 5,94 milioane tone tranzit şi 1,51 milioane tone cabotaj. Din traficul total, 15,62 milioane tone reprezintă trafic maritim şi 4,84 milioane tone sunt aferente traficului fluvial.
"S-a menţinut evoluţia spectaculoasă pe sectorul cerealelor, unde creşterea de trafic este 49,88%, 7,72 milioane tone fiind înregistrate în primele patru luni ale anului 2020, faţă de 5,1 milioane tone în ianuarie – aprilie 2019", arată datele companiei.
Creşteri de trafic se regăsesc şi în cazul următoarelor grupe de mărfuri: îngrăşăminte (+23,54%), produse chimice (+55,45%), minerale brute sau prelucrate (+13,29%), ciment, var (+107,8%), echipamente, maşini (+3,66%).
Scăderi de trafic au fost înregistrate la produse petroliere (-23,06%), minereuri de fier (-31,93%), petrol brut (-2,91%) combustibili minerali solizi (-20,47%), seminţe uleioase şi fructe oleaginoase (-12,83%), lemn (-6,08%).
"În cazul mărfurilor containerizate, sector în care traficul este grav afectat la nivel mondial, în porturile maritime româneşti scăderea, la acest moment, este nesemnificativă, de 2,73% în ceea ce priveşte cantitatea de mărfuri, şi de 1,35% la număr de TEU", potrivit datelor companiei de stat.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?