ROMÂNIA, LIDERUL DECESELOR PE DRUMURILE DIN EUROPA Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
În România şi în Bulgaria au avut loc, în 2017, mai mult de 90 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori, arată datele unui raport publicat marţi de Comisia Europeană (CE) privind siguranţa rutieră.
„În 2017, 25.300 de persoane şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere pe teritoriul UE, cu 300 mai puţine decât în 2016 (-2%) şi cu 6.200 mai puţine decât în 2010 (-20%). Deşi tendinţa este încurajatoare, de acum îndeplinirea obiectivului UE de reducere la jumătate a numărului de accidente rutiere mortale între 2010 şi 2020 va fi foarte dificilă”, se arată în raportul CE.
În plus, se estimează că alte 135.000 de persoane au suferit accidente grave anul trecut, printre care o proporţie însemnată de participanţi la trafic vulnerabili, cum ar fi pietonii, cicliştii şi motocicliştii.
„Accidentele rutiere mortale şi vătămările cauzate de accidente rutiere le afectează nu doar pe victime, ci şi întreaga societate, costurile socio-economice estimate ridicându-se la 120 de miliarde de euro pe an”, se menţionează în raport.
Arătați cu degetul
Comisarul european pentru Transporturi, Violeta Bulc, a declarat: „25.300 de persoane şi-au pierdut viaţa pe drumurile noastre în ultimul an şi multe altele au suferit vătămări grave care le vor afecta pe viaţă. În spatele acestor cifre se ascund tot atâtea poveşti de doliu şi durere. Siguranţa rutieră este, fără doar şi poate, o responsabilitate partajată cu statele membre, însă eu sunt convinsă că UE poate face mai mult pentru a-i proteja mai bine pe cetăţenii europeni”.
Potrivit raportului citat, drumurile europene sunt, şi în 2017, „de departe cele mai sigure drumuri din lume”, cu o medie de 49 de accidente mortale la un milion de locuitori.
În cadrul UE, Suedia (25 de decese la un milion de locuitori), Regatul Unit (27), Ţările de Jos (31) şi Danemarca (32) au raportat cele mai scăzute cifre în 2017. Estonia şi Slovenia au raportat cea mai mare scădere a numărului de accidente mortale faţă de anul 2016, de -32% şi, respectiv, -20%.
„A continuat să scadă, în 2017, şi decalajul de performanţă dintre statele membre, doar două state membre înregistrând o rată a accidentelor mortale mai mare de 80 de decese la un milion de locuitori (România şi Bulgaria)”, conchid autorii raportului.
Comisia lucrează în prezent la un nou cadru privind siguranţa rutieră pentru perioada 2020-2030. „Acest demers ar putea include şi o revizuire a normelor europene privind siguranţa vehiculelor şi privind gestionarea siguranţei infrastructurii, precum şi o iniţiativă ce ar viza să asigure o tranziţie fără riscuri către o mobilitate cooperativă, conectată şi autonomă”, precizează Executivul comunitar.
Care sunt cauzele accidentelor
În cadrul Galei Premiilor Revistei TIR 2018, chestorul Florentin Brăcea, directorul Direcției Rutiere din IGPR declara: “În domeniul transportului de mărfuri, primele trei cauze care au determinat accidente rutiere sunt: viteza neadaptată la condiţiile de drum, nerespectarea distanţei între autovehicule şi neacordarea priorităţii persoanelor angajate în traversare prin locuri permise sau pe culoarea verde a semaforului. În domeniul transportului de persoane, cauzele se menţin, în mare parte, cea mai importantă cauză a accidentelor fiind neacordarea priorităţii vehiculelor, a pietonilor şi viteza neadaptată”.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?