ȘOFER, CEA MAI CĂUTATĂ MESERIE. PENTRU FIECARE POST APLICĂ 42 DE CANDIDAȚI Recomandat

ȘOFER, CEA MAI CĂUTATĂ MESERIE. PENTRU FIECARE POST APLICĂ 42 DE CANDIDAȚI

În luna martie a acestui an, volumul de aplicări pentru un job a crescut cu 20% faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a
anului trecut, cel mai căutat domeniu fiind, pentru a treia lună consecutiv, cel din transporturi.

Printre cele mai căutate slujbe au fost din cele din domeniul
transportului, cu peste 23.000 de căutări, în scădere, domeniul
financiar contabil, cu peste 25.000 de căutări, dar şi ingineria,
cu peste 16.000 de căutări. Joburile din domeniile vânzări,
resurse umane sau marketing au fost foarte căutate în luna
februarie, cu un volum total de peste 30.000 de căutări.
Cea mai căutată meserie la sfârşitul anului 2018, a fost cea de
şofer. Anunţurile de angajare publicate de companii pentru
meseria de şofer au crescut cu 2% în ultimul semestru al anului
trecut, faţă de aceeaşi perioadă din 2017, la peste 45.500 de
oferte active, fiind categoria care a adunat cele mai multe oferte
în secţiunea portalului Olx „Locuri de muncă”.
160.000 de candidați unici
Domeniul se află pe primul loc şi din punct de vedere al
numărului de aplicanţi în a doua jumătate a anului precedent,
cu peste 160.000 de candidaţi unici, ofertele generând peste
1,5 milioane de aplicaţii unice în intervalul analizat. Pentru un
post de şofer aplică, în medie, 42 de candidaţi, iar durata
aproximativă de ocupare a unui loc de muncă pentru această
poziţie este de 18 zile.
În ceea ce priveşte nivelul de venit în care se încadrează şoferii
din România, acesta se situează între 1.100-1.500 lei (9%),
1.500-2.000 lei (13%), 2.000-2.500 lei (17%), 2.500-3.000 lei
(13%), 3.000-4.000 lei (12%), 4.000-5.000 lei (10%), 5.000-
6.000 lei (6%), 6.000-7.000 lei (3%) şi peste 7.000 lei (17%). La
capitolul beneficii primite de şoferi, programul de lucru flexibil
este cel mai întâlnit, acesta fiind menţionat de către 28% dintre
respondenţi, iar obţinerea unui salariu mai mare reprezintă
principala motivaţie a şoferilor-respondenţi (52%) pentru
schimbarea locului de muncă.
Pe locul doi, în clasamentul categoriilor cu cei mai mulţi
aplicanţi, după şoferi, se află categoria “Muncă în străinătate”,
care a adunat peste 700.000 de aplicaţii.
În Bucureşti, primul loc în topul sectoarelor cu cele mai multe
anunţuri noi de locuri de muncă şi cei mai mulţi aplicanţi a fost
deţinut de categoria "Şoferi-Servicii auto-Curierat”. Categoria
şoferilor a avut o concurenţă de 40 de candidaţi/anunţ de
angajare, înregistrând peste 350.000 de candidaţi, la
aproximativ 9.000 de anunţuri de angajare.
Profesioniști cu probleme
Problemele sunt în categoria șoferilor profesioniști de camion,
unde România cunoaște o puternică criză de personal. După
cum se vede din cifrele de mai sus, mai mult de jumătate dintre
candidați aplică pentru posturi plătite cu mai puțin de 3.000 de
lei, unde nu întâlnim șoferi profesioniști de camion. Potrivit IRU,
companiile de camioane din România s-au confruntat cu un
deficit de șoferi de 37% în 2018. De altfel, întreg sectorul
european al transportului rutier se confruntă cu cea mai acută
criză profesională a șoferilor din ultimele decenii, a constatat un
nou raport al Uniunii Internaționale a Transportului Rutier (IRU).
Interogarea membrilor IRU și a organizațiilor asociate din
Europa, din octombrie 2018, până în ianuarie 2019, a scos la
iveală o criză evidentă de conducători auto de 21% în sectorul
transportului de mărfuri și de 19% în sectorul de transporturi cu
autobuzul și autocarul. Problema este accelerată, deficitul
estimându-se să ajungă la 40% în ambele sectoare, pe măsură
ce cererea crește în 2019.
O problemă cunoscută
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România a
semnalat existenţa unei crize acută de şoferi profesionişti, cu
care se confruntă transportatorii rutieri din România. Acest
