S-a deschis primul coridor de încărcare pentru camioane electrice Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Opt stații de încărcare de 300 kW vor electrifica 600 km din coridorul Rin-Alpin, una dintre cele mai aglomerate rute logistice din Europa.
Primul coridor de încărcare pentru camioanele alimentate cu baterii din Europa a fost lansat săptămâna aceasta de către Aral și guvernul german la Bensheim, Germania. Aral electrizează peste 600 km de coridor Rin-Alpin cu opt stații de încărcare de 300 kW, adaptate vehiculelor grele.
Coridorul Rin-Alpin este o rută logistică intens circulată care leagă zonele Rin-Neckar și Rin-Main cu regiunea Rin-Ruhr și alte zone. Șase stații sunt deja active, în timp ce în următoarele luni, alte două în Bad Honnef și Köln vor finaliza coridorul.
La stațiile de Aral, peste 20 de camioane pe zi pot folosi electricitate verde pentru a se încărca pentru o autonomie de până la 200 km în timpul opririi legale de 45 de minute a șoferului, potrivit companiei. Mașinile de pasageri pot folosi și ele aceste stații de încărcare.
„Discuția despre mobilitatea electrică este în prezent foarte concentrată pe sectorul autoturismelor. Dar traficul mediu și greu se află și el la un punct de cotitură decisiv. Strategia noastră este concepută pentru a satisface această cerere cu o ofertă corespunzătoare. Primul coridor european de încărcare este o etapă importantă pe această cale, deoarece ne permite să încărcăm camioanele electrice, deoarece în prezent majoritatea trebuie să se întoarcă la depozitul de acasă pentru încărcare”, a explicat Alexander Junge, membru al consiliului de administrație Aral pentru E-Mobility.
Flota de camioane germană este formată din peste 3,5 milioane de vehicule, iar numărul continuă să crească. Marea majoritate au încă motoare cu ardere, în ciuda eforturilor Germaniei în privința trecerii pe hidrogen și electricitate.
„Inaugurarea de astăzi a coridorului de încărcare este o piatră de bază importantă în decarbonizarea transportului cu camioane și, în același timp, un model pentru cum ar putea arăta o infrastructură eficientă de încărcare a camioanelor pentru Europa”, a declarat Nigel Head, EV Truck Director Europe.
„Camioanele electrice vor juca un rol central în transportul regional, precum și în transportul pe distanțe lungi. Ca și în cazul autoturismelor, trecerea la mobilitatea electrică poate reuși doar cu o infrastructură de încărcare fiabilă și orientată spre cerere. Și trebuie să ne mișcăm într-un ritm rapid, pentru că, în curând, camioanele electrice cu baterie de mare putere vor ieși pe drum”, a spus Johannes Pallasch, purtător de cuvânt al Centrului Național de Control al Infrastructurii de Încărcare.
Sursa AICI
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?