Șofer, decedat după ce a intrat în depășire și a lovit un camion care mergea cu 95 km/oră Recomandat

Șofer, decedat după ce a intrat în depășire și a lovit un camion care mergea cu 95 km/oră

Viteza de deplasare a autoturismului Matiz în premomentul impactului a fost de 70 - 80 km/h. Viteza de deplasare a autotrenului în premomentul impactului a fost de 95 - 97 km/h.

În raportul de expertiză tehnică se mai arată că starea de pericol a fost generată de către conducătorul autotrenului, care prin manevra de depășire a unui autoturism aflat pe banda sa de deplasare, a intrat intrat pe sensul opus de mers, pe un drum național care prezenta marcaj linie simplă continuă între sensurile de deplasare și indicator de depășirea interzisă.

Magistrații de la Curtea de Apel Constanța au fost investiți să soluționeze dosarului unui accident rutier mortal înregistrat în octombrie 2016, în zona Hanul Morilor.

Primul termen în apel a fost stabilit pentru luna ianuarie 2022.

La data de 03.10.2016, ora 19:57, organele de poliție ale Serviciului Rutier Constanța, au fost sesizate despre faptul că pe DN 2A, la km 14, s-a produs un accident rutier în urma căruia a rezultat decesul unei persoane.

Din cercetările efectuate a rezultat că la data de 03.10.2016, orele 19.57, Cătălin P., a condus un ansamblu format din autotractor și semiremorca marca Wielton, pe DN 2A. Inculpatul se deplasa pe banda a doua și ajungând la Km. 142, a virat brusc stânga, a intrat pe banda a doua a sensului opus de mers și a intrat în coliziune frontală cu autoturismul marca Daewoo, model Matiz, condus de victima, care se deplasa pe banda a doua. În urma evenimentului a rezultat decesul conducătorului auto al auto marca Daewoo, model Matiz.

Concluziile raportului de expertiză tehnică au conchis următoarele:

Viteza de deplasare a autoturismului Matiz în premomentul impactului a fost de 70 - 80 km/h. Viteza de deplasare a autotrenului în premomentul impactului a fost de 95 - 97 km/oră.

Cauza producerii accidentului a constituit-o manevra de depășire efectuată de către conducătorul autotrenului într-o zonă interzisă, tot potrivit raportului.
 
Posibilitățile de evitare a producerii accidentului au aparținut în primul rând de către conducătorului autotrenului care nu trebuia să efectueze manevra de depășire într-o zonă unde nu era permisă o astfel de manevră, fiind cel care a creat starea de pericol, au mai stabilit experții.
 
De asemenea, conducătorul autoturismului MATIZ a avut posibilitatea de evitare a accidentului, dacă respecta condițiile legale de circulație, respectiv se deplasa pe banda a I a.
 
În final, expertul a apreciat că nu au fost respectate prevederile legale de către conducătorul autotrenului în condițiile unei manevre de depășire.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.