aspect are un impact negativ asupra competitivităţii acestui
sector important al economiei naţionale.
“Cererea de forţă de muncă calificată în transporturile rutiere
internaţionale este tot mai prezentă în România şi în UE.
Transportatorii rutieri, companii multinaţionale ca şi companii cu
capital românesc, se confruntă cu lipsa de şoferi profesionişti,
având camioane care nu pot fi operate pentru că nu sunt şoferi
disponibili pe piaţă. Transportatorii români au nevoie de soluţii
europene urgente şi eficiente la această criză acută de şoferi
profesionişti, pentru ca industria românească de transport rutier
să poată continua să opereze în parametri buni”, arată Uniunea
Naţională a Transportatorilor Rutieri din România. 
Nemulțumiți de locul de muncă
În 2018, 2 din 3 candidaţi au primit cel puţin o ofertă de a-şi
schimba jobul, iar 1 din 3 candidaţi îşi schimba locul de muncă
pentru un pachet de beneficii mai bun. În acelaşi timp,
candidaţii cautău angajatori cu politici interne mai bune (24%),
un conţinut diferit al muncii (21%) şi alte nevoi nu neapărat
financiare.
67% dintre candidaţi nu lucrau în domeniul în care au făcut
studiile, 1 din 3 candidaţi declarând că educaţia primită nu se
mai potriveşte cu cerinţele pieţei muncii, în timp ce restul au
ales domenii mai bine plătite sau cu un conţinut total diferit de
cel studiat.
Astfel, potrivit unui sondaj, doi din cinci angajaţi se declară
nemulţumiţi de situaţia lor profesională actuală şi iau în calcul o
schimbare de job anul acesta, iar unul din cinci se gândeşte
chiar la o schimbare de carieră, considerând că lucrează în
domeniul nepotrivit pentru el.
Dintre aceştia, puţin peste 10% se gândesc să îşi caute de
lucru în afara ţării. Cel mai important motiv pentru care românii
şi-ar schimba jobul sau chiar cariera rămâne salariul, pentru
mai mult de jumătate dintre cei care iau în calcul să facă un
astfel de pas în 2019, urmat de lipsa oportunităţilor suficiente
pentru dezvoltare profesională (39%) sau de nevoia de
schimbare a angajatorului, a mediului de lucru ori a echipei
(28,5%).
Și-ar schimba slujba
Alţi aproape 18% dintre cei care se gândesc să-şi schimbe
jobul nu se simt motivaţi în poziţia actuală, 14% îşi doresc mai
mult timp liber, iar pentru 10,7% dintre respondenţi este dificil
să avanseze în cadrul companiei. Nu în ultimul rând,
aproximativ 27% susţin că nu le place ceea ce fac sau
consideră că domeniul în care lucrează nu se potriveşte cu
aptitudinile lor profesionale, majoritatea fiind din rândul
angajaţilor care se gândesc la o reconversie profesională.
Când evaluează o nouă oportunitate de job, cele mai
importante două criterii sunt, la egalitate, salariul şi beneficiile
extra-salariale împreună cu programul de lucru, pentru circa
86% dintre respondenţi. Urmează domeniul de activitate al
companiei, de care ţin cont 39,3% dintre angajaţi, şi
proximitatea biroului faţă de casă, care contează la fel de mult
ca perspectivele de dezvoltare în cadrul companiei şi anume
32%. Totodată, candidaţii mai evaluează poziţia în piaţă şi
reputaţia angajatorului (14,3%) şi inclusiv părerile despre
angajator din social media (7,7%).
Flexibilitatea când vine vorba despre programul de lucru, dar şi
în ceea ce priveşte evoluţia profesională în cadrul companiei,
este principalul beneficiu pe care şi-l doresc de la un potenţial
angajator aproximativ 68% dintre cei chestionaţi, urmat de
posibilitatea de a lucra de acasă (52%), precum şi de
acordarea mai multor zile de concediu de odihnă (44%).
Totodată, jumătate dintre respondenţi şi-ar dori de la viitorul
angajator abonamente la clinici medicale private şi programe
de dezvoltare sau training-uri. Un sfert dintre salariaţi pun preţ
pe programele de reduceri pentru serviciile oferite de către
partenerii agreaţi ai companiei, alţi 17,8% vor abonamente la
săli de sport, iar 7,2% şi-ar dori un spaţiu pentru recreere la
birou.
Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.