SOLUȚIE? ȘOFERII DE CAMION PREFERĂ SĂ CONDUCĂ NOAPTEA PENTRU A EVITA AGLOMERAȚIA Recomandat

SOLUȚIE? ȘOFERII DE CAMION PREFERĂ SĂ CONDUCĂ NOAPTEA PENTRU A EVITA AGLOMERAȚIA

Companiile de transport preferă să își facă itinerariul noaptea, iar șoferii lor să conducă seara și noaptea pentru a evita blocajele de trafic.

Asociația Olandeză de Transport și Logistică (TLN) dorește să investigheze modul în care acest lucru ar putea fi realizat pentru a nu pune în pericol siguranța participanților la trafic.
Anul trecut, congestia zilnică a traficului a costat companiile olandeze de transport mai mult de 1,3 miliarde de euro, cu 3% mai mult decât cu un an în urmă. De la criza economică din 2009, presiunea traficului superaglomerat nu a fost niciodată atât de ridicată.

Analiza cost-beneficiu
Costurile suplimentare ale transportului nocturn ar putea fi recuperate atunci când nu mai există pierderi de timp. "Guvernul ar trebui să preia inițiativa și să facă o analiză cost-beneficiu", spune Arthur van Dijk, președintele TLN.
Companiile de transport par să fie dispuse să lucreze noaptea pentru a evita blocajele de trafic, iar șoferii de camioane nu sunt împotriva acestei inițiative. Dimpotrivă, sunt sătui de blocajele de trafic. Există mai multe obiecții în ceea ce privește transportul pe timp de noapte, spune profesorul Bert van Wee. Mai întâi de toate, există zgomotul deranjant pentru că oamenii dorm. În al doilea rând, lucrul noaptea este nesănătoas pentru șoferi.

Mai mult asfalt?
„Împrăștierea” transportului pe parcursul celor douăzeci și patru de ore este doar o parte a soluției, conform TLN. Sectorul face apel, de asemenea, la soluții cunoscute, cum ar fi folosirea mai intensă a transportului în comun, pentru a face loc camioanelor. "Blocajele de trafic nu sunt cauzate de camioane", spune TLN, "reprezentăm cu greu 1% dintre participanții la trafic”.
Cu toate acestea, pare că „mai mult asfalt” nu este soluția, spune van Wee. Țările de Jos investesc 70 de miliarde de euro în drumuri și calea ferată până în 2030. "Trebuie să-i facem pe contribuabili să plătească și mai mult pentru a rezolva problema sectorului transporturilor? Există doar o singură soluție pentru decongestionarea traficului și asta este creșterea prețului pentru folosirea drumurilor, dar acest lucru nu se va întâmpla niciodată”, crede Arthur van Dijk.

A conduce noaptea 3 ore este echivalent cu a conduce beat
Este concluzia la care au ajuns cercetătorii de la Universitatea Utrecht, în urma studierii comportamentelor a 14 bărbați cu vârsta cuprinsă între 21 și 25 de ani, pentru a înțelege cât de tare afectează oboseala și întunericul prestațiile la volan ale șoferilor.
Atent monitorizați, participanții la teste au fost puși să conducă timp de 2, 4 și respectiv 8 ore pe parcursul unei singure nopți, menținând o viteză constantă de 80 mile orare pe autostradă (130 km/oră) și rămânând în centrul benzii de rulare.
La finele experimentului, au fost comparate datele prestațiilor individuale la volan cu cele deja cunoscute, corelate efectelor nocive ale alcoolului: s-a constatat că 2 ore de condus fără întrerupere, pe timp de noapte, erau suficiente pentru a-i face pe șoferi să comită aceleași erori făcute cu 0,05% alcool în organism. Un procent care creștea la 0,08% la finele celei de-a treia ore de condus fără pauză.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping