Puci eșuat la CNAIR: directoarea și-a rupt piciorul, adjunctul a vrut s-o dea afară Recomandat

Puci eșuat la CNAIR: directoarea și-a rupt piciorul, adjunctul a vrut s-o dea afară

Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR, a fost la un pas de a fi suspendată din funcție pentru „incapacitate” de a-și exercita funcția în urma unei operații la picior. Puciul a fost pus la cale de președintele CA al CNAIR și de directorul adjunct al companiei.

Ulterior, într-o video-conferință, Ovidiu Barbier a fost acuzat direct de Mariana Ioniță că reprezintă interesele companiei Straco, deși este plătit din banii publici și ar trebui să apere interesul statului, respectiv, al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Newsweek România a dezvăluit că Ovidiu Barbier a patronat și condus compania Maxidesign, firmă care a avut contracte de aproximativ 7,8 milioane lei cu CNAIR.

Un puci eșuat
Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR, a fost, pe 16 octombrie 2020, într-o vizită de lucru pe centura Bacăului. Era însoțită de Carmen Moraru, secretar de stat la Ministerul Fondurilor Europene, și afaceristul Dorin Umbrărescu. Două zile mai târziu, într-o zi de duminică, Mariana Ioniță și-a fracturat grav piciorul în urma unor activități casnice. În cursul zilei de luni, femeia a fost operată de urgență.

În acest context, președintele Consiliului de Administrație al CNAIR, Septimiu Buzașu, împreună cu directorul general adjunct, Ovidiu Barbier, au decis să o suspende din funcția de director general pe motiv de „incapacitate”.

După ce a ieșit din operație, Mariana Ioniță a aflat de planul celor doi și a contracarat. Întreaga operațiune a căzut după ce scandalul a ajuns la urechile ministrului Transporturilor Lucian Bode și ale premierului Ludovic Orban. Directorul general Mariana Ioniță nu a vrut să comenteze.

Buzașu: „Discuțiile cu domnul ministru... cred că au avut loc, au fost informative”
Întrebat despre puciul de la CNAIR, directorul adjunct Ovidiu Barbier a răspuns scurt pentru Newsweek România: „O prostie! Nu am nici un punct de vedere. Consiliul de Administrație poate avea. Mariana (Ioniță - n.r.) nu a fost nici un minut suspendată”. 

Președintele Consiliului de Administrație, Septimiu Buzașu, a explicat pentru Newsweek România că, în urma accidentul suferit de Mariana Ioniță, a fost sunat de angajații companiei, inclusiv de Ovidiu Barbier, care i-au cerut să ia repede măsuri pentru a nu lăsa compania fără conducere.

„Colegii din companie m-au informat că va lipsi șase săptămâni și trebuie să delegăm atribuțiile. Am vorbit și cu domnul director Ovidiu Barbier care de jure îi ține locul. (...) După ce s-a trezit din anestezie, Mariana Ioniță mi-a spus că s-a consultat cu colegii și a decis să lucreze de la domiciliu”, a declarat Septimiu Buzașu.

Tot el a mai spus că ar fi fost problema Consiliului de Administrație dacă doamna Mariana Ioniță nu ar fi putut să își exercite atribuțiile pe o perioadă mai lungă de timp. „Atunci trebuia să umblăm la contractul ei de mandat. Doamna director general are un contract de mandat pe care îl aprobă CA și, în situația aceea. trebuia să o suspendăm. Foarte probabil că a fost informat și ministrul Transporturilor. Discuțiile cu domnul ministru... cred că au avut loc, au fost informative. Adică i s-a comunicat de accident, i s-a comunicat că există o situație care trebuie rezolvată în funcție de recomandările și prescripțiile medicale”, a declarat Septimiu Buzașu.

Ovidiu Barbier, acuzat că apără interesele Straco
După ce a scăpat de suspendarea din funcție pentru „incapacitate", Mariana Ioniță a organizat o video conferință cu mai mulți directori din companie. La un moment dat, spun sursele prezente în video conferință, directorul general Mariana Ioniță s-a înfuriat și l-a acuzat pe subalternului ei, Ovidiu Barbier, că reprezintă interesele companiei Straco, deși el este angajat și plătit oficial doar de CNAIR. Barbier ar fi întrebat-o cum poate să facă asemenea acuzații în contextul în care video conferința era monitorizată de serviciile secrete românești.

Întrebat despre aceste acuzații, Ovidiu Barbier a declarat: „Nu are rost să discut subiectul ăsta. A fost o discuție internă și tot intern s-a închis. (...) Niște prostii crunte!!!”

Dar despre bunul mers al contractelor dintre CNAIR și Straco s-a interesat de-a lungul timpului și Septimiu Buzașu, în calitate de președinte al Consiliului de Administrație al CNAIR. El nu își aduce aminte să fi intervenit în favoarea unor companii private, dar își aduce aminte că mai multe firme private aflate sub contract cu CNAIR i s-au plâns de de atitudinea fostului director general Sorin Scarlat.

„Eu nu am intervenit pentru nicio companie privată. Am discutat stadiul anumitor contracte și am reclamat celor care erau implicați în toată treaba asta ca să respecte contractul. O situație foarte specială a fost cea legată de claim-uri. Este vorba de mai multe situații contractuale, inclusiv, dacă îmi aduc bine aminte, și despre Straco”, a declarat Septimiu Buzașu. (www.newsweek.ro)

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.